| کد خبر: 89542 |

فرودگاه رشت ظرفیت پذیرش ۱۰۰ پرواز در شبانه‌روز را دارد

تین نیوز | مدیرکل فرودگاه استان گیلان گفت: فرودگاه سردار جنگل رشت ظرفیت پذیرش 100 پرواز در شبانه‌روز را دارد و آماده سرمایه‌گذاری است.

 
فتاح رضوانی صبح امروز در جلسه فرودگاه سردار جنگل این شهر با اشاره به اینکه 54 شرکت فرودگاهی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: این شرکت‌ها در زمینه ایجاد بستر لازم برای مسیرهای پروازی همکاری دارند.

وی ارائه خدمات را از جمله وظایف شرکت‌های فرودگاهی به مسافران پروازی عنوان کرد و افزود: تنها یک شرکت فرودگاهی در فرودگاه سردار جنگل رشت پاسخگوی شکایت در ترمینال است.

مدیرکل فرودگاه استان گیلان از افزایش 300 برابری ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه سردار جنگل رشت طی چند سال اخیر خبر داد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 100 میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها و ایجاد رفاه مردم و
مسافران در فرودگاه رشت هزینه شده است، خاطرنشان کرد: با حمایت شرکت فرودگاه‌های کشور می‌توانیم پذیرای روزانه 100 پرواز در فرودگاه باشیم.

رضوانی با تصریح بر اینکه با هماهنگی‌های صورت گرفته به آرزوی 100 پرواز در شبانه‌روز می‌رسیم، یادآور شد: فرصت ارائه خدمات به این تعداد پرواز در فرودگاه رشت فراهم بوده و باید باور کنیم که فرودگاه سردار جنگل رشت ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه‌گذار دارد.

وی ساختمان پاویون فرودگاه سردار جنگل رشت را امنیتی و تشریفاتی عنوان کرد و گفت: فرودگاه متولی نگه‌داری ساختمان پاویون بوده و استفاده از این مکان برای تمام مقام‌ها تصویب شده است.

مدیرکل فرودگاه استان گیلان درباره توسعه فضای فرودگاه رشت خاطرنشان کرد: برای توسعه فضای فرودگاه به 160 هکتار اراضی اطراف آن نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات استانی پاسخگوی خرید این مقدار اراضی برای توسعه فرودگاه رشت نیست، یادآور شد: توسعه 160 هکتاری اطراف فرودگاه رشت از خواسته‌های مهم است.

رضوانی، اراضی مذکور را دارای مالکانی دانست و گفت: مالکان اراضی مذکور به دلیل قرار گرفتن در محدوده فرودگاه امکان فروش و یا ساخت را ندارند.

وی به انجام حدود 70 پرواز در هفته در فرودگاه سردار جنگل رشت اشاره کرد و متذکر شد: فرودگاه رشت در سال 1347 در مساحت 220 هکتار راه‌اندازی شده و نیاز توسعه اراضی برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر دارد.

مدیرکل فرودگاه استان گیلان منابع درآمدی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران را از محل درآمدهای هوانوردی و غیر هوانوردی عنوان کرد.

رضوانی، ایجاد باجه‌های نظرسنجی الکترونیکی برای پاسخگویی به پرسش‌های مسافران را از جمله اقدام‌ها در فرودگاه سردار جنگل رشت ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه ارگان‌هایی با ماموریت مشخص متولی ارائه خدمات به مسافران هوایی داخلی و خارجی هستند، تصریح کرد: مسافر هر گونه تعلل را از اداره کل فرودگاه گیلان مطالبه می‌کند.

مدیرکل فرودگاه استان گیلان در پایان نصب تابلوی حقوق مسافر در ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه سردار جنگل رشت را از دیگر خدمات برشمرد و متذکر شد: مسافران می‌توانند در صورت هر گونه گلایه از مراحل خدمات‌رسانی مراتب را با بنده مکاتبه کنند.
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.