رئیس کانون انجمن های شرکت های حمل و نقل بین المللی پیشنهاد کرد:
◄ تشکیل اندیشکده و بانک اطلاعاتی ترانزیت ایران
تین نیوز| رئیس کانون انجمن های شرکت های حمل و نقل بین المللی، گفت: تشکیل اندیشکده ترانزیت متشکل از بخش خصوصی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، نیروی انتظامی، گمرک و سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین ایجاد یک بانک اطلاعاتی شامل مشخصات فرستندگان، گیرندگان و حمل کنندگان می تواند در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مواد پیش ساز بسیار موثر باشد.
به گزارش خبرنگار تین نیوز از همایش تشریح مقررات ترانزیت با رویکرد محصولات شیمیایی که صبح امروز در هتل لاله با حضور مسئولان دولتی و بخش خصوصی برگزار شد، مسعود دانشمند اظهار داشت: حمل و نقل و ترانزیت ایران بار سنگین آمار 12 میلیون تن کالا در سال را بر دوش می کشد و در اکثر اوقات بدون دخل و تصرف در اتفاقات نابجا مقصر شناخته می شوند.
وی افزود: همچنین در پاره ای از اوقات ضوابط پلیس، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و گمرک جلوی کار شرکت های حمل و نقل بین المللی را گرفته است.
رئیس کانون انجمن های شرکت های حمل و نقل بین المللی با بیان اینکه "برای صاحب کالا زمان ترانزیت مهم است" گفت: مشکلات موجود در گمرک و تاخیر در حمل کالا باعث شد یکی از همسایگان جنوبی به جای انتقال کالا از طریق ایران با کشتی بار خود را به دریای سیاه برساند و از آنجا به کشور مقصد تحویل دهد.
دانشمند با اشاره به زیان ده بودن کار ترانزیت در ایران تصریح کرد: دولت از بودجه ملی و نفت به ساخت جاده، راه آهن و بندر می پردازد و در صورت عدم استفاده این سرمایه ملی به هدر خواهد رفت. بر این اساس آمار 150 میلیون تنی واردات و صادرات در سال گذشته در سال جاری 15 درصد کاهش داشته است.
وی در ادامه اذعان کرد: بی باری در حمل و نقل به معضلی تبدیل شده است که تنها راه حل آن تقویت ترانزیت و دستابی به چشم انداز ترانزیت 20 میلیون تن کالا در سال است.
رئیس کانون انجمن های شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا با اشاره به تجارت مواد مخدر در دنیا بیان داشت: تجار مواد مخدر در دنیا مدام در حال تفکر برای تولید مواد جدید هستند. لذا تصمیم مقابله با آن از سوی دولت و بخش خصوصی کار بزرگی است.
دانشمند در ادامه پیشنهاد تشکیل اندیشکده ای متشکل از نیروی انتظامی، گمرک، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا را مطرح کرد و گفت: اطلاعات پایه توسعه جامعه است و می توان جلوی اتفاقات فعلی و آینده را گرفت و از بروز اتفاقات در آینده جلوگیری کرد.
وی خاطرنشان کرد: حفظ اطلاعات از سوی دولت و دید قاچاقچی به بخش خصوصی باید کنار گذاشته شود تا کشتی ترانزیت سالم به ساحل سلامت برسد. در این راستا تهیه بانک اطلاعاتی متشکل از فرستندگان، حمل کنندگان و گیرندگان با توجه سوابق و سوءسابقه می تواند کمک شایانی داشته باشد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.