| کد خبر: 71355 |

◄ ابهام در مبدا ورود هواپیمای فلایت چک

تین نیوز | در حالی که چند روزی است که خبر ورود هواپیمای فلایت چک کینگ ایر در محافل کارشناسی و خبری منتشر شده، اما این موضوع که هواپیمای مذکور متعلق به کدام کشور است در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش تین نیوز موضوع ورود هواپیمای فلایت چک به کشور چند روزی است که در محافل خبری و کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، و اگرچه در خصوص کشوری که این فلایت چک از آن خریداری شده اظهار نظرهای مختلفی مطرح می شود، اما به علت حساسیت موضوع هنوز اطلاعات دقیقی تایید نشده است.

به گفته جواد هاشمی‌تهرانی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی قطعات هوایی کشور هواپیمای فلایت چک مذکور، مدل کینگ ایر 350 ساخت شرکت "بیچ‌کرفت" در سال 2013 است که تا پیش از ورود به ایران در بخش هوانوردی کشور دانمارک فعال بوده است، این موضوع در حالی مطرح می شود که علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور در خصوص این هواپیما به تین نیوز گفت: اطلاعات زیادی از جزئیات ورود این هواپیما ندارم، اما هواپیمای مذکور از کشور قزاقستان، برای مدت سه ماه به صورت اجاره ای در اختیار ایران قرار گرفته است.  

همچنین یک منبع آگاه در خصوص هواپیمای مذکور به تین نیوز گفت: در این هواپیما دستگاه های مربوط به چک دستگاه های ناوبری که متعلق به یک شرکت آلمانی است، نصب شده است.

این موضوعات در حالی مطرح می شود که به گفته مديركل دفتر رياست و روابط عمومي سازمان هواپیمایی کشوری، به دلیل حساسیت موضوع اطلاعاتی در خصوص کشوری که این فلایت چک از آن خریداری شده و مبلغ خرید و کشوری که قرار است خلبانان و تیم فنی به آن اعزام شوند فعلا منتشر نمی شود  و بعدا به صورت رسمی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

یاد آور می شود کینگ ایر یکی از هواپیماهای مناسب برای استفاده فلایت چک است که بسیاری از کشورها از آن استفاده می کنند، این هواپیما دارای دو موتور توربو پراپ است که از سال 1372 تولید می شود. مهمترين وظيفه اين نوع هواپيما تنظيم، کنترل و تأييد دستگاه‌هاي ناوبري و کمک ناوبري فرودگاه‌هاي کشور است که از الزامات صنعت هوانوردي کشور به شما مي‌رود.

پيش از اين تنها يک فروند هواپيماي فالکن جت براي کنترل دستگاه‌هاي ناوبري فرودگاه‌هاي کشور مورد استفاده قرار مي‌گرفت که متأسفانه اسفند ۹۲ در حالي که براي کنترل فرودگاه کيش اعزام شده بود در درياي خليج‌فارس سقوط کرد و بعد از آن عمليات کنترل تجهيزات دستگاه‌هاي ناوبري فرودگاه‌ها توسط هواپيماهاي فلايت چک قزاقستان، ترکمنستان و ساير کشورها صورت مي‌گرفت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.