| کد خبر: 89585 |

مدیرعامل ایریکو اعلام کرد:

◄ انعقاد قرارداد تولید ۱۵۰ واگن ریل‌باس با راه‌آهن

تین‌نیوز| مدیرعامل شرکت ایریكو اعلام کرد به تازگی قرارداد ساخت ۱۵۰ دستگاه واگن ریل‌باس برای راه‌آهن امضا كرده‌اند.
به گزارش تین‌نیوز مرتضی مقدمی گفت: رقم این قرارداد ۲۶۰میلیون یورو است كه شریك خارجی ما (هیوندای‌روتم كره‌جنوبی) و یا شركت كره‌ای دیگر فاینانس به‌همراه می‌آورد.

به گزارش تین‌نیوز، او ادامه داد: ایریكو در تولید ریل‌باس‌ها سال‌های گذشته مشكلاتی داشت، قطعاً ریل‌باس‌ها در گمرك حدود ۴ سال معطل بود اما در سال گذشته ترخیص شد و به تدریج این قطعات به مجموعه ایریكو وارد شد.

به گفته مدیرعامل ایریكو، این شرکت سال گذشته ۴ رام ریل‌باس در قالب ۱۶ واگن ساخته و ۴ واگن ریل‌باس دیگر منتظر تحویل به كارفرما است.

مقدمی گفت: زمانی كه قرارداد قبلی ریل‌باس‌‌ها شامل ۱۵۰ دستگاه واگن منعقد شد كه با شركت رجاء قرارداد بستیم اما پس از واگذاری رجا به سازمان تأمین اجتماعی مقرر شد شركت راه‌آهن، ریل‌باس‌ها را از ایریكو بخرد و تحویل شركـت‌های بهره‌بردار دهد و این قرارداد که از حدود ۱۰ سال پیش منعقد شده بود تغییر كرد و تولیدات تحویل راه‌آهن شد.

او افزود: در قرارداد اولیه مدت اجرا ۵۶ ماه در ۱۵۰ دستگاه واگن بود اما به دلیل مشكلات گمركی این قرارداد با تأخیر مواجه شد.

مدیرعامل ایریكو بیان كرد: از قرارداد قبلی ۱۵۰ دستگاه واگن ریل‌باس، ۷۲ دستگاه واگن شامل ۱۸ قطار را تحویل داده‌ایم.
 
 
او اضافه كرد: ۱۰۵ دستگاه واگن باری لبه‌بلند برای شركت نورالرضا و ۳۰ دستگاه واگن باری لبه‌كوتاه برای ذوب‌آهن ساختیم كه از قرارداد دوم ۱۶ دستگاه تحویل شده و ۱۴ دستگاه دیگر در خط تولید است.

مدیرعامل ایریكو اظهار داشت: در قرارداد قبلی ریل‌باس‌ها اگر دولت، اعتبار مناسب تزریق كند ۶۸ واگن باقیمانده را تا پایان امسال تحویل می‌دهیم.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سینا 0 0

    با سلام. از ساخت واگن های یخچال دار غفلت شده که صادرات مواد غذایی ایران را تسهیل میکند و همچنین واردات آن. بعد اگر با همین روند تولید داخلی باز هم نیاز به واردات واگن هست دلیلم چیست؟ چونکه شهر های رشت انزلی، تبریز، میانه، ارومیه، اردبیل، همدان کرمانشاه، چابهار در حال اتصال هستند همچنین بین المللی شلمچه به عراق آستارا به اذربایجان، خواف، هرات و بازرگان نیاز واگن و لوکوموتیو در ایران بالاست با توجه به افزایش ظرفیت با افتتاح راه آهن شهر های نام برده شده لذا واردات و یا تولید مشترک جوینت ونچر با شرکت های مطرح المانی سویسی روسی ژاپنی کره ای برای تولید واگن و تامین نیاز کشور ضروری است که باید توجه شود