◄ چرایی برخورد ترنست با قطار فدک در ایستگاه تهران + تصاویر
تیننیوز| صبح امروز، راهآهن تهران میزبان سانحهای بود که در آن یک دستگاه ترنست و یک قطار فدک با هم برخورد کردند.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، صبح امروز اخبار مربوط به برخورد قطار مسافری فدک با یک دستگاه ترنست درحالی به دست ما رسید که اطلاعات دقیقی از چرایی این اتفاق وجود نداشت.
در این زمینه به مقررات عمومی حرکت رجوع کردیم که تمامی پرسنل ملزم به اجرای آن هستند و وظیفه دارند در برابر هرگونه پیشآمد به کمیسیون عالی سوانح پاسخگو باشند.
بر اساس این قوانین، عبور از چراغ قرمز اکیدا ممنوع اعلام شده و در صورت بروز خطای اینچنینی راهآهن به شدت با آن برخورد میکند.
البته در صورتی که راهبر ناچار به عبور باشد طبق مقررات، تشریفات ایمنی سختگیرانه در این خصوص پیشبینی شده است که باید رعایت شود.
از سوی دیگر، سیستم علائم الکترونیک که ایستگاه راهآهن تهران نیز به آن مجهز شده، دارای سیستم اینترلاکینک است که با استفاده از این سیستم هر گاه ورود قطاری به مسیر پذیرفته شود، تا زمان آزادسازی مسیر و تراک و عبور از محل دگاژ این سیستم اجازه تعویض سوزن را نمیدهد.
طبق اطلاعات بدست آمده در رابطه با حادثه مورد بحث نیز، سوزن در اختیار ترنست بوده و به نظر میرسد خطای انسانی عامل اصلی بروز این حادثه بوده است.
در این حادثه هم ترنست و هم قطار فدک در حال مانور بودهاند تا برای مسافرگیری وارد سکو شوند که سرسوزن ورودی ترنست با واگن انتهایی فدک برخورد میکند.
عکسهایی از میزان خسارت وارده به ترنست و قطار نیز موجود است که حقایق ناخوشایندی را از وضعیت کیفی و میزان استحکام واگنهای مسافری به تصویر میکشد.
واگنهای فرسودهای که سالهای سال است با بازسازی و آراستگی ظاهری وارد خطوط میشوند واقعیت هولناکی را در خود جای دادهاند.
روابط عمومی راهآهن تهران در این باره به تیننیوز گفت: کمسیون سوانح راهآهن تهران در حال بررسی علل بروز این حادثه است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.