| کد خبر: 86959 |

نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران تاکید کرد

کاهش آلاینده‌های پایتخت با خروج ایستگاه راه آهن

تین نیوز | نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از موافقان طرح خروج ایستگاه راه آهن از داخل شهر به بیرون پایتخت است، گفت: این طرح یکی از پیشنهادات کمیسیون عمران بوده تا ایستگاه راه آهن منتقل شود.

اسماعیل دوستی با بیان اینکه دست اندرکاران ایستگاه راه آهن با این طرح انتقال کمی متعصبانه برخورد می کنند، تصریح کرد: یکی از دستاوردهای خروج ایستگاه راه آهن از شهر کاهش انواع آلودگی هاست. طرحی که نیاز به تعامل بین سازمانی دارد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با مدیرعامل راه آهن و طرح این موضوع در این نشست تخصصی افزود: همچنین در این طرح پیشنهاد دادیم یک خط مترو به ایستگاه راه آهن جدید وصل شود تا مسافران بتوانند به راحتی در مسیرشان تردد کنند .

اسماعیل دوستی همچنین یکی از پیشنهادات کمیسیون عمران در اجرای طرح انتقال ایستگاه راه آهن مترو به غرب تهران را دسترسی شهروندان به خطوط بی.ار.تی و ایستگاه تاکسی عنوان کرد و گفت: ایستگاه راه آهن کنونی براساس الگوی قدیمی طراحی شده است. به طوری که قطارها از طریق تونل و با سوخت دیزل در شهر تهران عبور کرده که این مدل به اعتقاد من غیرعلمی بوده است. از همین رو کمیسیون عمران طرح انتقال ایستگاه راه آهن با مسوولان راه آهن مطرح کرده است

وی با تاکید بر اینکه قطارهای راه آهن تهران باید برقی شوند، اظهارکرد: شهرداری تهران با تحویل گرفتن ایستگاه راه آهن این مکان را می تواند به بخش مترو تخصیص دهد و با خطوط مترو شهروندان را از ایستگاه جدید راه آهن در بخش غربی تهران به مقصدشان برساند .

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • shahab 0 0

    با سلام من. از شهرداری من یک سوال دارم وقتی مصرف یک قطار یک هفتم ماشینهای سنگین هست و همینطور راه اهن تهران مشهد برقی تهران تبریز هم درصورت دوخطه شدن جزو الویت های برقی میباشد محور جنوب هم تهران فرودگاه امام قم اصفهان سریع السیر شدن میباشند چه آلایندگی دارد؟ بعد من مخالف انتقال هستم وقتی بعضی از شهر ها ی بزرگ جهان مثل پاریس توکیو لندن چند ایستگاه راه اهن دارند چرا ما منتقل کنیم؟ البته با ساخت ایستگاه غرب و شرق موافقم ولی مکان ان کجا باشد مهم هست مثلا در غرب تهران میگویند ابیک چه کسی حاضر است از اهالی غرب تهران مثل منطقه ۵،۲، ۲۲ مثلا به ابیک برود و در ترافیک مهر شهر کرج دو ساعت معطل باشد بنظرم سه ایستگاه میدان راه اهن ایستگاه غرب تهران و ایستگاه شرق تهران برای تشویق استفاده مردم از راه اهن خوب باشد در غرب تهران من بنظرم ایستگاه شهر قدس مناسب باشد چرا که هم نزدیک هست هم بزرگراه حکیم به انجا درحال اتصال هست و در کمترین زمان قابلیت رسیدن هست حتی از همت به ان راه دارد و جاده مخصوص و قدیم تلاقی دارند اینگونه از ترافیک میدان راه اهن کم میشود و همینطور مناطق شرق و غرب و جنوب تهران دسترسی راحت تری و نزدیکتری به راه اهن خواهند داشت

  • احسان 0 0

    به غلو های شهرداری نباید دقت کرد یک زمانی میگفتند تونل نیایش زده شود سی درصد الودگی کم میشود خوب که نشد هیچ ترافیک شد نمونه اش من همیشه از نیایش سر کار میرفتم ولیعصر و خلوت بود از وقتی تونل زدن اکثریت مناطق شرق تهران از نیایش به غرب دیگر میروند و ترافیک سنگین به جای حل ترافیک بدتر ترافیک همت هم منتقل نیایش شد البته کار شهرداری قابل تقدیره ولی کمی حرف ها رویا پردازانه هست با رفتن ایستگاه راه اهن چیزی درست نمیشه و بفکر شهرداری در زمین های راه اهن تراکم فروشی و ساختمان سازی کرد و برج سازی کرد چرا من وقتی میخواهم با قطار سریع السیر تهران اصفهان یک ساعته و نیم به اصفهان برسم باید دو ساعت پشت ترافیک عوارضی قم باشم تا به ایستگاه راه اهن برسم!!!!؟ تنها راه حل الودگی هوا از نظر من گسترش استفاده از وسایل ریلی مانند مترو و راه اهن هست همینطور رواج استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی چرا که بزرگترین منابع الوده کننده به گفته خود شهرداری هفتاد درصد ماشین ها هستندحال اگر به فکر گسترش استفاده از ماشین های برقی و مترو و راه اهن برقی باشیم منابع الوده کنند تمام خواهند شد و به نیروگاه های برق خارج شهر منتقل خواهد شد که انهم با استفاده از پنل خورشیدی قابلیت استفاده از منبع پاک میدهد

  • حمید 0 0

    ساخت قطارشهری اراک شهرجدید مهاجران, ریل باس