| کد خبر: 96932 |

در مراسم معارفه مدیرکل جدید فرودگاه رشت عنوان شد

فرودگاه مشکل پیدا کند، تبدیل به گلوگاه محلی و فرا محلی می‌شود

وبلاگ تین‌نیوز، رحمت الله مه آبادی| توسعه فرودگاه گیلان و تملک 160 هکتار از اراضی محدوده این فرودگاه، می‌بایست با همکاری مدیران ارشد استان و در قالب یک طرح ملی انجام شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه گیلان؛ مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرودگاه‌ استان گیلان با حضور رحمت‌‌اله مه‌آبادی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مسئولان استانی برگزار شد. در این مراسم فتاح رضوانی مدیرکل فرودگاه‌های استان گیلان بعد از ٣ سال خدمت جای خود را به غلامرضا کریم آقایی داد.

مه‌آبادی در این مراسم با بیان اینکه مهندس رضوانی از شایستگی‌ها و توانمندی‌های خوبی برخوردار بوده است٬ از وی به‌عنوان یکی از چهره‌های پاک در سیستم اداری یاد و کریم‌آقائی را به عنوان مدیرکل جدید این فرودگاه معرفی کرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه نخستین جلوه‌گاه استان را فرودگاه آن دانست و گفت: حمل‌ونقل‌ هوایی یکی از چهار اساس حکومت مدرن و یکی از معیارهای سنجش نرم است.

وی فرودگاه را مغناطیس جذب سرمایه‌گذار عنوان کرد و افزود: فرودگاه یک سرمایه ملی است که با مساعدت 70 ارگان ذی نفع در یک مدیریت پیچیده و در شرایط بحران فعالیت می‌کند.

مه‌آبادی فرودگاه گیلان را یکی از فرودگاه‌های به بن بست رسیده کشور اعلام کرد و گفت: اگر فرودگاه مشکل پیدا کند، تبدیل به گلوگاه محلی و فرا محلی می‌شود.

وی با اشاره به عظمت، پیشینه و ظرفیت گردشگری گیلان، رتبه هفدهم کشوری را در شأن این فرودگاه ندانست و اظهار کرد: توسعه فرودگاه گیلان و تملک 160 هکتار از اراضی محدوده این فرودگاه، می‌بایست با همکاری مدیران ارشد استان و در قالب یک طرح ملی انجام شود.

مه‌آبادی اظهار داشت: فرودگاه رشت با توجه به جاذبه‌های گردشگری استان گیلان آینده خوبی خواهد داشت.

مه‌آبادی با اشاره به تصویب قانون خاص شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ مجلس شورای اسلامی به داد صنعت هوایی کشور رسید٬ بطوریکه تمام تحولات حمل و نقل هوایی از تحولات قانونی شروع شده است.

وی تصریح کرد: قانون خاص حمل‌ونقل هوایی در شرایط خاص و با حمایت دولت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده که این اتفاق مهم، تکمیل کننده ماده 161 قانون برنامه پنجم است.

مه‌آبادی ادامه داد: بسیاری از قوانین مانند آزادسازی نرخ‌ها و تعرفه‌های حمل‌ونقل هوایی در دولت قبل تصویب شده بود که در دولت یازدهم اجرایی شده و این موضوع، بسترساز اتفاقات مهمی است.

وی توجه به مردم در فرودگاه‌های کشور را مقوله مغفول مانده از سوی مدیریت عنوان و اظهار امیدواری کرد: این موضوع بیش از همیشه مورد اهتمام مدیران فرودگاه‌ها واقع شده و می‌بایست سطح خدمات‌رسانی به مردم افزایش یابد.

رضوانی:فرودگاه‌ رشت یکی از بی چالش ترین فرودگاه‌های ایران است
در این مراسم فتاح رضوانی مدیرکل سابق فرودگاه گیلان با بیان اینکه تمامی تلاش خود را جهت خدمت به مردم شریف استان انجام دادم، اظهار کرد: مفتخریم که تا این مدت فرودگاه‌ رشت به دلیل تجارب بالای پرسنل یکی از بی چالش ترین فرودگاه‌های ایران است.

وی افزود: رشد فرودگاه در این مدت ۶ سال به گونه‌ای بود که تغییرات اساسی‌ در این بازه زمانی صورت گرفت و باید این موضوع را عنوان کنم که فرودگاه نسبت به ۶ سال پیش ساختار جدید را به خود دیده است.

فتاح رضوانی گفت: در طی شش سال خدمت بنده پروژه محوطه سازی فرودگاه با مساحتی بالغ بر ١۵ متر مربع صورت گرفت.

وی با بیان اینکه پرسنل هر مجموعه جزو ارزش‌های هر مجموعه است اظهار کرد:  نقاط قوت و ضعف پرسنل شناسایی شد تا از تمامی پتانسیل این عزیزان استفاده شود.

مدیرکل سابق فرودگاه گیلان تصریح کرد: در حوزه امنیتی بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال برای تجهیزات در این مدت هزینه شده و در حوزه عملیات هوانوردی حفظ ایمنی با توجه به اینکه جزو اولین اولویت ما بود مبلغی بالغ بر ٢۵ میلیارد ریال در این مدت هزینه شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.