اختصاص بیش از ۱ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی آزادراه رشت به قزوین
تیننیوز| مدیرساخت توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای پروژه بازسازی و مرمت آزادراه رشت به قزوین هزینه شد گفت: عملیات اجرایی بازسازی این مسیر تا قبل از ایام تعطیلات عید فطر به پایان میرسد.
محمدرضا نازککار ظهر امروز در جریان بازدید اصحاب رسانه از عملیات اجرایی و مرمت مسیر رانش کرده آزاد راه رشت به قزوین، با اشاره به اینکه این مسیر در 21 فروردین امسال دچار رانش شده بود اظهار داشت: مرمت و بازسازی نقاط آسیب دیده با کارشناسیهای ویژه در حال انجام است.
وی این مسیر را آزادراه رشت به قزوین و در محدوده رودبار و نرسیده به تونل نصفی اعلام کرد و افزود: از 21 فروردین به دلیل رانشهای مکرر این مسیر بهصورت یک لاینه و باند رفت رشت به قزوین مسدود و در حال بازسازی است.
نازککار با اشاره به اینکه نیروی انسانی و عملیات مکانیکی مرمت این مسیر در ساعات اولیه رانش با کارشناسیها و بررسیهای دقیق در تلاش مرمت راه برآمدند تصریح کرد: بعداز گذشت سه روز و با بررسیهای انجام شده مشخص شد که این رانش فراتر از حد انتظار و مدت زمان عملیات دقیقی برای مرمت آن نیاز است.
مدیر ساخت و توسعه راههای گیلان خاطرنشان کرد: در همان ابتدای کار بهدلیل بزرگی رانش و حساس بودن مسیر با هماهنگی ستاد راه و مهندسین مشاور مربوطه با مطالعات اولیه موفق به حفظ باند شمالی آزادراه در این مسیر شدیم.
وی با بیان اینکه با ادامه روند رانش بهطور حتم هر دو باند در مسیر را از دست میدادیم افزود: در این مسیر با روش غیر مخرب و استفاده از تجهیزات سعی بر انجام مرمت بهصورت لایه لایه و تحت العرضی در عملیات داشتیم.
مدیر ساخت و توسعه راههای گیلان با تأکید بر اینکه روش خاکبرداری و تخریبی در ترمیم راهها موجب صرف زمان و هزینه بالا می شود تصریح کرد: در ترمیم این مسیر بهمنظور جلوگیری از تخریب و گودبرداری جاده از عملیات ترمیمی با دستگاه جت گروتینگ و ترمیم لایه به لایه استفاده شده است.
وی با اشاره به اینکه در بازسازی این مسیر با ساخت ستونهای بتنی از عمق 10 تا 14 متر استفاده شده است خاطرنشان کرد: در 4 ردیف و در هر 4 ردیف 36 حفاری با استفاده از دستگاه جت گروتینک بتن تزریق و این بتنها بهصورت لایه لایه اینجا ستون های بتنی را میکند.
نازککار با بیان اینکه این روش ستونهای به قطر 90 سانتیمتر را در پایههای این مسیر را تشکیل میدهد افزود: به دلیل اینکه مطالعات زیر زمینی و تحت العرضی است عملیات بر روی خاک امکانپذیر نیست.
مدیرساخت و توسعه راههای گیلان رانش این مسیر را بهدلیل نفوذ آبهای سطحی و بارشهای فراوان سال گذشته و آبهای زهکش زیر خاک و پایههای این مسیر عنوان کرد و افزود: در بازسازی این مسیر بهوسیله عملیات اجرایی علاوه بر ایجاد ستونهای سیمانی لایههای زیر زمین بهوسیله این روش به هم دوخته و خاک را نفوذ ناپذیر و در مقابل آب تقویت میکند.
نازککار آب را در مبحث عمران دشمن راهها عنوان کرد و افزود: در بحث راهها و ساخت مسیرهای جادهای باید آب را از راهها و جادهها دور نگاه داریم.
مدیرساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 1 میلیارد تومان برای پروژه بازسازی و مرمت این مسیر هزینه شد و پیشبینی میشود این مبلغ به 1 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یابد تصریح کرد: تلاش است با اقدامات صورت گرفته عملیات اجرایی بازسازی این مسیر تا قبل از ایام تعطیلات عید فطر به پایان و مسیر به بهرهبرداری برسد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.