| کد خبر: 99397 |

معاون وزیرراه و شهرسازی در شورای شهر، عنوان کرد:

◄ ایده راه‌اندازی ایستگاه راه‌آهن میدان آزادی

تین‌نیوز| معاون وزیرراه و شهرسازی از ساخت ایستگاه راه‌آهن در میدان آزادی به عنوان ایستگاه مکمل خط 4 مترو  تهران، خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، محسن پورسیدآقایی در جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که «موضوع انتقال خطوط راه آهن به زیرزمین باید مورد بررسی قرار گیرد چرا که در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا این خطوط از مرکز شهر و مراکز تجاری مهم عبور می‌کنند، اظهار داشت: انتقال ایستگاه راه‌آهن شهر قم به محمدیه در سال‌های گذشته موجب اعتراضات مردم شد و بر این اساس طی دو سال گذشته این ایستگاه باز هم به داخل شهر منتقل شد.

وی درادامه با اشاره به این نکته که برای طراحی ایستگاه‌های درون‌شهری با مشاوران بین‌المللی که طراحی ایستگاه‌های شهری در اروپا را انجام داده بودند قراردادی منعقد و مقرر شد برای تهران نیز طراحی‌های مناسبی انجام شود، افزود: امروز تنها یک ورودی در محوطه راه‌آهن برای خط 3 در نظر گرفته شده، در شهرری نیز باید ایستگاه ریلی ایجاد شود.
 
معاون وزیرراه و شهرسازی در ادامه با بیان این‌که «ایده‌ای برای احداث ایستگاه در میدان آزادی داریم تا در این ایستگاه نیز راه‌آهن با مترو در خط 4 یک ایستگاه مکمل داشته باشد»، گفت: انتقال خطوط راه‌آهن در مناطق 17 و 18 به تونل کار غیراصولی بود چون با هزینه آن می‌شد طرحی معادل 1200 میلیارد تومان اعتبار را به سرانجام رساند و در واقع می‌شد این هزینه را در جای دیگری صرف کرد تا مردم منطقه دستاوردهای بهتری داشته باشند.
 
به گزارش روابط‌عمومی شورای شهر تهران، پورسیدآقایی در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: علی‌رغم ساخته شدن این تونل امکان تردد قطار در آن وجود نداشت اما در سال 93 این امکان فراهم شد که پس از تردد قطار در این مسیر حدود 26 هکتار از زمین‌های این محدوده آزاد شد.
 
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از ایده ساخت ایستگاه قطار در میدان آزادی خبر داد و با اشاره به هزینه 750 میلیارد تومانی انتقال خطوط راه‌آهن در مناطق 17 و 18 به تونل، گفت: انتقال این خطوط به تونل یک کار غیراصولی بود.

وی در ادامه یادآور شد: اوایل تشکیل دولت یازدهم راه‌آهن تلاش کرد تا با تشکیل جلسه مشترکی بین مدیریت‌شهری تکلیف زمین‌های آزاد شده را تعیین کند که در نهایت قرار شد شهرداری متولی اجرای پروژه‌های عمرانی در این زمین‌ها باشد.
 
به گفته پورسیدآقایی،  در این جلسات مقرر شد با کارشناسی کردن این اراضی معادل آن زمین معوضی به شرکت راه‌آهن ارائه شود اما این امر نیز محقق نشد، 75 هزار مترمربع فضای پارکینگ در طبقه فوقانی تونل خط راه‌آهن درنظر گرفته شده و تاکنون حدود 524 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، البته هنوز تأسیسات تونل و سیستم‌‌های ایمنی اجرایی نشده است که به بودجه حدود 213 میلیارد تومان نیاز دارد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع برای این پروژه حدود 750 میلیارد تومان هزینه شده که معادل هزینه آن به نرخ روز حدود1200 میلیارد تومان خواهد بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • هادی شاملو 0 0

    بنده ۱۷ سال است که لوکوموتیوران هستم وکاردان هدایت وراهبری ودانشجوی رشته مهندسی راه آهن می باشم. نظر مدیریت راه آهن را کاملا حس می کنم واین تونل سالهاست برای راه آهن ومردم مشکل ساز شده بود ونتیجه این همه کار هیچ است