| کد خبر: 87775 |

زئیس کمیسیوت حمل و نقل و لجستیک اتاق ایران:

◄ سالن‌های اعلام‌بار در شرایط بحرانی ایجاد شد

تین‌نیوز

| رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه پس از گذشت سال‌ها از زمان جنگ نیازی به سالن اعلام بار نیست، تصریح کرد: در صورت تداوم فعالیت سالن‌های اعلام بار، راننده همواره دولت را مسئول تأمین درآمد خود می‌پندارد.

امید ملک در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با اشاره به اتفاقات اخیر در پایانه‌های کشور به‌ویژه سالن‌های اعلام بار اظهار داشت: سیستم اعلام بار در زمان جنگ به دلیل کمبود کامیون و انباشت ارزاق عمومی در بندرها شکل گرفت و سال‌ها از زمان جنگ و شرایط بحرانی آن زمان می‌گذرد.

وی افزود: با کناره‌گیری دولت و حاکمیت از موضوع مورد بحث، شرایط حضور شرکت‌ها برای صدور بارنامه و بازاریابی همچنین تعیین قیمت از سوی بازار فراهم می‌شود.

انتظار رانندگان کامیون حمل بار از دولت
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران با اشاره به چالش‌های عدم تعیین نرخ کرایه از طریق بازار تصریح کرد: درگذشته با سه بار افزایش کرایه حمل در یک سال مواجه شدیم؛ زیرا رانندگان انتظار دارند دولت  درآمد آنهارا برای مخارج جاری زندگی و خودرو تأمین کند.

به گفته ملک؛ در صورت جمع‌آوری سالن‌های اعلام بار از سوی دولت، رانندگان کامیون‌های حمل بار داخلی همانند ترانزیتی، حاضر به حمل کالا به صورت توافقی حتی با کرایه کمتر برای تأمین مخارج خود خواهند شد و دیگر اعتراض و اعتصابی رخ نمی‌دهد.

نیاز کشور به شرکت‌های حمل‌ونقل بزرگ مقیاس
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر این که آیا با ایجاد شرکت از سوی مالکان کامیون موافق هستید؟ بیان داشت: کشور به شرکت‌های بزرگ و توانمند نیاز دارد در حالی که مالکیت و مدیریت همچنان از یکدیگر جدا نشده‌اند.

وی درباره راهکار مناسب برای توسعه و ایجاد رقابت بین شرکت های قدیمی و نوظهورگفت: با وضعیت کنونی رقابتی شکل نمی‌گیرد. با نگاهی به فعالیت هزاران شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی ریز و درشت می‌توان به این مسئله پی‌برد؛ اما سؤال اینست که آیا این رویه نفعی برای اقتصاد حمل و نقل داشته است؟

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جواد سمساریلر 0 0

    با سلام ضمن تایید فرمایشات آقای ملک عرض میکنم یک مثل آذری میگوید.(کور توتوقون بیراخماز) به زبان فارسی(نابینا زمانیکه چیزی را با دست میگیرد ول نمیکند) دقیقا مصداق فرمایشی است که ایشان اظهار میدارند، یک زمانی در جنگ در رابطه با ایجاد سالن های اعلام بار تصمیم گرفته شد و با اوضاع آن زمان وکنترل وسایط حمل ونقل تصمیم بجایی بود. ولی چون برای سازمانهای متبوع توام با کسب درآمد بوده وهست، دیگر ول نکردنند… و علیرغم شعار خصوصی سازی، بازار آزاد رقابت و ودیگر ادعا ها … هنوز خود سازمان های مدعی از نابینا بد تر شده و به ادامه آن پا فشاری مینمایند مثل قوانین ضد. و نقیضی که وجود دارد وهیچ کس را اراده باز نگری نیست.. وحمل ونقل در چنبره اینگونه قوانین و دستورالعمل ها مدفون شده است. کو گوش شنوا؟؟؟ فقط با یستی به خدا پناه برد. و ا لسلام

  • محمدرضا 0 0

    میشه از آقای ملک سوال کنید در صورت حذف سالنهای اعلان بار آیا ایشان تضمین میکنن که شرکتهای باربری کمیسیونهای غیر متعارف از رانندگان نگیرن؟؟ ایشان یک سری تشریف ببرن پایانه باربری های همون پایتخت ببینن که کمیسیون دریافتی از کرایه دریافتی راننده بیشتر…!! چکار کردن برای حل این مشکل؟؟ جلو دزدی ها و رشوه خوری وسواستفاده شرکتهای{…ها} تونستن بگیرن؟؟