| کد خبر: 86608 |

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۹۷.۵ درصدی پروژه ریل ملی

تین نیوز | مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از فروش ۱۰۰ هزار تن ریل توسط این شرکت به راه آهن جمهوری اسلامی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه ریل ملی به به ۹۷.۵ درصد رسیده است.

احمد صادقی با اشاره به اینکه نصب تجهیزات پروژه تولید ریل ملی در اواخر سال گذشته به پایان رسیده است، اظهار داشت: در حال حاضر در مرحله پیش راه اندازی قرار داریم که بر این اساس تا خردادماه، ریل قابل عرضه تولید خواهد شد. 

وی در مورد میزان تولید در پروژه ریل ملی، افزود: توان نصب شده تجهیزات در این پروژه 400 هزار تن در سال است ولی با توجه به پیش بینی ما از میزان نیاز ریل در شرکت راه آهن که در بهترین حالت سالانه حدود 150 هزار تن است ما نیز در هر سال به همین میزان تولید خواهیم داشت و در سال جاری نیز به عنوان اولین سال بهره برداری برنامه ریزی برای تولید 100 هزار تن ریل انجام شده است .

صادقی با اشاره به مشکلات صنعت فولاد کشور گفت : با توجه به اینکه رکود در صنعت ساختمان همچنان ادامه دارد ، لذا شاهد رونق صنعت فولاد نیستیم . بخشی از این مشکلات ناشی از عدم تمرکز در مدیریت صنعت فولاد کشور است و لذا باید در تصمیم گیری ها ، قاطع و سریع عمل شود . در چنین شرایطی ذوب آهن اصفهان سعی دارد هماهنگ با سایر تولید کنندگان کشور عمل کند تا شاهد رکود بیشتر نباشیم .

وی با اشاره به برنامه ذوب آهن برای صادرات یک  میلیون تنی در سال جاری گفت : با توجه به رکود داخلی در صنعت فولاد ،  صادرات را به عنوان یکی از اولویت های اصلی خود مد نظر داریم که با توجه به افزایش قیمت های جهانی محصولات فولادی ، هم اکنون فرصت خوبی برای توسعه صادرات فراهم شده است .

پیشرفت فیزیکی پروژه ریل ملی به 97.5 درصد رسید
یزدی‌زاده معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت ذوب آهن هم در مورد آخرین مراحل پیشرفت پروژه ریل ملی در این شرکت  گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه به مرز 97.5 درصد رسیده و در حال عبور از مرحله پیش راه اندازی در این پروژه هستیم .

وی افزود : هم اکنون با حضور کارشناسان خارجی تمام تست‌های لازم روی خط انجام شده است و امیدواریم تولید اولیه ریل در خرداد ماه انجام شود و ریل های مصرفی به بازار عرضه گردد.

یزدی زاده در مورد میزان توانمندی  و بهره برداری از امکانات داخلی در این پروژه نیز گفت : با توجه به شرایط تحریم ظالمانه طی سال های اخیر همکاران ما با جدیت و تلاش خود و با حسن استفاده از شرایط مذکور توانسته اند در این پروژه 40 درصد ساخت داخل داشته باشند .

وی در مورد انواع محصولات تولیدی در پروژه ریل ملی نیز تصریح کرد : نوع محصولات ما بر اساس نیاز کشور و بر اساس  استانداردهای جهانی و اروپا شامل ریل UIC60 برای مصرف در خطوط سراسری راه آهن و ریل UIC54 برای استفاده در خطوط مترو طراحی شده است .

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت بودجه طرح مذکور را 2000 میلیارد ریال اعلام نمود و افزود : تا کنون 1800 میلیارد ریال از این بودجه جذب شده و امیدواریم که غیر از مبالغ تعیین شده برای حسن انجام کار پیمانکاران داخلی و خارجی که نزد ذوب آهن نگه داشته  شده مبلغ نهایی پروژه همین 1800 میلیارد ریال باشد.

روز گذشته محسن پورسیدآقایی معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه واردات ریل تا زمانی که تولید داخل نباشد ادامه دارد، گفته بود: هر زمان ذوب آهن بتواند ریل را تولید کند تمام ظرفیت این کارخانه را خریداری می کنیم اما هنوز نتوانسته است ریل تولید کند.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه تاریخ مشخصی از سوی ذوب آهن برای تولید ریل اعلام نمی شود، گفت: قیمت هر تن ریل هم تقریبا 700 دلار است اما از چین خرید ریل نداریم.

وی با بیان اینکه طرح خط آهن از تهران تا همدان آماده ریل گذاری است ، افزود: بخشی از راه آهن کرمانشاه نیز آماده ریل گذاری است اما به دلیل کمبود ریل نتوانسته ایم ریل گذاری کنیم و آنها که شعار می دهند مقداری هم ریل تولید کنند و تحویل دهند تا ببینند که در داخل مصرف می شود.

وی تاکید کرد : اگر ریل بموقع تامین شود واردات ریل را کاهش می دهیم و می خواهیم روی زمین ریل به ما تحویل شود نه اینکه فقط شعار داده شود .

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دوست بندگان خدا 0 0

    امیدوارم تولید ریل داخلی به نتیجه برسد مدیرعامل شرکت راه آهن ظاهرا مدعی است که تولید ریل به تعویق افتاده نگاهی به تفاهم نامه سه وزیر داشته باشید قرار بود وزارت راه پیش خرید ریل داشته باشد که نکرد یعنی حمایت از تولید کننده فراموش شد حالا ذوب آهن در شرایط رکود اقتصادی و افت قیمت فولاد به تنهایی بار سنگین ایجاد یک خط تولید ریل را بردوش گرفته است یکبار نامه زدند که ریل تولید ذوب آهن خوب نیست چون طویل نیست می ترسم که فردا محصولات ریل را نپذیرند و بهانه کیفیت بیاورند یعنی الان همراهی نمی کنند و فردا هم همراهی نکنند شعار اقتصاد مقاومتی هم می دهیم و ریل وارد کنیم چه کسی بر شرکتهای دولتی نظارت دارد که اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند؟

  • 0 0

    البته با کیفیت انرا ازمایش کرد تا به قطارهای عبوری ضرری وارد نشود