| کد خبر: 59406 |

رفع نواقص کریدور بین المللی اینچه برون

تین نیوز | استاندار گلستان در دیدار با وزیر راه وشهر سازی از تلاش وزارت راه و شهرسازی در بهبود وضعیت پروژه‌های عمرانی و راهی در استان گلستان قدردانی کرد و خواستار موافقت معاون وزیر و مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی برای عملیاتی کردن احداث بندر خشک در منطقه اینچه برون شد.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، حسن صادقلو ضمن تاکید بر رفع نواقص موجود در امور زیر ساخت مسیر راه آهن گرگان به اینچه برون قبل از راه اندازی قطار مسافربری  گفت: سرعت در اجرای عملیات فنس کشی در منطقه اینچه برون و رفع مشکل خدمات رسانی از سوی گمرگ مرزی، دستور تسریع در آغاز عملیات اجرایی احداث بندر سبز خزر در منطقه گمیشان با عنایت به انجام مطالعات کارشناسی و ...از جمله مواردی بود که در این دیدار درباره آنها صحبت شد.
 
استاندار گلستان همچنین خواستار پی گیری انجام مطالعات مربوط به مسیر راه آهن گرگان به شاهرود برای تسهیل در امر ترانزیت کالا های وارداتی و ترانزیتی از شمال به جنوب و بالعکس با توجه به فعالیت کریدور ریلی بین المللی و استقبال قزاقستان در این خصوص و اهمیت نزدیک کردن مسیر شمال- جنوب تا حدود 300 کیلومتر و اهمیت آن برای استقرار صنایع بزرگ در منطقه آزاد اینچه برون شد.
 
پیگیری بزرگراه گرگان به نوکنده با توجه به اتمام مطالعات، کمک به خیرین مسکن ساز در استان گلستان، استقرار رادار هواشناسی در استان گلستان با توجه به وقوع حوادث غیر مترقبه، لزوم رسیدگی جدی به وضعیت نابسامان پروازهای هواپیمایی به گرگان با توجه به ازدیاد مسافر در مسیر گرگان -تهران نیز  از دیگر مواردی بود که استاندار گلستان و دکتر آخوندی در زمینه آنها بحث و تبادل و نظر کردند.
 
در ادامه، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت کریدور بین المللی گلستان بر اهتمام جدی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به منظور رفع نواقص کریدور بین المللی اینچه برون با در نظر گرفتن وضعیت بودجه تاکید کرد.
 
دکتر آخوندی همچنین با استفاده استان گلستان از بندری فعال در دریای خزر که می تواند مکمل بندر خشک و منطقه آزاد باشد، موافقت کرد.
 
بررسی فنی مسیر گرگان به سمت شاهرود در طرح جامع راه آهن به عنوان نزدیکترین مسیرریلی شمال به جنوب کشور، موافقت برای مشارکت بخش خصوصی به میزان 60% در اجرای مسیر بزرگراه گرگان – نوکنده، صدور دستورات لازم در مورد مشکلات پروازی گرگان و مساعدت به خیرین مسکن ساز در گلستان از دیگر مواردی بود که وزیر راه و شهرسازی بر اجرایی شدن آنها تأکید کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خبرنگار روزنامه دولتی 0 0

    پرده برداری از واقعیت یک پروژه که دوبار افتتاح شد در اریبهشت ۱۳۹۲ راه آهن گرگان اینچه برون یا راه آهن شرق خزر با حضور رییس جمهور قبل افتتاح شد و به عنوان خبرنگار فعالیت می کردم و با سخنرانی هایی که شنیدم به این پروژه علاقه مند شدم و به مجریان تحسین گفتم که پروژه خوبی را تمام کردند رییس شرکتی که پیمانکار پروژه بود در سخنرانی از سرعت اجرای طرح گفت که رکورد زده اند و شش ماهه پروژه را ساخته اند و ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه تکمیل پروژه بوده است. پارسال مجددا این پروژه با حضور رییس جمهور جدید افتتاح شد. تعجب کردم و اخبار جدید را از رسانه ها جمع آوری و تعقیب کردم. مسولین در دولت جدید گفتند که قبلا پروژه با۷۰ درصد پیشرفت افتتاح شده بود و حالا پروژه واقعا تکمیل شد و ۱۰۰ میلیارد تومان در دولت جدید کار شده است. چندی بعد در مصاحبه ها ی منتشر شده متوجه شدم که در این پروژه هنوز ساختمان ایستگاه ها کامل نشده و وسایل فنی برای قطار خارجی به داخل کشور فراهم نشده و مخابرات آن نقص دارد و سیستم ایمنی هم نصب نشده است. به هر مدیری از شرکت راه آهن مراجعه کردم حاضر به مصاحبه نشد و گفتند به ما مربوط نیست وخود وزارت میداند اما در این کنکاش فهمیدم هنوز پرسنل راه آهن اختیار استفاده از پروژه را ندارند و عبور قطار از این مسیر غیر رسمی است علت این وضع را مشکل بین پیمانکار و کارفرما گفتند که پول پروژه پرداخت شده ولی کار ناتمام است و پیمانکار برای سرعت در اجرا از کارفرما وسایل و اجناسی را قرض گرفته ولی حاضر نیست پس بدهد و ۲۵۰ میلیارد تومان برای بقیه کارها لازم دارند. فهمیدم بعضی شعارها چقدر واقعیت دارد و … ولی بیشتر که فکر کردم به نقص سیستم قضایی توجه کردم که برای یکتخلف ساده افراد را چقدر تعقیب می کنند ولی به هدر رفتن بیت المال و قصور مدیران اهمیتی نمی دهند و به یاد داستان مولانا افتادم که بجای جمع کردن گندم در انبار توصیه میکند ابتدا راه سوراخ موش را ببندید تا کار انبار گندم نتیجه داشته باشد.