| کد خبر: 78421 |

در جلسه کارگروه ITS مطرح شد:

◄ بسترهای مخابراتی؛ پاشنه آشیل طرح های IT و ITS

تین نیوز | مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: علی رغم بهبود وضعیت G.P.R.S، بسترهای مخابراتی، پاشنه آشیل طرح های IT  و ITS  در حمل و نقل جاده ای است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، فرامرز مداح در جلسه تشکل I.T.S که در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد، اظهار داشت: ویژگی سرعت متوسطه در راه های شریانی این است که در این راه ها همواره خودرو در حالت تردد است و در صورتی که خودرویی عبور نکند و تصویر آن به مرکز ارسال نشود، خرابی دستگاه محرز می گردد.

وی افزود: بحث اصلی تخلف نیست، بلکه باید تمام عکس ها از دوربین های سطح جاده از یک خودرو به مرکز ارسال و متوسط زمان عبور خودرو محاسبه شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به قرارداد با پیمانکاران گفت: عکس ها هر دو ثانیه یک بار باید به مرکز ارسال شود و در غیر این صورت نرم افزارهایی در این میان خرابی دستگاه ها را تشخیص می دهند. همچنین یکسری از داده ها باید به سمت قرارگاه ها حرکت کنند و اختلال شبکه دست سازمان را بسته است.

مداح تصریح کرد: عدم ارسال عکس از سوی دوربین با جریمه سنگین روبرو می شود؛ به طوری که احتمال پرداخت درآمد 20 روز در ازای قطعی چهار روزه در انتظار وی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: طبق قوانین مصوب، درآمدهای جرایم رانندگی باید به خزانه واریز شود و 60 درصد جرایم جاده ای باید در اختیار سازمان راهداری قرار گیرد. لذا اگر بخش ITS  از این درآمدهای مصوب در راستای طرح های هوشمندسازی جاده ها استفاده نکند به طور قطع صرف آسفالت و روکش خواهد شد.

این عضو کارگروه I.T.S جاده ای با بیان اینکه "حوزه I.T.S  در درون شهرها بسیار آسان تر از برون شهری است" گفت: مشقت های نصب دوربین در گردنه ها به گونه ای است که  باید حداقل 3 الی 4 کیلومتر برای رسیدن به یک مرکز مخابرات طی شود و از آنجا به همان میزان فیبر یا وایرلس به همراه یک اینترنت 2 مگ خریداری شود تا داده ها از مرکز استان در خطوط اینترانت به مرکز سازمان ارسال شود.

مدیرکل دفترفناوری اطلاعات سازمان راهداری با اشاره به مشکل بستر مخابراتی در زمان اجرای طرح ها بیان داشت: بسترهای مخابراتی پاشنه آشیل طرح های IT  و ITS در حمل و نقل جاده ای است، اما به دلیل بهبود  پوشش تلفن همراه، خدمات GPRS وضعیت بهتری دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: ما فکر می کنیم حاشیه راه ها در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است. اما تا زمانی که وارد مرحله کابل کشی نشویم به وجود این تبهم پی نخواهیم برد به طوری که مناطق نظامی و شهرداری های شهرهای بین راهی بدون توجه به فیبرکشی ها اقدام به عملیات عمرانی می کنند که در نتیجه آن کابل فیبر نوری قطع می شد.
 
مداح با اشاره به سابقه استفاده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از مدل B.O.T گفت: ما از سال 86 از این روش استفاده می کنیم. اگر داده ها ارسال شد سازمان به وی پول پرداخت می کند و غیر از آن مشمول یکسری جرایم دو تا سه برابر می شود و پایان سال باید دوربین های خود را از سطح جاده ها جمع آوری کند.

وی افزود: یک تیم برای کنترل موردی جهت ارزیابی طبقه بندی دوربین ها با داده های ارسالی به مرکز درنظر گرفته شده است.

این عضو تشکل I.T.S یادآور شد: نرم افزاری در بخش تردد شمار، آمار دقیق فعالیت و عدم فعالیت دوربین ها را محاسبه و صورت حساب تهیه می کند همجنین پیمانکار نیز حق اعتراض ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.