| کد خبر: 107435 |

جاده های مرگ هنوز قربانی می گیرند / آزادراهی که اسیر وعده ها شد

تین‌نیوز| علی رغم برگزاری جلسات مختلف و طرح وعده های متعدد در خصوص آزادراه همدان - سنقر هنوز این مسیر به سرانجامی نرسیده است.

محور سنقر به بیستون از مهمترین محورهای مورد توجه و پرتردد شهرستان سنقر به مرکز استان است که دو بانده شدن آن مدت هاست از خواسته های به حق مردم در راستای کاهش تصادفات محسوب می شود.
 
از سوی دیگر مهمترین محور بعد از محور سنقر به بیستون محور سنقر به وینسار است که پل ارتباطی مابین استانهای همدان و کردستان تلقی می شود که این محور هم در نوع خود شاهد حوادث های دردناکی بوده است به طوری که حوادث رخ داده به یک داستان تکراری در این محور ها تبدیل شده است.
 

 
شهرستان سنقروکلیایی دارای چندین محور مواصلاتی است که اصلی ترین آن ها به ترتیب محور سنقر- بیستون، سنقر- قروه، سنقر- اسدآباد و سنقر به کامیاران است. در واقع این محورها اصلی ترین محورهای شهرستان سنقروکلیایی هستند و بیشترین جابجایی های وسایل نقلیه را در خود جای می دهند.
 
در این میان در چهار محور و حوزه استحفاظی شهرستان سنقروکلیایی به شهرهای اطراف 28 نقطه حادثه خیز توسط کارشناسان مربوطه شناسایی شده است که از این 28 مورد 12 مورد آن در واقع نقاط مرگ تلقی می شوند که تنها 6 مورد آن رفع مشکل شده و مابقی در دست اقدام است.
 
نقاط مرگ در این جاده ها حوادث ناگواری را به خود دیده که باعث عزادار شدن خانواده های سنقری شده است.
 

 
تصادف مرگبار وانت نیسان با پراید 5 کشته بر جای گذاشت
 
 

 
17 کشته و زخمی بر اثر تصادف خودروی حامل بازیکنان فوتسال
 

 
نصف شدن پراید در برخورد با سواری پژو
 

 
برخورد سه دستگاه خودروی سواری در محور سنقر به بیستون پنج مصدوم برجای گذاشت
 
 

 
تصادف مرگبار سواری پژو با پراید در محور سنقر به بیستون 4 کشته بر جای گذاشت
 
مسیر سنقر به بیستون تبدیل به قتلگاه شده است
 یکی از رانندگان محور سنقر به بیستون  اظهار داشت: محور سنقر به سمت بیستون از محور های مهم و حادثه خیز است که هر از چند گاهی شاهد حوادثی در این محور بوده ام.
 
وی ادامه داد: از مسئولین محترم خواهشمندم در راه رضای خدا فکری به حال این وضعیت کنند زیرا این مسیر تبدیل به قتلگاه شده است و یکی از حادثه‌خیز‌ترین جاده‌های منطقه به شمار می آید که همچنان سلامت جانی و مالی همشهریان را تهدید می کند.
 
این راننده سرعت و سبقت های غیر مجاز، خروج خودروهای سنگین از محدودهای کم دید، عرض کم و دو طرفه بودن و عدم مهارت برخی رانندگان در چنین مسیرهایی را از مهم‌ترین علل وقوع حوادث خطرناک در مسیر سنقر به بیستون عنوان کرد.
 
وعده هایی برای آزاد راه همدان سنقر کرمانشاه
 در خرداد ماه سال 1393 مهندس محفوظی معاون پارلمانی و بودجه وزارت راه و شهرسازی در جلسه شورای اداری شهرستان سنقروکلیایی از عملیاتی شدن پروژه کمربندی سنقروکلیایی با مشخص شدن پیمانکار خبر داد.
 
وی در آن جلسه با اشاره به اینکه آزاد راه کربلا متعلق به کل کشور است، افزود: سرمایه گذار بخش خصوصی که یک شرکت دو ملیتی اروپایی است با مشارکت صد درصدی، این پروژه مهم را اجرا خواهد کرد.
 

 
همچنین در تیر ماه 1393 آغاز عملیات اجرایی کمربندی شرقی شهرستان با حضور جمعی از مسئولین شهرستان طی مراسمی برگزار و حجت الله امیری معاون فرماندار وقت با بیان اینکه احداث کمربندی از آرزوهای دیرینه مردم سنقروکلیایی بوده است گفت: برای سال آینده شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.
 

 
محمد ابراهیم محبی نماینده وقت شهرستان نیز در بهمن 1393 طی گزارشی از فعالیت های خود در حوزه راه شهرستان از تصویب طرح و عملیات آزاد راه همدان - سنقر - کرمانشاه در هیأت وزیران جهت عملیات اجرایی، شروع و احداث جاده کمر بندی سنقر بعد از 11 سال و آغاز عملیات دو باند شدن جاده سنقر، بیستون خبر داد.
 

 
در این راستا در اواخر بهمن 1393 مدیر ساخت و توسعه راههای استان کرمانشاه طی گزارشی خبری از مجوز اجرایی شدن پروژه ملی آزادراه همدان - سنقر - کرمانشاه - خسروی توسط هیئت دولت خبر داد.
 
مهرداد آهکی طول کل این آزادراه را 390 کیلومتر اعلام کرد و افزود: فاصله نقطه آغاز طرح در استان همدان تا شهر کرمانشاه 206 کیلومتر است و مدت زمان ساخت در صورت تأمین اعتبار 3 و نیم سال خواهد بود.
 

 
در این میان در دیماه سال 1394 با حضور سید احسن علوی نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، جمعی از مسئولین شهرستان سنقروکلیایی و استان کرمانشاه مراسم آغاز ساخت بزرگراه کربلا با حضور مسئولان کشوری و سرمایه گذاران ایتالیایی در شهرستان سنقروکلیایی برگزار شد.  
 
محور سنقر به بیستون چشم انتظار وعده 10 میلیاردی سازمان برنامه و بودجه
حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با سهیل سنقر اظهار داشت: در خصوص آزاد راه پیگیری های فراوانی انجام گرفته و در این راستا تلاش شد راهی را که نماینده دوره نهم مجلس در شهرستان جناب آقای دکتر محبی داشته و زحماتی را انجام دادند در واقع ادامه داده تا به ثمر بنشیند.
 
نماینده مردم سنقروکلیایی ادامه داد: پنج شنبه هفته گذشته جناب آقای میرشفیع معاون وزیر محترم راه و شهرسازی به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه جهت بازدید پروژه مذکور به سنقر سفری داشتند. در این راستا یک شرکت ایتالیایی پای قرداد آمده اند و پیش نویس قرارداد را جهت بررسی ها اولیه به کشور خود برده اند که بعد از توافق طرف ایتالیایی، قرارداد طرح با وزارت مسکن و شهرسازی انجام گیرد.
 
وی با بیان اینکه در این راستا به جد پیگیر هستیم ابراز داشت: اگر طرح آزادراه به مرحله قرارداد منتهی شود چون خصوصی است دیگر اعتبارات دولتی هم لازم ندارد و شرکت خصوصی خارجی کار را به سرانجام خواهد رساند.
 

 
حجت الاسلام حسینی کیا ادامه داد: در خصوص دوبانده شدن جاده سنقر به بیستون پیگیری های فراوانی انجام شده، مکاتبات عدیده ای صورت گرفته و چند بار شخصا با وزیر راه جلسه گذاشته و ایشان را ملاقات کردم. در این راستا با معاون وزیر و برخی مسئولین مرتبط رایزنی های انجام شده است و در نهایت وزیر راه نامه ای به آقای دکتر نوبخت نوشتند و رییس سازمان بودجه و برنامه پیشنهاد ۳0 میلیارد ریال را کردند اما در سازمان برنامه و بودجه 10 میلیارد ریال مبلغ پیشنهادی را در مجموعه خود مصوب کردند که حال این مورد هم به نتیجه برسد یا نه در حال حاضر مشخص نیست.
 
وی تصریح کرد : در حاشیه این رایزنی ها با برخی از مسئولین سازمان برنامه و بودجه پیگیر هایی را انجام و دستوری را هم گرفتیم منتهی تحت عنوان یکی از اسناد خزانه 50 میلیارد ریال برای طرح پیشنهاد شود و به دنبال آن هستیم درصورت دریافت اسناد خزانه آنرا به پیمانکار تحویل دهیم و پیمانکار کار خود را شروع و سال آینده جز دیون دولت واگذار و دولت آن را پرداخت کند.
 
نماینده مردم شهرستان سنقروکلیایی خاطر نشان کرد: به جد پیگیر دوبانده شدن محور سنقر به بیستون هستیم که ان شاءالله کار آن انجام شود، مردم شهرستان هم در این راستا دعا کنند که این قصه به سرانجامی برسد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.