| کد خبر: 93105 |

آخرین خبرها از راه آهن سریع‌السیر تهران – اصفهان

تین نیوز | معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت از پیگیری طرح راه آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته خبر داد.

مسعود نصرآزادانی اعلام کرد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته برای اجرای این طرح پس از تکمیل مطالعات در حال حاضر کار طرف خارجی برای بررسی ابعاد مختلف این طرح ادامه دارد.

به گفته وی در کنار قطعه قم تا اصفهان که کار اجرایی آن از چند ماه قبل آغاز شده، کار برای قطعه باقی مانده ادامه دارد.

معاون راه آهن شرکت ساخت پیش بینی کرد ظرف چند ماه آینده مطالعات و بررسی‌ها بر روی این طرح به پایان رسیده و فاز نهایی طرح در دستور کار قرار گیرد.

نصر آزادانی اضافه کرد: خوشبختانه پس از نهایی شدن قرارداد ساخت این طرح، طرف خارجی کار خود را بر اساس برنامه ریزی‌ها آغاز کرده و ادامه می‌دهد و راه آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان بدون مشکل گام‌های لازم برای راه اندازی را دنبال می‌کند.

وی بحث بر سر طراحی ایستگاه‌های این راه آهن را یکی از اصلی‌ترین مسائل قابل بررسی قلمداد کرد و گفت: با توجه به این که این راه آهن این سه استان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به یکدیگر متصل می‌کند، جا یابی محل ایستگاه‌ها اهمیت فراوانی داشت که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته نقشه این ایستگاه‌ها بر اساس اهداف ابتدایی وزارت راه پیگیری می‌شود.

راه آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان، که بناست این سه استان را با سرعتی بیش از ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و زمانی معادل یک ساعت و سی دقیقه به یکدیگر متصل کند چند ماه قبل به عنوان پروژه‌ای مشارکتی با سرمایه گذار خارجی به طور دقیق تعیین تکلیف شد.

این خط ریلی که طولی معادل ۴۱۰ کیلومتر دارد در صورت رسیدن منابع اعتباری لازم ظرف چهار سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

تهران - قم – نیزار – دلیجان – قرقچی – میمه – مورچه خورت – اصفهان ایستگاه‌های اصلی این خط ریلی را تشکیل می‌دهند.

خط سریع السیر تهران – قم – اصفهان نخستین خط ریلی سریع السیر ایران خواهد بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اسد 0 0

    جالبه هر روز توی این محور سرعت ها اب میروند اول صحبت از ۳۵۰ بعد ۳۰۰ تا دو ماه پیش ۲۵۰ توی همایش گفته شد به گفته مدیرعامل راه اهن امروز هم میگویند ۲۰۰!!! والا اگر میخواهید همین ۱۶۰ کنید از الان بگویید انقدر تخفیف میگیرید پروژه سریع السیر هم اخرش شد سرعت قطار برقی معمولی حداقل قطارهای برقی اونگی ۲۵۰ میرفتند بنظرم این چند سال بجای شعار اگر این خط چند خطه هوشمند میکردند حالا سودش بیشتر بود حداقل ظرفیت محور چند برابر میشد نکته اخر توی کل جهان سرعت بالای ۲۵۰ را سریع السیر میگویند مثل اینه که خودرو استانداردش یورو۶ هست ولی استاندارد ایران یورو۲!!