| کد خبر: 86822 |

◄اهمیت خط‌ آهن ایران و آذربایجان برای منطقه آزاد ارس

تین‌نیوز| معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد که امسال قطار مسافری نخجوان به تهران-مشهد راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، چندی پیش میان مدیران شبکه حمل‌ونقل ریلی ایران و جمهوری آذربایجان برای راه‌اندازی قطار مسافری تهران-نخجوان یادداشت تفاهم دوجانبه ای امضا شد که براساس این تفاهمنامه سفر ریلی بین تهران و نخجوان برای مردم دو کشور محقق می‌شود.

همچنین ساخت این خط‌‌ آهن برای منطقه آزاد ارس بسیار با اهمیت است به‌طوری که با ساخت خطوط فرعی برای بخش‌های صنعتی منطقه آزاد ارس، بخشی از زمین‌های راه‌آهن در اختیار منطقه آزاد ارس برای تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی قرار می‌گیرد.

لزوم توسعه حمل‌ونقل ترانزیتی و صادراتی
این خبر را معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به لزوم توسعه حمل‌ونقل ترانزیتی و صادراتی اعلام کرد که امسال در راه‌آهن آذربایجان قطار مسافری نخجوان-تهران-مشهد راه‌اندازی می‌شود.

محسن پورسیدآقایی، با تاکید بر توسعه حمل‌ونقل باری و مسافری بین ایران و آذربایجان، اظهار داشت: با توجه به ارتباطات ریلی بین ایران و نخجوان و احداث خطوطی که به ترکیه و گرجستان منتهی می‌شود، در چند سال آینده، این مسیر به یکی از پرترافیک‌ترین خطوط ریلی تبدیل خواهد شد.

وی، افزود: در طول دو تا سه سال آینده شاهد جابه‌جایی یک میلیون تن بار ترانزیتی و صادراتی در راه‌آهن آذربایجان خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه درحال تعیین پروتکل‌های مبادله مسافر هستیم، افزود: برنامه ما این است که قطار مسافری این خط امسال به بهره‌برداری برسد و امکان سفر ریلی برای مردم آذربایجان به ایران و برعکس محقق شود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس راه آهن 0 0

    ایشان می فرماید " با توجه به ارتباطات ریلی بین ایران و نخجوان و احداثخطوطی که به ترکیه و گرجستان منتهی می‌شود، در چند سال آینده، این مسیر به یکی از پرترافیک‌ترین خطوط ریلی تبدیل خواهد شد. " اگر کسی منظور مدیرعامل راه آهن را می فهمد توضیح دهد.