| کد خبر: 65334 |

معاون اول رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد:

◄ اجرایی شدن قطارهای سریع السیر تهران - قم - اصفهان و تهران - مشهد در دولت یازدهم

تین نیوز | معاون اول رییس جمهور در همایش فرصت های سرمایه گذاری حمل و نقل ،مسکن شهر سازی با اشاره به اینکه شبکه حمل و نقل کشور کاستی هایی دارد و باید اقدامات زیادی برای رفع آن انجام شود، گفت: به همین خاطر کریدورهای مختلفی در زمینه راه ها تعریف شده که توسعه آنها در اولویت است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، اسحاق جهانگیری با بیان اینکه شبکه راه آهن ایران دارای محدودیت های جدی است، گفت: طول مسیر راه آهن بخصوص به مناطق مهم و معدنی باید افزایش یابد و همچنین حمل و نقل راه آهن ایران به کشورهای همسایه متصل شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه سهم حمل و نقل ریلی در حمل بار کشور بسیار محدود است، افزود: در دولت یازدهم تصمیم داریم که سهم حمل و نقل ریلی را دو برابر کنیم.

وی با بیان اینکه اصرار دولت بر توسعه حمل و نقل ریلی در مناطق محروم است، ابراز داشت: باید راه آهن پرسرعت به مناطق مهم پرجمعیت مانند اصفهان، تبریز و مشهد ایجاد برود. امیدواریم راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان و تهران - مشهد در همین دولت اجرایی شود.

جهانگیری در خصوص سایر شقوق حمل و نقل بیان داشت: ما باید از ظرفیت های گسترده بنادر خود بهره برداری مطلوب کنیم. امروزه بنادر قدیمی ما ظرفیت پهلوگیری کشتی های بزرگ را ندارد.

معاون اول رئیس جمهوری در خصوص دوران پسا تحریم گفت: در دوران پساتحریم امنیت پرواز خطوط هوایی ایران بیشتر خواهد شد. بر این اساس خیلی از مسافرانی که امروز با خطوط هوایی دیگر پرواز می کنند به خطوط هوایی ایران علاقه مند خواهند شد.

جهانگیری با بیان اینکه نگاه سرمایه گذاران به ایران باید به عنوان شریک باشد و نه به عنوان بازار مصرف و اینکه اولویت اول ما، سرمایه گذاری مستقیم قرار دارد، اظهار داشت: به همه شرکت های خارجی که علاقه مند به کار با ایران هستند، این هشدار را می دهیم که با دستگاه های رسمی کار کنند. شرکت های خارجی که به صورت غیرشفاف کار کنند، حتما در لیست سیاه قرار می گیرند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس راه آهن 0 0

    به امیدواری معاون اول اصلا امیدوار نیستم یعنی بعیده در این دولت طرحهای سریع السیر واقعا اجرایی بشه با وجود اینکه کلنگ زنی انجام شده است. علت ناامیدی بنده بی کفایتی مدیران مسئول این موضوع است که هنوز هیچ سازمانی برای راه آهن سریع را در کشور تشکیل نداده اند. مگر هیچ کاری بدون سازماندهی پیش می رود؟