اتمام فاز اول راه آهن کرمانشاه نیازمند۴۰۰۰ میلیارد ریال اعتباراست
تین نیوز | مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: برای اتمام قطعه ملایر به کرمانشاه راه آهن غرب کشور به ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
عبدالله بهادری اظهار داشت: پروژه راه آهن غرب کشور به طول کلی ۵۳۰ کیلومتر شامل ۲ فاز اراک - کرمانشاه به طول ۲۶۷ کیلومتر و کرمانشاه - خسروی ۲۶۴ کیلومتر بوده که کار احداث فاز اول آن از سال ۸۱ شروع شد و حد فاصل اراک - ملایر به طول ۹۰ کیلومتر در سال ۹۰ به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: فاز دوم از کرمانشاه به خسروی نیز که کار آن از سال ۹۰ آغاز شده هم اکنون با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰ درصد در بخش زیرسازی و پیشرفت کلی ۱۸ درصد توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به صورت طرح EPC در دست اجرا است.
بهادری گفت: قطعه ملایر به کرمانشاه به طول ۱۷۷ کیلومتر در مرحله عملیات روسازی شامل بالاست ریزی و ریلگذاری قرار دارد که از ایستگاه ملایر حدود ۵۰ کیلومتر بالاست ریزی و حدود ۴۰ کیلومتر ریلگذاری شده است و مابقی مسیر با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۵ درصد در بخش زیرسازی و پیشرفت کلی ۶۸ درصد در دست اجرا است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: شرکت جهاد نصر کرمانشاه، ناودیس راه و راهسازی عمران ایران پیمانکاران شاغل در این پروژه بوده و هگزا، پاسیلو، ایران استن و پژوهش های ساختمانی ایران نیز مهندسین مشاور هستند.
بهادری از تخصیص یک هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال برای این پروژه در سال ۹۴ خبر داد و گفت: تا کنون بالغ بر ۵۵۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اعتبار مورد نیاز جهت اتمام قطعه ملایر به کرمانشاه را ۴ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.