| کد خبر: 49743 |

مطالعات فاز ۲ راه آهن شرق کشور انجام شده است‌

تین نیوز | استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه راه آهن زاهدان، بیرجند، گناباد و کال شور به طول ۷۰۰ کیلومتر است که ۴۲۵ کیلومتر آن در حوزه خراسان‌جنوبی است و در حال حاضر مطالعات فاز یک و دو آن انجام شده است.
 
 وجه‌الله خدمتگزار در نشست کاری با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به پیگیری‌های مکرر انجام شده در گذشته برای اجرایی شدن پروژه راه آهن استان اشاره کرد و اظهار داشت: در سفر دکتر نوبخت به استان این موضوع به عنوان یک مطالبه جدی مردمی مورد بحث قرار گرفت و دستورات خوبی نیز در این زمینه از سوی ایشان صادر شده است.
 
وی به سفر ‌رئیس مجلس شورای اسلامی به استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این سفر نیز مقرر شد این موضوع در لایحه بودجه سال 94 گنجانده شود که با پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش‌های نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال 94 تصویب و ابلاغ شد.
 
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در این سفر مقرر شد این امر امسال به مرحله اجرا گذاشته شود که با توجه به درخواست‌های مکرر مردمی انتظار است هرچه سریع‌تر این امر محقق شود.
 
خدمتگزار به نقش مهم راه‌آهن در رونق اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: به طور یقین اتصال استان به خط ریلی راه آهن سراسری می‌تواند خراسان جنوبی را از بن بست خارج کرده و موجبات توسعه استان را بیش از پیش فراهم کند.
 
وی بیان کرد: پروژه راه آهن زاهدان، بیرجند، گناباد و کال شور به طول کلی 700 کیلومتر است که 425 کیلومتر آن در حوزه خراسان جنوبی است که مشاور برای مطالعات فاز یک و دو آن انجام شده است.
 
استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به مباحثی که در این نشست مطرح شد مقرر شده در اردیبهشت ماه امسال تیمی از مدیران وزارت راه و شهرسازی و مشاور به استان سفر و موضوع را با جدیت دنبال کنند تا عملیات اجرایی پروژه اتصال استان به خط ریلی راه آهن سراسری از خراسان جنوبی آغاز شود.
 
خدمتگزار موضوع دوبانده کردن راه‌های ارتباطی استان را از دیگر درخواست‌های مهم خراسان جنوبی دانست و تصریح کرد: این مسئله نیز در سفر کاروان تدبیر و امید به استان و نیز سفر دکتر نوبخت به استان مورد تاکید جدی قرار گرفت و به نتایج خوبی نیز منتهی شده است.
 
وی با اشاره  به باندهای دوم مسیر مواصلاتی استان افزود: باند دوم محور بیرجند، قاینات و گناباد به طول  182 کیلومتر و 40 درصد پیشرفت فیزیکی، باند دوم محور بجستان، فردوس و دیهوک به طول 155 کیلومتر و 48 درصد پیشرفت فیزیکی، باند دوم محور بیرجند، نهبندان و زاهدان به طول 246 کیلومتر و 20 درصد پیشرفت فیزیکی و باند دوم محور دیهوک راور به طول 202 کیلومتر و 33 درصد پیشرفت فیزیکی از جمله مهم‌ترین محورهای ارتباطی است که اتمام آنها در دستور کار قرار دارد.
 
در این نشست کاری که نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ، امینی معاون برنامه‌ریزی، اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و نوروزی مدیرکل دفتر فنی و بررسی طرح‌های راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند موضوع اتصال استان به خط ریلی راه آهن سراسری و نیز بحث دوبانده کردن راه‌های مواصلاتی استان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    آیا گوینده یعنی استاندار خراسان جنوبی می داند که " مطالعات فاز یک و دو آن انجام شده است. " یعنی چه؟ نمیدانم. ولی من با قاطعیت می گویم که " مطالعات فاز یک و دو آن انجام نشده است. " این استاندار محترم هم تقصیری ندارد اشتباه به او منتقل کرده اند.