| کد خبر: 96349 |

◄نگاهی به تصویب قانون خاص شرکت فرودگاه‌ها

تین‌نیوز| وبلاگ سعید سعیدی- بسیاری از شهرهای كشورمان به ویژه كلانشهر تهران، امروز(چهارشنبه؛ 30 تیرماه) گرم‌ترین روزهای خودشان را تجربه می‌كنند، اما وقتی هدف؛ خدمت‌رسانی به مردم باشد، گرمای بالای 40 درجه سانتی‌گراد هم لذت‌بخش است؛ مانند وقتی كه شكوفه‌های اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خانه ملت در ساختمان بهارستان رویش دیگربار یافت تا دست مسئولان شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای ارائه خدمات ایمن، امن، سریع، مطمئن و باكیفیت به مسافران هوایی باز شود.

اردیبهشت ماه امسال بود كه طرح قانون خاص شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید تا 100 درصد درآمد این شركت صرف نوسازی سامانه‌های نوسازی ناوبری هوایی و توسعه فرودگاهی كشور شود؛  قانونی كه به خودی خود یك قانون مترقی ویژه یك صنعت فوق‌تخصصی محسوب می‌شود.

این اقدام قابل تحسین نمایندگان مردم در مجلس نهم شورای اسلامی باعث شد تا شور و شوق خدمت به مالكان اصلی این مرز و بوم یعنی مردم بزرگ، شهیدپرور و اندیشمند ایران در میان تمامی مسئولان و پرسنل صنعت فرودگاهی ایران دوچندان شود و تلاش‌ها برای برنامه‌ریزی یكساله به منظور زمینه‌سازی اجرای هرچه علمی‌تر و مناسب‌تر این قانون آغاز شود.

هنگامی كه شورای نگهبان این قانون را برای انجام برخی اصلاحات به مجلس بازگرداند، آنها كه می‌دانستند طلای خدمت به خلق‌الله را عیاری است انكارنشدنی، با آرامشی مثال‌زدنی از موضع‌گیری یكسان نمایندگان دوره دهم مجلس با نمایندگان دوره پیشین كه یكبار این قانون را تصویب كرده بودند، سخن گفتند.

امروز؛ در نخستین ساعت كاری سی‌ام تیرماه سال 1395 بار دیگر نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با درایت تمام و احاطه كامل به جایگاه صنعت فرودگاهی به عنوان مغناطیس سرمایه‌گذاری، یكی از اركان توسعه و مدیریت جامعه مدرن و پیشانی نظام، با اكثریت آرا این قانون را دوباره به تصویب رساندند.

واقعیت این است كه صنعت فوق‌تخصصی فرودگاهی كه دارای دو نظم داخلی و بین‌المللی است و از برخی زوایا هیچ صنعتی با آن قابل مقایسه نیست، می‌تواند چهره نظام یك كشور را به بهترین یا بدترین شكل به جهانیان معرفی كند. بهره‌مندی فرودگاه‌های كشور از آخرین و برترین فناوری‌های راداری و ناوبری هوایی، زیرساخت‌های فرودگاهی نظیر باند نشست و برخاست هواپیما و هزار و یك امكانات حوزه‌های ایرساید و لندساید، باعث می‌شود تا فرودگاه‌ها كه از آنها به عنوان محل تردد مغزافزارها نیز یاد می‌شود، یكی از لوازم اصلی توسعه یك كشور در هزاره سوم به حساب بیایند.

از آنجا كه مسئولان ارشد كشور به ویژه مقام معظم رهبری و همچنین ریاست محترم جمهوری همراه با روسای دو قوه قضائیه و مقننه بر آبادسازی ایران اسلامی عزم خویش را جزم كرده‌اند، مدیریت ارشد شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با حمایت‌های قانونی و دلسوزانه وزیر راه و شهرسازی و همراهی بی‌دریغ رئیس سازمان هواپیمایی ایران، با استفاده از علمی‌ترین روش‌های جهانی دست به تدوین قانون خاص شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بزنند.

خوشبختانه تمامی تلاش‌های شبانه‌روزی صورت گرفته در این راه پرفراز و نشیب، به بار نشست و گرفتن دومین رای اعتماد از قاطبه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نشانگر نگرش صحیح نمایندگان مجلس به نیت و برنامه مسئولان شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای آبادانی و تجهیز صنعت فرودگاهی بر اساس نظم جهانی این صنعت و با استفاده از به‌روزترین دانش فرودگاهی است.

بنابراین، سی‌ام تیرماه سال یك هزار و سیصد و نود پنج هجری شمسی در تاریخ صنعت هوانوردی ایران مانند برگی زرین ثبت و ماندگار خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Irani 0 0

    لطفا شرکت فرودگاه ها را به بخش خصوصی واقعی و نه کارمندان در گردش دولتی و بعضا بازنشسته بسپارید، این شرکت از ۱۳۸۰ تا بحال درجا می زند، لطفا عزیزان بفکر خدمت به میهن باشند آقایان{…} آویزان شرکتند۰

  • بینام 0 0

    آقایان نمایندگان مجلس مگر خواب هستید. قانون خاص یعنی چه؟ به این افتضاحی که تصویب کرده اید کف میزنید؟ به عواید حاصل از فروش نفت توجه کنید: الف - کل آن به خزانه و حسابهای غیر قابل بازگشت واریز میگردد. ب - نزدیک ۳۰ درصد آن صرف بودجه و توسعه و تکمیل و تجهیز و… صنعت میشود. ج - حدود ۷۰ درصد صرف بودجه جاری و عمرانی کشور در کلیه بخشها میشود. و… شما در حال انجام چه کاری هستید؟ ۱ - اگر بنا باشد سازمان امور مالیاتی تمام مالیات را در جهت امور مالیاتی هزینه کند ۲ - اگر بنا باشد عواید فروش نفت را فقط خوزستانی بردارند و هزینه کنند ۳ - اگر بنا باشد بخش خصوصی یا تعاونی هم درامدهای خود را صرف بهبود عملکرد و تولید و صادرات خود کنند چه کسی باید به توسعه و اقتدار و پیشرفت های کشور توجه نماید؟؟؟ تکلیف بهداشت چه میشود؟ لابد درامد انها را نیز به خودشان میدهند! دارو چی؟ درامدش برای خودش امنیت و ارتش و سپاه و اطلاعات و… چی؟ لابد میگویید هر چی درامد کسب کردن برای خودشان؟!! دانشگاه تحقیق و … چی؟ اگه درامد داشتن مال خودشان!!!!!!! این چه طرز فکر اشفنه ای است؟!! آخر نا سلامتی ما هنوز با برجام تسویه حساب نکرده ایم. لااقل فرمایشات مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی چه میشود. آخر مگر رشد و توسعه بخشهای مختلف اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی کشور کاملا متناسب و متوازن با هم پیش میرود؟؟؟!!!! مگر ما فقط و فقط مشکلمان فرودگاه اسنت؟؟؟! مگر فرودگاهها غیر قابل استفاده اند یا نمیشود به طریقی دیگر از ظرفیت آنها استفاده کرد؟ چرا اینقدر خام و غیر مسئولانه تصمیم میگیرید؟ فرودگاهها برای توسعه به چه میزان اعتبار نیاز دارند؟ آیا همه آن باید دفعتا پرداخت شود(که غیر ممکن است)؟!! حداقل برای ۵ سال درامدش را در اختیارش میگذاشتید بعه عملکرد آن را کنترل و بررسی میکردید در صورت لزوم تمدید میکردید و در صورت عدم نیاز آن را به خزانه واریز میکردید. حد فاصل هر فرودگاه با هم حداقل ۱۵۰ کیلومتر است که در بعضی نقاط اران مثل سنندج و غیره کمتر هم هست نکنه میخواهید ۲۰ کیلومتر به ۲۰کیلومتر فرودگاه بزنید.؟! دیگر نوبر توسعه میشود. دیگر نیازی به جاده و ریل و بندر هم نخواهیم داشت؟ بابا بیایید کمی تدبیر بخرج بدهید اینهمه فحشا، اعتیاد بیماری و بیکاری و بی خانمانی و … حاصل کوته نظری شما کارشناس نما ها است. سعی کنیدقانون را اصلاح کنید

    • بانوی ایرانی 0 0

      با سلام و درود بر شرفت که مثل یک شیر مرد سوال می کنید و ایکاش کارشناسی پیدا میشد جواب سوالات جنابعالی را با صراحت بیان کند خداوند شما عزیزان را حفظ کند