| کد خبر: 96927 |

مجری مترو خط ۷ تهران، عنوان کرد:

◄ ورود دستگاه T. B. M به ضلع شمالی میدان صنعت

تین‌نیوز| مسئول پروژه خط 7 مترو تهران از ورود دستگاه T.B.M به ضلع شمالی میدان صنعت به منظور ادامه مسیر به میدان کتابی خبر داد.

سیدمهدی امینی در حاشیه مراسم ورود دستگاه T.B.M از مترو میدان صنعت به میدان کتابی، در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با اشاره به این نکته که این اقدام در راستای تکمیل خطوط مترو به سمت شمال غرب تهران انجام گرفت، اظهار داشت: طول این ایستگاه بیش از دو و نیم کیلومتر است که انتهای آن در میدان کتابی خواهد بود.

وی با بیان این‌که ادامه مسیر مترو به سمت دانشگاه علوم تحقیقات با همکاری مالی دانشگاه آزاد انجام خواهد شد، تاکید کرد: کار ساخت تونل مترو خط 7 به‌طول 11 کیلومتر پایان یافته و از امروز دستگاه تمام مکانیزه حفاری برای ایجاد تونل در ادامه مسیر به میدان کتابی به‌کار گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود تا اسفند ماه سال جاری احداث تونل در این مسیر نیز به اتمام برسد.

امینی در ادامه در توضیح این‌که شروع خط 7 مترو تهران از خیابان تختی به مقصد میدان صنعت تعریف شده است، گفت: در این مسیر با طول دو و نیم کیلومتر به‌زودی در اختیار شرکت بهره‌برداری مترو به‌جهت خدمات رسانی به مردم شریف تهران قرار داده خواهد شد.

به گفته وی، برای ساخت تونل خط 7 مترو تهران دو دستگاه تمام مکانیزه حفاری در دو جهت شمال به میدان صنعت و جنوب به افسریه به‌کار مشغول بودند که ایستگاه افسریه چندی پیش از ورود دستگاه T.B.M به ایستگاه پایانی پرده‌برداری شد.

مسئول پروژه خط 7 مترو تهران در ادامه سخنان خود در ارتباط با چگونگی ساخت این مسیر که از جنوب به شمال این کلان‌شهر در حرکت است، ابراز داشت: در حال حاضر در خط 7 مترو تهران بیش از 22 کیلومتر تونل ساخته و آماده شده است.

امینی تعداد ایستگاه‌های خط 7 مترو را 22 ایستگاه اعلام کرد و گفت: این مسیر به‌طول 26 کیلومتر از پیشرفت 73 درصدی برخوردار است، که فاز نخست آن از میدان افسریه به میدان بریانک با اتمام کار حفاری به مرحله اجرای کارهای ساختمانی نزدیک شده است.

وی در اشاره به پیشرفت صد درصدی ساخت تونل در این مسیر، گفت: کار ساخت ایستگاه‌ها به دلیل پیشرفت مناسب، از پیشرفت 80 تا 90 درصدی برخوردار است لذا، بین بیش از 90 درصد ایستگاه‌ها در طول این مسیر آماده و در مرحله ساختمانی قرار گرفته است.

امینی در توضیح ساخت پارکینگ پیرامون ایستگاه مترو میدان صنعت به دلیل اهمیت و تعداد بالای تردد در این مسیر، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا به امروز مشکل خاصی میان شهرداری و مترو تهران به علت تعامل سازنده وجود نداشته و به‌طور قطع پیش از پایان عملیات ساخت مترو در ایستگاه میدان صنعت این مبحث نیز از سوی شهرداری مرتفع خواهد شد.

در ادامه این گفت‌وگو مجری خط 7 مترو تهران با بیان این‌که لزوم ایجاد پارکینگ اطراف ایستگاه‌های پرتردد همواره مورد توجه شهرداری قرار داشته، گفت: همگان بر این نکته واقف هستند که مترو از میزان ترافیک می‌کاهد و شاید در آینده نیازی به احداث پارکینگ در این ایستگاه احساس نشود.

وی با اشاره به این‌که مراکز تجاری اطراف ایستگاه میدان صنعت نیز پس از راه‌اندازی مترو تاثیر چندانی بر افزایش ترافیک نخواهد داشت، تصریح کرد: این موضوع معمولا در مبادی‌های شهر اتفاق می‌افتد و بعید به نظر می‌رسد افزایش ترافیک در این ایستگاه را شاهد باشیم و به‌طور حتم همکاران ما در شهرداری منطقه دو نسبت به جلوگیری از ترافیک احتمالی تدابیری را خواهند اندیشید.

امینی در توضیح شیفت‌های کاری در مسیر پروژه خط 7 مترو، افزود: کار به صورت روزانه در دو شیفت کاری 12 ساعته با 4 هزار نفربه‌طور مستقیم در حال انجام است که 25 کارگاه فعال را در دست اقدام دارند.

مجری خط 7 مترو تهران در توضیح تفاوت این مسیر با خط 6، گفت: تعداد کارگاه برخلاف خط 7 در مسیر تونل خط 6 بیشتر بوده اما، باید تاکید کرد در ساخت تونل خط 7 با اشغال کم‌ترین فضای شهری صورت می‌گیرد که به‌خوبی از نزدیک قابل لمس است.

وی اعلام نظر در ارتباط  با هزینه تمام شده پروژه خط 7 را به آینده موکول کرد و ابراز داشت: هزینه نهایی ساخت مسیر در صورتی قابلیت اعلام خواهد داشت که پروژه پایان یافته و ریز آمار و ارقام هزینه شده در اختیار این بخش قرار داده شده باشد زیرا، در برخی موارد هزینه‌های غیر قابل پیش‌بینی مانع از اعلام نظر قطعی می‌شود.

امینی مدت زمان ساخت تونل از بریانک به مقصد میدان صنعت را 11 ماه عنوان کرد و گفت: از بریانک به سمت میدان افسریه کار ساخت تونل با یک ماه افزایش در 12 ماه کاری به پایان رسید.

وی در پایان از بروز سوانح هنگام کار در ساخت تونل 22 کیلومتری از افسریه به میدان صنعت خبر داد.













 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.