| کد خبر: 97002 |

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، عنوان کرد:

◄ تکمیل و راه‌اندازی ۱۰۰ کیلومتر خطوط مترو در سال جاری و ۹۶

 تین‌نیوز| معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، از تکمیل و راه‌اندازی 100 کیلومتر خطوط مترو در سال جاری و 96 خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، سید مازیار حسینی با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: هر چند كار در زیرساخت‌های حمل‌‍ونقل شهری از جمله حفر تونل‌های مترو، بسیار سخت و طاقت‌فرسایی است كه با سیمان، بتن و میلگرد سر و كار دارد اما، در حوزه عملیات عمرانی با توجه به توان بالایی كه در این حوزه از آن برخورداریم و نگرانی وجود ندارد.
 
وی در ادامه با تأکید بر این که مهم‌ترین مأموریت حال حاضر مدیریت‌شهری در حوزه حمل‌ونقل عمومی، تکمیل و راه‌اندازی 100 کیلومتر خطوط 6 و 7 مترو و هم‌چنین متروی فرودگاه حضرت امام(ره) در سال جاری و سال آینده است، تصریح کرد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک متعهد می‌داند تا این بار بزرگ كه به نوبه خود، می‌تواند باری از دوش مردم بر دارد را در سریع‌ترین زمان ممکن به سر منزل مقصود برساند.
 
حسینی با اعلام این كه بحث ایمنی یکی از اولویت‌های معاونت حمل‌ونقل در پروژه‌های شهری است، افزود: بحث ایمنی در احداث زیرساخت‌های حمل‌ونقلی در درجه نخست برای مهندسان و كارگرانی كه در حال حاضر در این پروژه‌ها درحال فعالیت هستند و در درجه بعد برای مسافرانی كه قرار است در آینده از پروژه‌های یاد شده استفاده كنند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، لذا باید تمام توان خود را به كار گرفت كه اتفاقی در كارگاه‌های عمرانی رخ ندهد.
 
معاون شهردار تهران در امور حمل‌ونقل وترافیک با اشاره به این‌كه برخی اوقات در کمال تعجب شنیده می‌شود در جریان عملیاتی عمرانی حوادث کم‌تر از حد معمول است، ابراز داشت: وقوع حادثه در كارگاه‌های عمرانی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست كه حدی برای آن تعریف کنیم و باید مراقب بود تا جای ممكن، حتی یك اتفاق كوچك در حین ساخت و سازهای شهری واقع نشود.
 
حسینی با بیان این‌كه «خط 6 مترو، پروژه مهمی است كه با توجه ویژه به توسعه مترو در جنوب شهر، به مردم شریف تهران به ویژه اهالی مناطق محروم جنوب، جنوب شرق و شرق تهران خدمات رسانی می‌كند»، گفت: مترو باید مناطق جنوبی تهران را تحت پوشش قرار دهد و مقصد مشترک اتوبوس‌های نو كه وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت خواهند شد از جمله 50 دستگاه اتوبوس جدیدی که به‌زودی به ناوگان اضافه می‌شوند نیز به جای مناطق برخوردار شمال شهر، مناطق كمتر برخوردار جنوب شهر كه محروم‌ترین و در عین حال شریف ترین انسان‌ها در آن زندگی می‌كنند، خواهد بود.
 
وی با تأكید بر این‌كه آغاز به كار خط 7 مترو، بسته به شروع به كار خط 6 خواهد بود و تا زمانی كه خط 6 راه نیفتد، خط 7 راه نمی‌افتد، خاطرنشان ساخت: معاونت حمل‌ونقل تمام نیرو و توان خود را به كار گرفته‌ تا خطوط 6 و 7 مترو را هرچه سریع‌تر وارد مدار بهره‌برداری کند و به‌طور قطع این معاونت تلاش خود را مصروف برطرف کردن مشکلات حمل‌ونقل و ترافیک خواهد کرد و محدودیتی را در این‌باره برای خود متصور نیست.
 
معاون شهردار تهران با اشاره به این‌كه 100 كیلومتر متروی در حال ساخت خطوط 6 و 7 مترو و نیز متروی فرودگاه حضرت امام (ره)، معادل بیش از نیمی از كل متروی در دست بهره‌برداری تهران است، افزود: راه‌اندازی 100 كیلومتر متروی جدید در سال‌های 95 و 96 به این معناست که در این دو سال نزدیک به اندازه تمامی تاریخ 30 ساله متروی پایتخت، متروی درون‌شهری به بهره‌برداری می‌رسد.
 
به گفته حسینی قصد، ركوردشكنی در پروژه‌های شهری نیست، بلكه هدف اصلی و مقدس از پیش ترسیم شده، ادای دِین به ایران و عمل به تعهد و تكلیفی است كه نسبت به مردم شریفمان داریم، تصریح كرد: فراموش نكنیم مدیران عامل مجموعه مترو از اولین روز تا امروز به اتفاق مدیران، مهندسان و كارگران این مجموعه، زحمات بسیاری برای احداث و توسعه مترو كشیده‌اند که به سهم خود قدردان فعالان این بخش هستیم، ضمن این كه خدمات آنها در حساب و كتاب الهی محفوظ است.
 
وی در پایان با تأكید بر این كه من دیپلمات نیستم كه كار سیاسی انجام دهم، خاطرنشان كرد: لذتی كه انجام كار عمرانی در انسان ایجاد می‌كند با توجه به اثرات و ثمرات آن با هیچ لذت دیگری در دنیا برابری نمی‌كند به‌ویژه آن كه میلیون‌ها انسان در ده‌ها سال و در چند نسل از آثار و برکات آن برخوردار باشند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.