| کد خبر: 99302 |

◄ سهم ۶۱ درصدی تردد کشتی‌های روسیه در بندر انزلی

تین‌نیوز| مدیرکل بنادر گیلان با بیان اینکه کشور روسیه با 61 درصد، بیشترین تردد کشتی را با بندر انزلی دارد، گفت: به دنبال ایجاد هاب لجستیک صادراتی بین انزلی، آستراخان و آذربایجان هستیم.
 
به گزارش تین‌نیوز، رئیس اتاق بازرگانی زنجان در راس یک هیئت اقتصادی و بازرگانی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندر انزلی، بازدید کرد.
 
مدیرکل بنادر گیلان در این بازدید ضمن معرفی بندر انزلی و قدمت فعالیت‌های دریایی و بندری در آن عنوان گفت: با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های موجود در دو استان گیلان و زنجان، می‌توان با همکاری تجاری و حمل و نقل یک اشتغال و درآمد پایدار را ایجاد کرد.
 
چراغی افزود: بندر انزلی در همه زمینه‌های ترانزیت، صادرات، واردات فعالیت می‌کند و بیشترین ظرفیت در بین بنادر شمالی کشور را دارا است.
 
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر انزلی 11 میلیون تن است و با اجرای طرح توسعه به 17 میلیون تن افزایش می‌یابد و کشور روسیه با 55 درصد، بزرگترین شرکت تجاری ما در دریای خزر است و به ترتیب کشورهای قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان قرار دارند و در تردد کشتی هم کشور روسیه با 61 درصد، بیشترین تردد کشتی را با بندر انزلی در حوزه خزر قرار دارد و کشورهای قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان در رده‌های بعدی هستند.
 
چراغی به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بندر انزلی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ساخت اسکله‌های سوختی، مجتمع کشتی‌سازی،  مخازن روغن خوراکی، ساخت سیلوی غلات، انبار، نیروگاه برق 4 مگاواتی، احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از پروژه‌هایی است که در بندر انزلی در آن سرمایه‌گذاری شده است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان سپس به آمار 4 ماهه سال 95 اشاره کرد و گفت: در 4 ماهه ابتدای امسال 788 هزار تن تخلیه و بارگیری داشتیم و در مقایسه با 4 ماهه سال گذشته 541 هزار تن تخلیه و بارگیری رشد 46 درصدی داشتیم که این روند خوبی است و برای حفظ و ارتقای این آمار به دنبال خدمات خوب به کشتیرانیها و صاحبان، بازاریابی و کالاهای جدید هستیم.
 
او با اشاره به افزایش صادرات در سال جاری، اظهار داشت: با حذف گروه کالاهای ساختمانی در صادرات 44 درصد رشد داشتیم که این خبر خوبی برای بنادر گیلان است.  برای تسهیل و افزایش صادرات ما افزایش فعالیت از 11 میلیون تن به 17 میلیون تن، ساخت انبارهای جدید، افتتاح اسکله‌های جدید، تقویت حمل و نقل کانتینری، پیگیری جهت اتصال شبکه ریلی به بندر، حمایت از سرمایه‌گذاران، کاهش قیمت تمام شده کالا و ساخت پایانه تخصصی صادراتی را در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
او افزود: همچنین به دنبال یک هاب لجستیک صادراتی بین انزلی، آستراخان و آذربایجان هستیم تا در کوتاهترین زمان کانتینر به مقصد رفته و برگردد.
 
تیزهوش، رئیس اتاق بازرگانی استان گیلان هم در این بازدید گفت: توسعه بندر با توجه به افزایش ظرفیت کالاها و کشتی‌ها در خزر یک ضرورت است و اظهار امیدواری کرد تا تجار و همه ذینفعان بتوانند از ظرفیت‌های موجود در بندر انزلی بهره‌مند شوند.
 
جمیلی، رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان هم در سخنانی گفت: در سایه سعی و تلاش مدیریت و مجموعه بنادر گیلان سهم بندرانزلی در مبادلات اقتصادی افزایش یافته و با این رویه حتما این سهم در آینده باز هم افزایش خواهد یافت.
 
او هدف از سفر به بندرانزلی را آشنایی با ظرفیت‌های موجود در بندر از نزدیک عنوان کرد و افزود: به دنبال سفر ریاست محترم جمهور به استان زنجان، این استان به عنوان لجستیک پارک شمال غرب کشور انتخاب شد و با توجه به نزدیکی این استان به نقاط 48 درصدی این کشور و همچنین مرزهای اطراف، یکی از ضرورت‌هایی که بتوانیم موفق شویم ارتباط ما با بندر انزلی و استفاده از کریدورهای موجود است.
 
بر اساس اعلام روابط‌عمومی اداره کل بنادر گیلان، رئیس اتاق بازرگانی زنجان، در پایان افزود: امیدواریم فعالان اقتصادی و تجار استان زنجان از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود و خدماتی که در بندر انزلی ارایه می‌شود مطلع و بهره‌مند شوند.
 
در پایان این نشست مدیرکل بنادر گیلان پیشنهاد ایجاد دبیرخانه حمل و نقل دریایی با عضویت بنادر و دریانوردی گیلان، اتاق‌های بازرگانی استان‌های گیلان و زنجان و بخش خصوصی را ارایه کرد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.