| کد خبر: 71273 |

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / از شاه بیت عقب ماندگی صنعت هوایی تا افزایش ۴۰۰ درصدی نرخ پروازهای اربعین

تین نیوز | اقتصاد حمل و نقل هوایی؛ شاه بیت عقب ماندگی ماست، فعالیت بیش از 190 شرکت خصوصی در حوزه هوایی، آزادسازی قیمت بلیت هواپیما تا پایان سال، اجاره هواپیمای فلایت چک کینگ ایر از سوی ایران، حلقه های مفقوده توسعه هوانوردی عمومی، و افزایش 400 درصدی نرخ پروازهای اربعین برخی از مهم ترین عناوین خبری ایران در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل هوایی را تشکیل می دهند.

به گزارش تین نیوز رئیس سازمان هواپیمایی کشور در ششمین نمایشگاه بین المللی هوایی و فضایی با تاکید بر اینکه شاه بیت عقب ماندگی ما اقتصاد حمل و نقل هوایی است، گفت: صنعت هوانوردی در توسعه کشورها بر کسی پوشیده نیست به لحاظ اقتصادی دو و نیم تریلیون دلار از صنعت هوانوردی تولید می شود که برابر با 4/3 درصد کل گردش مالی دنیاست که نشان از اهمیت ویژه این صنعت به شمار می‌رود.

علی عابدزاده، افزود: در صنعت هوانودی در کشورهای توسعه یافته بیشتر تاثیر را در اقتصاد کل کشور دارد این در حالی است که بالغ بر سه میلیارد مسافر معادل 60 میلیون تن بار از طریق صنعت هوانوردی در دنیا جابه جا می شود به این ترتیب ارزش جابه جایی بار 40 درصد کل بار دنیاست.

نعمت زاده: نقشه راه صنعت هوایی کشور تهیه شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم تدوین برنامه راهبردی برای توسعه صنعت هوانوردی گفت: ما برای اغلب صنایع کشور در دهه سال آینده نقشه استراتژیک تنظیم کردیم که لازم است این نقشه راه برای صنعت هوایی کشور تهیه شود.

محمد رضا نعمت زاده در ششمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی گفت: باید صنعت هوایی به مراتب بیشتر از وضعیت فعلی رشد یابد، البته منظور آن نیست که دست اندرکاران این صنعت تلاش یا زحمتی نکشیده اند بلکه با توجه به توانمندی‌های خوبی که در اختیار ایران است صنعت هوایی باید رشد بهتری داشته باشد.

فعالیت بیش از 190 شرکت خصوصی در حوزه هوایی
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از فعالیت بیش از 190 شرکت خصوصی در حوزه هوایی خبر داد و گفت: 35 پارک علم و فناوری راه اندازی شده که بسیاری از شرکت های هوایی و فضایی در آن مستقر هستند، لذا دلیلی برای راه اندازی پارک فناوری هوایی وجود ندارد.

سورنا ستاری در ششمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و فضایی در جمع خبرنگاران گفت: شرکت هایی که در حوزه هوایی و فضایی در کشور فعالیت دارند، به دلیل زیرساخت های دولتی که از قبل در این حوزه بوده است، به سختی می توانند کار خود را پیش ببرند.

آزادسازی قیمت بلیت هواپیما تا پایان سال
رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: آزاد سازی قیمت بلیت هواپیما برای شرکت های هواپیمایی امری ضروری است و تا پایان سال قیمت بلیت هواپیما آزاد می شود.

عابدزاده در حاشیه گشایش نمایشگاه بین المللی صنعت هوایی و فضایی ایران گفت: قیمت بلیت عتبات کنترل کامل شده است و اکثر بلیت ها فروخته شده و کسانی که تخلف کرده اند پیگیری می شود.

وی افزود: موارد تخلف نیز در خصوص قیمت بلیت هواپیما گزارش شده و با پیگیریهای لازم به مسئولان ذیربط ارجاع داده شده است.

ورود یک فروند هواپیمای فلایت چک کینگ ایر 350 به کشور
یک منبع آگاه از ورود یک فروند هواپیمای فلایت چک کینگ ایر 350 به ایران خبر داد.

یک منبع آگاه از ورود یک فروند هواپیمای فلایت چک کینگ ایر 350 به ایران خبر داد و اظهار داشت: کینگ ایر یکی از هواپیماهای مناسب برای استفاده فلایت چک است که بسیاری از کشورها از آن استفاده می کنند.

وی افزود: اخیرا بعد از سانحه هواپیمای فالکن 20 سازمان هواپیمایی کشوری که این وظیفه چک های فرودگاهی را انجام می داد، در خصوص ورود هواپیمای فلایت چک جدید تصمیم گیری شد.

حلقه های مفقوده توسعه هوانوردی عمومی
یک کارشناس هوانوردی گفت: ضعف نظارت و نبودن قوانین و مقررات مشخص، و عدم استفاده صحیح از زیرساخت ها، بخشی از حلقه های مفقوده توسعه هوانوردی عمومی هستند و تا زمانی که این مشکلات حل نشود، امکان توسعه هوانوردی وجود ندارد.

یعقوب انتصاری در خصوص الزامات توسعه هوانوردی عمومی اظهار داشت: در هر کشوری برای توسعه هوانوردی عمومی باید زیرساخت هایی از جمله فرودگاه ها، قوانین و مقررات و توانمندی های لازم وجود داشته باشد.

وی افزود: در ایران توانمندی توسعه هوانوردی عمومی وجود دارد و زیر ساخت ها هم به صورت نسبی فراهم است، اما بعضا اجازه استفاده از زیرساخت ها داده نمی شود، اگر هم داده می شود با هزینه بالاست.

دلایل انباشت بدهی ایرلاین ها؛ رئیس جمهوری برای حل مشکلات صنعت هوانوردی ورود کند
یک کارشناس صنعت هوانوردی در خصوص دلایل انباشت بدهی ایرلاین ها گفت: تحریم، تورم نیروی انسانی، ساختار بیمار سازمانی، سوء مدیریت و فساد اداری و مالی، وجود صندوق های بازنشستگی ورشكسته بخشی از دلایل انباشت بدهی ایرلاین ها است و لازم است شخص رئیس جمهوری برای حل مشکلات این صنعت ورود پیدا کند.

حمید نجف در خصوص توانایی ایرلاین ها برای پرداخت بدهی های شان، اظهار داشت: بعضی از ایرلاین ها توانایی پرداخت بدهی های خود را ندارند اما در مقابل بعضی دیگر می توانند بدهی های خود را پرداخت کنند اما از شرایط موجود سوء استفاده می کنند.

افزایش 400 درصدی نرخ پروازها اربعین
نایب رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از افزایش 400 درصدی پروازهای اربعین، خبر داد و گفت: در حال حاضر پروازهای نجف و بغداد با نرخ بیشتر از دو میلیون تومان خرید و فروش می شود.

حرمت اله رفیعی با بیان اینکه هیچ بلیت سیستمی نجف و بغداد، موجود نیست، اظهار داشت: از ماه های قبل قراردادهای چارتر بسته شده و در حال حاضر همه پروازها به مقصد نجف و بغداد به صورت چارتر به فروش می رسد.

وی افزود: با وجود اعلام سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر اینکه شرکت های هواپیمایی مجاز به چارتر کردن صندلی های خود در مسیرهای نجف و بغداد نیستند، اما خبرها حاکی از آن است که هفته گذشته تعدادی قرارداد چارتر بسته شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.