| کد خبر: 77913 |

◄ حکایت خرید ناوگان و خر ملا نصرالدین

وبلاگ تین نیوز، حمید نجف | كمتر كسی است كه این روزها در مورد خرید ناوگان اظهار نظر نكرده باشد، از فریادهای نمایندگان دلواپس مجلس گرفته تا مردم كوچه و بازار، از مدیران اسبق صنعت گرفته تا دختر دم بخت نرگس خانم، همسایه دیوار به دیوار عباس آقا قصاب محل، تا دیروز كه از قبل تحریم سرمان بی كلاه بود، می نالیدیم كه چرا نمی دهند؟

 حال كه به میمنت و مباركی چراغ سبزها روشن شده  و خریدها در جریان است می گویند چرا خریدید؟  چرا دست دوم نخریدید؟ چرا از فلان شركت نگرفتید؟
آخر چرا ملخ دار؟
 380 را كجای دلمان بگذاریم؟
 اصلا چرا 118 تا؟

 دولتمردان تدبیر و امید هم فعلا هاج واج مانده اند كه چه كنند. به صدا و سیما توضیح دهند، به مجلس پاسخ دهند، یا به رسانه های مكتوب.

حكایت داستان پیرمرد و پسر و الاغ بی نوا شده و تضاد افكار بین مردم كه با لاخره چه كسی مستحق سوار شدن بر الاغ است، الاغ  را دو تركه برانند  یا كلا همگی پیاده با حیوان راهی گردند.

فعلا، این افكار مشوش دلواپسان هم زبان نقادان دلسوز را ابتر كرده هم جامعه و افكار عمومی را مشوش و سر در گم ساخته، هم ارباب جراید را گیج و منگ نموده، به راستی چرا ؟

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شاهرخ ظهرابزاده بزرگی 0 0

    با سلام در این خصوص با جناب نجف کاملا موافقم. این حکایت خر ملانصر الدین البته در تمامی بخشهای کشور و صنایع هم هست! کلا گویا برخی اعتقادشان این هست که " غز می زنم، پس هستم " خریدهایی که انجام شده بهترین انتخاب ممکن بوده و بنده بسیار خوشحالم که ارباس ۳۵۰ که آخرین محصول ارباس هست، به همراه ارباس ۳۸۰ که بزرگترین هواپیمای جهان هست در لیست خرید است. ضمن اینکه خرید ای تی آر هم انتخاب بسیار خوبی است و هواپیمای توربوپراپ هم برای کشور بسیار ضروری است. همچنین، بنده به صنایع داخلی هم اعتقاد کامل دارم و معتقدم ایران ۱۴۰ باید پیگری شود و اگر کم و کاستی ای دارد برطرف شود. چراکه این هواپیما نیازمندیهای نظامی کشور در کلاس مربوطه رو می تواند پاسخگو باشد. برخی هستند که اعتقاد دارند اصلا نباید در حوزه هوافضا وارد ساخت شد. برخی از دلواپسان هم هستند که می گویند اصلا نباید خرید کرد و باید فقط ساخت! در حالیکه هر دو جنبه باید مورد توجه واقع شود. قاعدتا بخش اعظم نیازها در هوافضا رو باید خرید. از بهترینهایش هم خرید. مانند همین کاری که الان ایران ار انجام داده. در برخی زمینه ها هم می توان ورود پیدا کرد که البته صبر و حوصله و تلاش فراوان می خواهد و نتیجه اش در بلند مدت به ثمر می نشیند. این داستان خر ملانصرالدین البته در جای جای مملکت فراوان دیده می شود. مثلا شنیدید که میگن باید رفت پی همکارهای بین کشوری و استفاده از تجارت دیگران. دقیقا بر پایه همین منطق خودروی سمند بر اساس دانش دیگران و با همکاری آنها شکل می گیرد. بعد ایراد می گیرند که ای داد بیداد! این که ایرانی نیست! فلان قدرش فرانسوی و فلان جایش آلمانی است. بعد اگر فرض محال ۱۰۰ درصد ایرانی شود همانها می گویند در دنیای امروز دیگر کسی به تنهایی کاری نمی کند و باید رفت سراغ همکاری!

  • ذوالقدر 0 0

    باسلام و عرض ادب قبول نیست! من جاموندم واسه اظهار نظر!!! کدوم ناوگان؟ کدوم پول؟ اینا چی میگن؟! این … مال کیه؟!! دیگه چه خبر؟!