| کد خبر: 96410 |

◄بازدید زیمنس از وضعیت قطارهای حومه‌ای تهران


تین‌نیوز| گروه مهندسی شركت زیمنس با هدف ارائه برنامه‌های توسعه‌ای راه‌آهن به منظور ایجاد خطوط مستقل ریلی برای خدمات‌رسانی حومه‌ای در مجموعه شهری تهران برای مسیرهای تهران - كرج - هشتگرد، تهران - پرند و تهران - ورامین - گرمسار و شناخت دقیق‌تر از وضعیت فعلی قطارهای حومه‌ای تهران بازدید كردند.
 
به گزارش تین‌نیوز، مهدی قمری‌نژاد مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای راه‌آهن با اشاره به بازدید گروه مشاوران شركت زیمنس از قطارهای حومه‌ای تهران - كرج - هشتگرد و تهران - پرند،گفت: هدف از بازدید، شناخت دقیق‌تر گروه مهندسی شركت زیمنس از وضعیت فعلی قطارهای حومه‌ای تهران است.
 
او افزود: ارائه برنامه‌های توسعه‌ای راه‌آهن برای ایجاد خطوط مستقل ریلی به منظور خدمات‌رسانی حومه‌ای در مجموعه شهری تهران برای مسیرهای تهران - كرج - هشتگرد، تهران - پرند و تهران - ورامین - گرمسار از دیگر اهداف ما به شمار می‌رود كه این برنامه توسط راه‌آهن در حال اجرا است.
 
طبق گزارش روابط عمومی شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، قمری نژاد عنوان كرد: طی تفاهم ‌نامه‌ای كه بین شركت زیمنس و وزارت راه منعقد شده، بخشی از تفاهم‌نامه موضوع ارائه خدمات به شركت راه‌آهن در زمینه قطارهای حومه‌ای است.
 
او اضافه كرد: ما به دنبال آن هستیم تا در جهت توسعه قطارهای حومه‌ای، آسیب‌شناسی و رفع نواقص این حوزه و مهم‌تر از همه جذب مسافر بیشتر، از تجارب این كشور در بخش مهندسی استفاده كنیم.
 
مدیر پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای همچنین گفت: تاكنون از مجموعه مشاوران مهندسی برای توسعه خدمات قطارهای حومه‌ای استفاده كرده‌ایم.

او افزود: ارائه نمونه‌هایی از قطارهای حومه‌ای كشورهای پیشرفته برای ساختار سازمانی مدیریت حمل‌ونقل، معرفی ویژگی‌ها و مشخصات قطارهای حومه‌ای موفق و برنامه‌ریزی برای رسیدن به قطارهای مطلوب و همچنین استفاده از روش‌های مختلف تامین منابع مالی و سرمایه‌گذاری برای توسعه این شیوه حمل‌و‌نقلی از جمله كارهایی است كه در حال اجرا است.
 
 شركت زیمنس در قالب پروپوزال، موارد ضروری و مهم را ارائه داده است كه امیدواریم عملیاتی شود.
 
گفتی است، بازدید گروه مشاور زیمنس با حضور تیم كارشناسی پروژه بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای و اتاق فكر و دفتر مهندسی نظارت و تاسیسات زیر‌بنایی راه‌آهن انجام گرفت.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Irani 0 0

    امیداست راه آهن ایران علیرغم سالها عقب ماندگی با آلمان ها به بهسازی و نوسازی سامانه ریلی کشور بپردازند و واقعا سرمایه خارجی را در قالب قراردادهای بردبرد به راه آهن بیاورند، راه آهن مدیر و کارشناس خوب می خواهد، چرا سالی ۱۰۰ نفر به آلمان اعزام نکنیم تا اداره و ساخت حمل و نقل ریلی نوین را بیاموزند؟ کلید توسعه یافتگی کشور در راه آهن است، نه فرودگاه ها، چون حمل و نقل ریلی ارزان تر است و کم درآمدها به آن دسترسی آسان تر دارند، بزرگراه سازی خوب است، ولی خودرو و مالکییت خودرو می خواهد و تصادفات در بر دارد۰ سه دهه است شعار توسعه ریلی می دهیم، ولی مدیران بخش ریلی اصلا عوض نمی شوند و همه در دانشگاه علم و صنعت کماکان حمل و نقل ریلی ۶۰ سال پیش را درس می دهند!!!آلمآن و ژاپن و تا حدودی چین با بانکهایشان می توانند راه آهن ایران را دگرگون کنند، ای کاش کسی در وزارت راه مهندس آخوندی راه آهن را جدی بگیرد، پورسیدآقائی فقط سیاسی باز است۰