| کد خبر: 70910 |

سرپرست ستاد مدیریت حمل ونقل وسوخت در گفتگو با تین نیوز اعلام کرد:

◄ چرا وام ۲۵ میلیونی به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص نیافت؟

تین نیوز | سرپرست معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت سوخت در ارتباط با معوق ماندن نوسازی ناوگان عمومی علیرغم اختصاص وام 25 میلیون تومانی دولت و بانک مرکزی به ازای خرید یک خودرو تولید داخل، گفت: وجود دستگاه های مختلف و برخی عدم هماهنگی ها مانع از تخصیص وام 25 میلیون تومانی به دارندگان خودروهای فرسوده بویژه در بخش تاکسی ها شد.

سید وحید سعادت در گفتگو با تین نیوز، اظهار داشت: یکی از مطالبات ستاد مدیریت سوخت نیز اختصاص بخشی از تسهیلات به نوسازی ناوگان فرسوده حمل ونقل عمومی و تاکسی ها بود که به دلیل فرصت کوتاه و نیاز به هماهنگی میان دستگاه های متولی نوسازی، متاسفانه فرصت کافی در اختیار ستاد قرار نگرفت.

وی با اشاره به جو حاکم بر مراکز خودروسازی و تلاش برای فروش خودروهای موجود در پارکینگ ها افزود: پیش بینی شده بود تا مراجعه مردم به مراکز خودرو سازی حداقل تا اردیبهشت ماه سال 95 به طول بینجامد به همین علت تصور می شد در چند ماه باقی مانده تا تاریخ اعلام شده ستاد به همراه دیگر دستگاه های متولی نوسازی، فرصت خواهد داشت تا بخشی از این تسهیلات را به نوسازی ناوگان فرسوده در بخشهای مختلف تخصیص دهد.

سعادت در ادامه ابراز داشت: وزارت کشور، شهرداری، سازمان تاکسیرانی و ستاد مدیریت سوخت از عوامل اثر گذار در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی هستند که هماهنگی میان آنها در تصمیم گیریها، نیازمند زمان زیادی است و فرصت یک هفته ای فروش خودرو سازان برای گرفتن تعداد مورد نیاز خودرو به منظور نوسازی و چانه زنی در این زمینه کافی نبود.

به گفته سرپرست معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت سوخت، اقدامات نوسازی تاکسی های فرسوده در تهران از شهریور ماه گذشته صورت اجرا به خود گرفته و یکی از عواملی که مانع از ایجاد هماهنگی سریع میان دستگاه های اجرایی و خودروسازان شد، شاید اعطای کمک های بلا عوض به دارندگان خودروهای فرسوده به عکس اعطای وام اخیر بوده که هیچ نوع تسهیلات رایگانی در اختیار خریداران قرار نمی دهد.

وی در اشاره به عدم تطبیق نوع تسهیلات نوسازی ناوگان فرسوده و خرید خودرو اقساطی، گفت: اختصاص وام 25 میلیون تومانی به خریداران خودرو می توانست فرصت بسیار مناسبی برای نوسازی ناوگان فرسوده شهری و کاهش میزان آلاینده ها توسط این دسته از خودروها باشد که متاسفانه با عدم هماهنگی ها از دست رفت.

سعادت از آغاز نوسازی تاکسی در 3 شهر مشهد، کرج و تهران با همکاری شهرداری ها و اختصاص وام ارزان قیمت و ایجاد تضامین نزد بانکها خبر داد و افزود: بهترین امکانات از سوی شهرداری کرج با اختصاص وام با بهره 4 درصدی و بازگشت سرمایه 48 ماهه است که در اختیار رانندگان تاکسی قرار داده شده است.

سرپرست معاونت نوسازی ستاد سوخت با ابراز امیدواری در سرعت بخشیدن به نوسازی ناوگان فرسوده عمومی، تصریح کرد: با طی شدن پروسه انتقال بخشی از مسئولیت های ستاد سوخت به وزارت راه قطعا نوسازی در تمامی بخش ها با سهولت بیشتری دنبال خواهد شد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدکاظم 0 0

    نمونه ای ملموس و عینی از ناکارآمدی بدنه فربه و بی خاصیت دولتی!!! آیا در شرایط جهان امروزی چنین سازمانهایی جوابگوی نیازهای کشور ورفع هزاران مشکل موجود مانند بیکاری عدم سرمایه گذاری و… می باشند؟!!!