| کد خبر: 89759 |

چهاردولی مطرح کرد:

انتقاد از تعلل بانک‌ها در ارائه تسهیلات برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده پایتخت

تین نیوز | عضو کمیسیون عمران مجلس از تعلل بانک ها در ارائه تسهیلات برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده پایتخت انتقاد کرد و افزود: دولت، بانک مرکزی و مجلس باید تمهیداتی را به منظور پرداخت به موقع تسهیلات اتخاذ نمایند.

علی نعمت چهاردولی در واکنش به وضعیت نامشخص نوسازی 12 هزار تاکسی فرسوده ثبت‌نامی در پایتخت به دنبال تعلل بانک‌ها در ارائه تسهیلات، گفت: متاسفانه علیرغم تسهیلات گران‌قیمتی که برای خروج تاکسی‌های فرسوده درنظر گرفته می‌شود تسهیلات موردنظر نیز پرداخت نمی‌شود و بانک‌ها در ارائه آن تعلل کرده و به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند، بنابراین پرداخت به موقع تسهیلات مستلزم ورود جدی دولت، بانک مرکزی و مجلس است که باید توجه لازم را به آن داشته  و تمهیداتی را به منظور  پرداخت به موقع تسهیلات اتخاذ نمایند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، استفاده از ظرفیت و پتانسیل بخش خصوصی را بهترین گزینه برای خروج خودروهای فرسوده عنوان کرد وافزود: از آنجایی که ممکن است دلیل تعلل بانک‌ها در ارائه تسهیلات، کمبود نقدینگی باشد بنابراین استفاده از ظرفیت و پتانسیل بخش خصوصی بهترین گزینه برای رفع این مشکل است.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: اما اگر دلیل این تعلل کمبود نقدینگی نباشد، تعلل در این راستا خیانت به کشور و ملت است که هر چه سریعتر باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کرد البته دولت نیز باید هر چه سریعتر بدهی خود را به بانک ها پرداخت نماید تا بانک ها بتوانند تسهیلات مناسب را در زمان مقرر در اختیار صاحبان خودروهای فرسوده قرار دهند.

چهاردولی وضعیت معیشتی تاکسی داران کشور را نامناسب دانست و تصریح کرد: متاسفانه اکثر تاکسی داران به دنبال وضعیت معیشتی و اقتصادی مناسب توان از رده خارج کردن خودروی فرسوده خود را ندارند و مجبور هستند برای کسب روزی به همین خودروی فرسوده اکتفا کنند.

وی خروج تاکسی های فرسوده را در رفع آلودگی هوا و کاهش ترافیک موثر دانست و افزود: با توجه به تشدید آلودگی هوا در فصل گرما توجه به خروج تاکسی های فرسوده امری حیاتی و ضروری است که دولت باید نسبت به آن توجه جدی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه تعلل در خروج تاکسی های فرسوده بیماری و آسیب های زیادی را متوجه کشور می کند، ادامه داد: نباید فراموش کرد که در راستای خروج خودروهای فرسوده هرچقدر هزینه کنیم به نوعی سود کرده ایم؛ بهتر است به اصل تقدم پیشگیری بر درمان توجه بیشتری داشته باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی،  ارائه وام کم بهره بانکی را به تاکسی داران امری ضروری دانست و یادآور شد: در جلسه‌ای که قبل از عید با حضور تاکسیداران شهرستان ملایر برگزار شد  اکثر آنها نسبت به نرخ بالای تسهیلات اعتراض داشتند و مطرح کردند که نسبت به خروج خودروهای فرسوده خود تمایل دارند ولی از پس پرداخت اقساط آن برنمی آیند در حالی که در هنگام ارائه تسهیلات باید شرایط و وضعیت اقتصادی آنها را مبنا قرار داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در خروج خودروهای فرسوده باید به چند نکته و فاکتور توجه کرد، برای کلانشهرها از خودروهای گران قیمت و لوکس و در شهرهای کوچک و محروم خودروهای ارزان قیمت مانند پراید استفاده شود یعنی از خودروهای دو شرکت ایران خودرو و سایپا به طور همزمان باید استفاده کرد و نکته دوم تسهیلاتی که به منظور خروج تاکسی های فرسوده به مناطق محروم پرداخت می شود ارزان قیمت با دوره های طولانی تر  بازپرداخت باشد که بتوانند اقساط تسهیلات را به راحتی پرداخت نمایند زیرا درآمد تاکسی داران کلانشهرها قبال مقایسه با شهرستان‌های کوچک و محروم نیست.

میثم مظفر، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران طی روزهای اخیر از وضعیت نامشخص 12 هزار متقاضی تاکسی های جدید خبر داد وگفت: از سال گذشته، 2 ماه قبل از پایان سال به منظور نوسازی ناوگان فرسوده شهر تهران بیش از 12هزار تاکسی‌دار را برای تاکسی‌های جدید ثبت نام کردیم و اکنون منتظر پرداخت تسهیلات و وام بانکی از سوی سه بانک عامل هستیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.