| کد خبر: 62567 |

◄ تولید کننده ایرانی را بهانه نکنید: زیان سازان را معرفی کنید

وبلاگ تین نیوز، حمیدرضا طهماسبی پور | یك سوال این روزها در بحث كمپین نخریدن خودرو صفر ذهنم را آزار می دهد! به واقع چرا برخی به ظاهر مدافع تولید ملی، صورت مسئله را تغییر داده اند؟ چرا نخریدن خودرو بی كیفیت را با تحریم تولید ملی یكی كرده اند؟

آیا این خیانت نیست كه حرف و خواست عمومی را مصادره به نفع اهداف خویش می كنند! ابتدا لازم است تولید كنندگان بدانند كه كسی با تولید ملی مخالف نیست. شما تولید كننده عزیز، بدان كه حسابت جداست.

اما
ای كاش مدیریت ضعیف دولتی در دولت های مختلف خودشان را پشت این به ظاهر حمایت هایشان مخفی نمی كردند!
ای كاش یكبار بررسی می شد تا برخی نكات روشن می شد.
ای كاش آسیب شناسی می كردند چه بر سر خودرو سازی ایران آمد؟
چگونه كارخانه ایران ناسیونال را زیان ده كردند!
چرا فردی مانند ... و امثالهم به خودروسازی می آیند و هیچ كس هیچ نمی گوید و نمی پرسد كه چه كردند كه تولید سودده به زیان رسید؟

مسئولان عزیز امروز؛ چرا مدیران گذشته را هیچ كس بازخواست نكرده و نمی كند؟
به مردم بگویید چرا مدیران غیر متخصص به راس تولید آمدند؟
و چراهای انبوه دیگر...
عزیزان
مدیران
مسئولین فعلی
دوره مدیریت شما نیز می گذرد.
آنچه می ماند قضاوت مردمی است كه با واقعیت ملموس زندگی می كنند نه با شعارها.

تولید ملی افتخار ماست اما مدیران بی كفایت باعث شرم ما هستند.
بدانید كه اكنون، برای حمایت از كارگر ایرانی، مدیران شایسته مطالبه می كنیم.
بدانید كه مردم، مخالف تولید تنبل و حمایت های دولتی هستند نه مدافع واردات بی كیفیت چینی!
بیایید و باور كنید كه خطا رفته و می روید.

حالا با مردم هم همراه شوید و تولید با كیفیت را حمایت كنید نه میز امروزتان را.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خوشنود 0 0

    درود و سلام دقیقا همینطور است که نویسنده محترم اشاره کرده اند. مساله " محصول خاص " یا " تولیدات کشورمان " بطور اعم نیست. این کمپین در واقع بر علیه " بی کیفیت بودن " است. خودروی خارجی _ هم _ اگر همین شرایط را داشته باشد، در زمره و مشمول همین شعار(که نوعی دفاع از حق مصرف کننده و محترم شمردن حقوق ") اوست می شود. مساله اصلا ملیت " تولید کننده " نیست، شعار ایرانی کالای ایرانی بخر _ زمانی در تمام کشورهایی که اکنون صنعتی و مدرن هستند(در مورد محصولات خودشان) سر داده شده ست _ با این تفاوت که به شعور مشتری(بعنوان مهمترین و اصلی ترین رکن یک معامله و یک تجارت موفق) احترام گذاشته شده است و منافع او به جد در این معامله _ لحاظ گردیده است. اگر اصل رقابت سالم و واردات هدف دار و مثبت(نه صرف وارد کردن کالای خارجی) بکار گرفته شود _ مسلما تولید کنندگان داخلی نیز سعی در ارتقا کیفیت محصولات خود و مشتری مداری خواهند داشت.

  • اسداله اسدبیگی 0 0

    با سلام، منطقی و عقلایی آن است که بجای اینکه ۲ یا ۳ شرکت خودروسازی با شرح حال کیفیتی که این روزها نقل هر مجلسی شده اند. ما در ایران بیش از ۴۰۰۰ شرکت قطعه ساز داشته باشیم تا به شرکتهای برتر و سرامد خودروسازی در جهان قطعه بفروشیم، نه اینکه خودرویی تولید کنیم که از حداقل استانداردها به دور باشد. پس بنابراین: ۱ - دولت حمایت خود را از شرکتهای قطعه ساز بیشتر نماید ۲ - شرکتهای قطعه ساز خود را در حد واندازه و کلاس جهانی بالا ببرند ۳ - اجازه ورود خودرو با کیفیت به قیمت مناسب داده شود ۴ - بیش از انی که بفکر نگهداشتن ۲ خودرو ساز باشیم، بفکر ایجاد ارزش افزوده بیشتر ناشی از فروش قطعات به سایر کشورها باشیم و از این رهگذر GNP را بالا ببریم ۵ - زمینه بروز اشتغال بیشتر را برای جوانان تحصیلکرده بیکار فراهم نمایم(در شرکتهای قطعه ساز نه خودرو ساز) ۶ - معمولا در دنیا از مزیت های نسبی استفاده می کنند تا قیمت ها کاهش پیدا کند(نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده فراوان - وجود شرکتهای فولادسازی تامین کننده مواد اولیه - و …) ۷ - شرکتهای قطعه ساز می توانند(شرکتهای تعاونی تولید محصولات صنعتی) باشند تا احاد جامعه در تولید نقش داشته باشند و این یعنی حمایت ملی