| کد خبر: 98735 |

رستمی در برنامه مهمان هفته بیان کرد؛

◄ ۹۵، سال طلایی فرودگاه مهرآباد خواهد بود

تین‌نیوز| مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در برنامه این هفته «مهمان هفته» شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران شرکت کرد.

به گزارش تین‌نیوز، رستمي با بیان اینکه با پذیرش تعداد زیاد مسافر و هواپیما، زیرساخت‌های فرودگاهی را بهسازی و نوسازی می‌کنیم گفت: با انجام اقدامات گوناگون و به پایان رساندن پروژه‌های فرودگاهی تا پایان امسال، سال ۹۵ را به سال طلایی برای فرودگاه مهرآباد تبدیل می‌کنیم و نوروز ۹۶ نوروزی متفاوتی برای مسافران خواهد شد.

وی ادامه داد: هر فرودگاهی مشکلات خاص و دغدغه‌های گوناگونی در زمینه‌های توپوگرافی، آب و هوایی و آداب و رسوم دارد اما فرودگاه مهرآباد به دلیل ترافیک پروازی سختی‌های منحصر به فرد خود را دارد.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی با اشاره به اینکه هر ترمینال در این فرودگاه به اندازه یک فرودگاه مشغله دارد اظهار کرد: پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد تعطیل شد و تنها ممکن است پروازهایی در پی نقص فنی، تاخیر به دلیل بدی آب و هوا، اضطراری و تشریفات در فرودگاه مهرآباد در ساعات نخستین بامداد انجام شود. در واقع ساماندهی پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد ارزش‌گذاری به همسایگان فرودگاهی است.

وی افزود: به هیچ وجه تعطیلی فرودگاه مهرآباد امکان‌پذیر نیست. فرودگاه به جای تعطیل شدن باید سامان‌دهی شود. همان اتفاقی که هم اینک در مهرآباد در حال رخ دادن است.

طبق گفته‌ی او؛ از زمانی که طرح تحول خدمات فرودگاهی به دست آقای مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران رقم خورد شرایط فرودگاه نسبت به گذشته بسیار بهتر شد.

رستمی با بیان اینکه دو پیمانکار حدود ۱۵۰ تاکسی فرودگاه مهرآباد را نوسازی کردند و در آینده هیچ تاکسی فرسوده‌ای اجازه ورود به فرودگاه مهرآباد را ندارد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روزانه حدود ۴۰۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد صورت می‌گیرد. نظارت ۲۴ ساعته و نامحسوس برای خدمت‌رسانی درست در فرودگاه مهرآباد وجود دارد.

او می‌افزاید؛ استانداردهای ترمینالی و تجهیزاتی با توجه به درجه و کلاس فرودگاه‌ها صورت می‌گیرد. چرخ‌دستی‌ها یکی از فاکتورهای کلاس فرودگاهی است. ما  هم بر اساس خدمات فرودگاهی تلاش می‌کنیم هر مسافری که مراجعه می‌کند با کمبود چرخ مواجه نشود.

رستمی با اظهار به اینکه احیای واحد صیانت از حقوق شهروندی در مهرآباد را آغاز کردیم بیان کرد: اعضای این واحد به طور نامحسوس در بین مسافران تردد کرده و بازخورد مسافران را دریافت می‌کنند. همچنین برخورد رانندگان تاکسی با مسافران را ارزیابی می‌کنند.
 
طبق گفته‌ی رستمی؛ در حال حاضر ۸۰۰ چرخ‌دستی در ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد موجود است و مقرر شد استفاده از چرخ دستی‌ها در این فرودگاه مکانیزه شود و به صورت آزمایشی در ترمینال ۲ نصب و کنترل شده است.

وی گفت: با قوانین موجود نمی‌توانیم فرودگاه را به بنگاه اقتصادی تبدیل کنیم. قوانین باید در بخش خصوصی ایجاد انگیزه کند. در این زمینه می‌بایست فعالیت‌های ما شفاف باشد.

این مقام مسئول اذعان داشت: امروز چیزی به عنوان ترافیک در اطراف فرودگاه مهرآباد نمی‌بینید مگر مقابل ترمینال دو آن هم به این دلیل است که هنوز طرح تکمیل نشده است. مشکل پارکینگ فرودگاه مهرآباد برای همه کارکنان حل شده است اما این نکته را در نظر باید گرفت که فضای فرودگاه مختص مسافران است و از همکاران مهرآباد می‌خواهم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

 به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، افتتاح و راه‌اندازی ترمینال ۱ فرودگاه مهرآباد مهم‌ترین و موثرترین اقدام در این مدت بوده است زیرا با این کار خاطرات خوب مردم و واقعه ورود امام خمینی(ره) در تاریخ ۱۲ بهمن ۵۷ احیا شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    سلام علیکم: پروژهایی که تاثیری در بهبود سطح زندگی مردم نداشته باشد و درصدی از بیکاری و مشکلات جامعه کم نکند به چه درد میخورد اگر سال ۹۶ سال طلایی هم باشد برای عده ایی خاص است موفق باشید