| کد خبر: 87063 |

◄ آخوندی: ساخت نخستین اسکله «رو - رو» ریلی در بندر امیرآباد

تین‌نیوز| عباس آخوندی با اشاره به سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی از تجهیز و راه‌اندازی اسکله «رو- رو» ریلی در بندر امیرآباد در آینده نزدیک خبر داد.
 
به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، وزیر راه وشهرسازی گفت: با بهره‌برداری از این اسکله اتصال آن به شبکه ریلی سراسری نقش این بندر در دریای خزر برجسته‌تر می‌شود.
 
به گفته وی از مهمترین برنامه‌ها ایجاد پسکرانه با توجه به ١ ٦ هکتار اراضی پشتیبانی و ایجاد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی در بندر امیرآباد است.

وی با اشاره به ظرفیت ٤,٥ میلیون تنی تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد اظهار داشت: با بهره‌برداری از ٦ پست اسکله جدید، ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری به ٧.٥ میلیون تن در سال می‌رسد.
 
آخوندی افزود: در سال گذشته بیش از 550 میلیارد تومان سرمایه گذاری در قالب موافقت‌نامه در این بندر امضا شد و همه پروژها فعال و در حال اجرا است.
 
با ساخت اسکله رو-رو، بندر امیرآباد نخستین بندر ریلی کشور است که به بهره‌برداری می‌رسد. بندر "رو- رو" به بندری گفته می‌شود که قطار وارد محوطه بندری می‌شود و پس از انتقال واگن‌ها به درون کشتی و طی مراحل بارگیری، به ریل برگشته و وارد شبکه سراسری راه‌آهن می‌شود.
 
بندر امیرآباد نگین درخشان بنادر دریای خزر
محمد سعیدنژاد در حاشیه بازدید وزیر راه شهرسازی از بندرامیرآباد گفت: این بندر با دارا بودن موقعیت، امکانات و تجهیزات مناسب بندری، ارتباط آن با شبکه سراسری راه‌آهن و استقرار منطقه ویژه اقتصادی نگین درخشان بنادر دریای خزر به شمار می‌آید.
 
وی  تأکید کرد وجود تعداد زیاد کارخانه وحجم بالای انبارها و سیلوها، بندر امیرآباد را به یکی از مهمترین مراکز صنعتی و اقتصادی حاشیه دریای خزر و استان مازندران تبدیل کرده است.
 
معاون وزیر راه وشهرسازی به ظرفیت تخلیه و بارگیری ٤,٥ میلیون تن  در سال اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بندر امیرآباد و با تجهیز و بهره‌برداری از اسکله‌های جدید در آینده نزدیک، این ظرفیت به ٧,٥ میلیون تن خواهد رسید.
 
وی با بیان اینکه در بندر امیرآباد حجم بالای سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام شده است از تعداد زیاد متقاضی، برای سرمایه‌گذاری در این بندر خبر داد.
 
بر اساس این گزارش محوطه این بندر دارای ۱۶ کیلومتر خط آهن است که با انتقال بخش زیادی از جابه‌جایی کالا در این بندر از جاده به راه‌آهن، امیرآباد به یکی از وزنه‌های اقتصادی شرق مازندران تبدیل می‌شود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.