| کد خبر: 77872 |

خداحافظی با واگن‌های ۵۰ساله / ورود چهار قطار لوکس به ناوگان

تین نیوز | مدیرعامل یک شرکت ریلی با بیان اینکه افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که راه‌آهن آن را دنبال می‌کند، تاکید کرد: با توجه به این رویکرد تمام واگن‌های با عمر بیش از 50 سال از ناوگان ریلی کشور خارج می‌شوند.
 

محمد خان‌احمدی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی واگن‌ها تا سقف چهار دهه نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهند، اظهار کرد: با توجه به نوع فعالیتی که این واگن‌ها انجام می‌دهند به طور معمول حتی در کشورهای توسعه یافته جهان نیز می‌توان روی عمر 40 ساله آنها حساب کرد و در طول این مدت تنها به چند مرحله تعمیر و بازسازی پرداخت.

وی افزود: از این رو اینکه واگن‌هایی با عمر بالا در ناوگان ایران فعال باشند امر چندان غیرطبیعی نیست اما ما در این راستا که کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران افزایش پیدا کند تمام واگن‌های با عمر 50 سال را از رده خارج کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ریلی سفیر با اشاره به کاهش 5 درصدی ظرفیت قطارهای مسافرتی در راه‌آهن کشور، توضیح داد: این کاهش ظرفیت به دلیل خروج واگن‌های مسن شکل گرفته و با آنچه در عمل اتفاق افتاده فاصله دارد زیرا ما در طول ماه‌های گذشته توانسته‌ایم تعدادی قطار جدید که همه از نظر کیفیت شرایط مناسبی دارند به ناوگان ریلی کشور اضافه کنیم.

خان‌محمدی ادامه داد:‌ در این راستا در تعطیلات نوروز امسال چهار قطار لوکس به ناوگان اضافه خواهد شد که یکی از آنها قطار غدیر است که مراسم رونمایی رسمی از آن روز گذشته انجام گرفت. ما برنامه داریم در ماه‌های آینده نیز تعداد این قطارهای لوکس که خدمات‌شان نسبت به دیگر قطارها بهبود یافته را افزایش دهیم. همچنین ورود 36 واگن ساخته شده در کشور کره نیز یکی دیگر از اتفاق‌های مثبت ماه‌های گذشته است که احتمالا فعالیت آنها در ایام نوروز افزایش پیدا می‌کند.

وی در پیش‌بینی وضعیت بازار بلیت نوروزی قطار نیز اعلام کرد: همان‌طور که در سال‌های گذشته نیز مرسوم بوده بلیت قطار به نسبت مبدا و مقصد وضعیت متفاوتی دارد. معمولا برای شهرهای توریستی می‌توان از چند هفته قبل برنامه‌ریزی کرده و بلیت مورد نیاز برای آن را تامین کرد اما برای مسیرهایی که کمتر مسافری‌اند و بیشتر در آنها سفرهای کاری یا دانشجویی انجام می‌گیرد نمی‌توان توقع پیش فروش طولانی مدت بلیت قطار را داشت.

مدیرعامل شرکت ریلی سفیر افزود: در این راستا در طول ساعت‌هایی که از فرآیند فروش بلیت نوروزی قطار گذشته روند عادی در پیش بوده است و مسیرهایی که مانند شهر مشهد بسیار پرتردد و پرتقاضا هستند به شکل عادی به فروش رفته و حتی در برخی از مسیرها مانند تبریز به مشهد درصد قابل توجهی از ظرفیت موجود از هم‌اکنون فروخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیتی که در طول ماه‌های گذشته به بحث محوریت پیدا کردن راه‌آهن در سفرها داده شده شرکت‌های ریلی در تلاش هستند با افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران بحث قرار گرفتن قطار در اولویت برنامه‌های سفری را در دستور کار خود قرار دهند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهرداد فرشیدی 0 0

    متاسفانه مدبران شرکت های فعال در بخش حمل و نقل ریلی مسافری که عموما شرکت های شبهه دولتی هستند بدون توجه به واقعیت های اقتصادی جامعه و با استفاده ار ادله های غیر واقعی سعی در افزایش قیمت بلیت دارند و به همین دلیل از واگن های وارداتی بسیار قدیمی کره ای با طول عمر بالای ۳۰ سال که احنمالا اسناد ساخت آن از سوی فروشنده تغییر یافته اند به عنوان اقدامی چشم گیر یاد می کنند در صورتی که در مباحثاقتصادی میزان سود ارتباط مستقیم به سرمایه گزاری دارد گرانترین واگن واگذار شده در ایران به بخش خصوصی واگن های پارسی هستند که بر اساس اسناد موجود که قابل ارایه می باشند هر واگن ار مدل های مورد اشاره از ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون با پیش پرداخت ۲۵ درصدی و اقساط ۱۰ ساله بدون بهره واگذار شده اند که با توجه به نرخ های کنونی بلیت درآمد خالص ماهیانه هر واگن با ضریب اشغال ۸۰ درصد در حدود ۳۰ میلیون تومان در هر ماه است. یعنی بازگشت سرمایه گذاری از ۸ ماه تا ۱۷ ماه می باشد که نظیر آن را در هیچیک از صنایع دیگر نمی توان دید. با این وجود هنوز هم آقایان سخن از ضرر و لزوم افزایش قیمت بلیت به میان می آورند. برای آنکه آقایان مدیر بنده را متهم یه ساده نگری نکنند خودم را معرفی میکنم عضو هیات علمی دانشگاه مدارک تحصیلی: دانشحوی دکترای کسب و کار گردشگری - کارشناس ارشد گردشگری - کارشناس ارشد اکوتوریسم - کارشناس حمل و نقل ریلی - کارشناس عمران - کارشناس جهانگردی - کارشناس هتلداری - کاردان حمل و نقل جاده ای - کاردان مدیریت مراکز اقامتی - کاردان عمران روستایی