| کد خبر: 99980 |

تاثیر مسئولیت اجتماعی در شکل‌گیری راه‌های روستایی

تین‌نیوز| سیدحسین میرشفیع، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه روستایی با بیان اینکه « مسئولیت اجتماعی در راه‌های روستایی از دیرباز تاکنون وجود دارد» تاکید کرد: نکته قابل توجه مسئولیت اجتماعی در بخش زیرساخت، ایجاد ارتباط میان وزارتخانه و مردم، تقویت ارتباط و معرفی اقدامات و عملکرد‌ها و پاسخگویی به مردم است.

سید حسین میرشفیع با اشاره به جایگاه مسئولیت اجتماعی در امور زیربنایی اظهار داشت:  موضوع مسئولیت اجتماعی به قدری گسترده است که باید در بخش‌های مختلف از منظر نقش پیمانکار، کارفرما و مردم در مورد احداث پروژه، ناوگان و مدیریت راه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی افزود: نکته قابل توجه مسئولیت اجتماعی در بخش زیرساخت، ایجاد ارتباط میان وزارتخانه و مردم، تقویت ارتباط و شناساندن اقدامات و عملکرد‌ها به مردم و پاسخگویی به آن‌ها است.

میرشفیع خاطرنشان کرد: این ارتباط در حوزه راه روستایی جدید نیست و از زمان تشکیل جهاد سازندگی تا کنون ارتباط تنگاتنگی با مردم وجود داشته است و الان هم ادامه دارد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «سال گذشته حجم بالایی از پروژه‌ها با همکاری مردم روستاها روکش آسفالت شد» گفت: علی رغم اینکه سایر بخش‌های کشور در رکود به سر می‌بردند، روستایی‌ها با دلسوزی و حس هم‌افزایی زمین‌های خود را برای ساخت و توسعه راه در اختیار ما قرار می‌دادند به همین خاطر ما به ندرت هزینه‌ای بابت خرید زمین پرداخت می‌کردیم.

وی یادآور شد: همچنین هماهنگی بسیار خوبی با دهیاری‌ها برای کاهش تلفات رانندگی و نگهداری راه‌های روستایی بسیار با بیانگر وجود زمینه برای فعالیت‌های مردمی مناسب است.

میرشفیع در ادامه به محرومیت‌زدایی در استان چهار محال و بختیاری اشاره کرد و گفت: چهارمحال و بختیاری در گذشته جزو استان‌های محروم به شمار می‌رفته اما اکنون راه‌های روستایی شهرستان‌های شهرکرد، کیان و بروجن از وضعیت مناسبی برخوردار و تمام روستاهای بالای ۵۰ خانوار از راه روستایی آسفالته برخوردار هستند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور راه روستایی با اشاره به وجود محرومیت در شهرستان چلگرد و بخشی از لردگان به‌ویژه در منطقه بازفت گفت: به دلیل پراکندگی روستاها و نبود راه‌های دسترسی کافی در مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان و امتداد آن به سمت جنوب استان لرستان در شهرستان‌های الیگودرز، دزفول و اندیمشک، جزو مناطق بسیار محروم کشور محسوب می‌شود که در برخی نقاط کودکان با کابل یا سیم بکسل که افراد محلی آن را «گرگر» می‌نامند از رودخانه عبورمی‌کنند.

میر شفیع یادآور شد: همچنین «پل کول» واقع در مرز بین جنوب الیگودرز و شمال دزفول یکی از مسیرهای پرتردد عشایر کشور  است که متأسفانه عشایر نیز دام خود را با استفاده از همین «گرگر» عبور می‌دهند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.