| کد خبر: 20344 |

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ حمایت رئیس مجلس از پروژه متروی تهران آمل / فشار مجلس برای اجرای طرح، دروغ بزرگی است

تین نیوز | سودده بودن اجرای یک طرح عمرانی و اینکه آیا طرحی به عنوان یک طرح اقتصادی و سودده باید اجرا شود یا خیر توسط دولت انجام می شود.

به گزارش تین نیوز، در حالی که بررسی سوددهی اجرای یک طرح عمرانی توسط دولت انجام می شود، این روزها فضای رسانه ها پر شده  از اخباری که از تأثیر روابط و انگیزه‌های سیاسی در تشخیص کارشناسی بخش دولتی در مورد سودده بودن یا نبودن طرح های عمرانی، تحت عنوان طرح‌های اقتصادی غیر ضروری یاد می کنند.

در این خصوص عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار تین نیوز اظهار کرد: حرف هایی که این روزها زده می شود، در واقع یک دروغ است که از اختلافات نشات گرفته است زیرا موضوعی که قانونی شده است جای اما و اگر ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در طرح‌های عمرانی پس از تهیه گزارش توجیه فنی ـ اقتصادی طرح توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و دستگاه اجرایی طرح، پیمانکار مورد نظر برای اجرای طرح از طریق روش‌های متداول مثل برگزاری مناقصه انتخاب می شود، سپس قرار داد اجرای طرح توسط دستگاه اجرایی  با پیمانکار منعقد شده و کار اجرای طرح آغاز می شود.

یوسفیان ملا در خصوص پروژه تهران ـ آمل ابراز داشت: در حال حاضر ما بدترین راه های ارتباطی در کشور را در راه های شمال داریم، یعنی هیچ کجای ایران مشکلات راه های شمال را ندارد، ترافیک بسیار زیاد، تصادفات فراوان  است و از این رو متروی تهران ـ آمل یک ضرورت است.

یوسفیان با تاکید بر اینکه توجیه اقتصادی یک طرح در مجلس و به صورت قانونی انجام می گیرد گفت : مترو خارج از شهر که به آن راه آهن برقی می گویند، می تواند در ۱۰۰ کیلومتر یا کمتر تهران را به سواحل دریای خزر متصل کند. با سرعت و امنیت این روش، کارکنان می توانند به راحتی بین تهران و شمال عبور و مرور کنند.

وی اضافه کرد: این پروژه بسیار روی ترافیک راه های حمل نقل زمینی تهران تاثیر گذار خواهد بود، افراد خواهند توانست بدون هزینه بنزین و زمان در طول یک ساعت به تهران سفر کنند و مساله در تمامی ابعاد اقتصادی و رفاهی موثر خواهد بود.

نماینده مردم آمل و لاریجان ادامه داد: در این پروژه رئیس مجلس شورای اسلامی پشت ما هستند، این پروژه از سال 91 تا 93 هر سال در قانون بودجه قرار داشته است، بنابراین حرف هایی که زده می شود دروغ است.

وی گفت: ما به شدت پیگیر این جریانات و تعقیب افرادی هستیم که نامه ای به ریاست مجلس نوشتند و از اعمال فشار وکلای مجلس در اجرایی شدن طرح های غیر ضروری سخن گفتند.

گفتنی است؛ چندی پیش دبیر انجمن شرکت های راهسازی ایران طی نامه ای از رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از عملکرد برخی نمایندگان مجلس، جلوگیری از اعمال فشار وکلای مجلس در اجرایی شدن طرح های غیر ضروری را خواستار شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارمند وزارت راه 0 0

    آقای یوسفیان ملا آدم را فردا در یک وجب جا میگذارند و میروند. برای این طرح شما به معاون وزیر راه و شهرسازی فحش دادید. طرح شما بدون این که مجوز کمیسیون ماده ۲۱۵ را داشته باشد در قانون بودجه درج شد. پول بیت المال را حرام نکنید این پول کل مملکت است. شما در همین مصاحبه هم تهدید کرده اید که افراد را تعقیب میکنید!!! اگر طرح توجیه دارد چرا رییس محترم مجلس را خرج میکنید که پشت شما هستند ایشان ریس مجلس هستند و برای کل ایران ریس مجلس هستند که احترام ایشان لازم است. ضمنا به متروی خارج از شهر قطار برقی نمی گویند

  • شهرام 1 0

    جناب کارمند وزارت راه، که مطمن هستم نیستی و یا اگر هم هستی با کسان دیگری همدستی(عجب قافیه ایی شد) چرا ساز مخالف میزنی، پیمانکار جاده ایی کمتر بهت سر میزند از این ببعد، خدا شاهد است که یکبار هم این آقای نماینده را ندیدم و نمی شناسم و نون خور کسی هم نیستم وتا صد کیلومتری آمل هم صاحب چیزی نیستم، ولی مرتبا خودت و کسانی مثل خودت ساز مخالف با اینکار را میزنی، این خط با همت ایرانی و پول ایرانی ساخته خواهد شد

  • ایمانی 2 0

    مترو ی تهران - آمل، راه آهن تهران - آمل، کسانی که آشنائی با سیستمهای حمل و نقل درون شهری و برون شهری ندارند چرا هر چی زبانشان می یاد حرف می زنند. متاسفم.

  • افندی زاده 0 0

    در این که طرح بسیار عالی ای هستش شکی وجود ندارد(کاهش ترافیک تهران مازندران، کاهش تصادفات، امکان سفر برای شهروندان بدون رانندگی) ولی کمبود بودجه ما رو مجبور میکنه طرحها رو اولویت بندی کنیم. در حالی که خیلی از مراکز استانها بیش از ۱۰۰ کیلومتر از نزدیکترین ایستگاه قطار فاصله دارند، جلو انداختن این طرح کمی غیر منصفانه س. البته باید یه راه دیگه ای هم وجود داشته باشه و اون این که طرح به بخش خصوصی واگذار بشه و در عوض سازنده درآمد حاصل از فروش بلیط رو برداره.

  • کارشناس راه آهن 0 0

    این طرح در شرکت راه آهن به منظور اولویت بندی طرحها بررسی شد و به طور کلی فاقد توجیه شناخته شد و مدیرعامل راه آهن رسما طی نامه به وزیر راه این مشکل را متذکر شد. حالا جای سوال است که این طرح چرا مجوز گرفته است و در قانون بودجه درج شده است؟ پاسخ اینکه اگر کسی داستان برخورد آقای محزون در سال ۸۲ که مدیرکل راه و ترابری سازمان مدیریت بودند با آقای یوسفیان ملا را بداند شکی نمی کند که آقای یوسفیان ملا با فشار غیر منطقی کارهایش را پیش می برد مناقصه هم داستان طولانی و شبهه داری است که بهتر است از افراد مطلع در شرکت ساخت پرسیده شود و یا حداقل به نامه ۴۲۷۵۹ مورخ ۱۸/۴ / ۹۳ معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رچوع شود که تصریح دارد پیمانکار فاقد ظرفیت کاری است ولی قرارداد با وی منعقد شده!! آیا برای اعمال فشار آقای یوسفیان نیست که ایشان در جلسه مناقصه و شورایعالی فنی پروژه حاضر می شود بدون اینکه سمت مرتبطی داشته باشد؟

  • بهلول دانا 1 0

    این پروژه خیلی مسخره است اولش رودهن است که نه مترو دارد و به راه آهن وصل نیست و آخرش هم همینطور پس پروژه بی سر و ته چگونه مسافرین را جذب می کند؟ یعنی مردم بار و بنه خود را کول کنند یا با وسایل نقلیه عمومی که نیست خود را به رودهن برسانند که سوار قطار شوند!! چنین چیزی در کدام شهر یا در کدام کشور سابقه داشته است؟؟

  • مهندس راه و ترابری 0 0

    من در یک شرکت پیمانکار کار می کنم در اسناد مناقصه این طرح را توضیح دادند که ۷۰ کیلومتر تونل لازم دارد آیا در این شرایط بی پولی که دولت نمی تواند طلب پیمانکاران را بدهد و صدها پروژه نیمه کاره مانده و کارگاه ها تعطیل شده است چنین پروژه ای باید شروع شود؟؟ اگر شروع شود باید به کدام طرف شک کرد یعنی یا واقعا پولداریم ولی طلب پیمانکاران را نمی دهند یا اینکه این طرح با فشار نماینده شروع می شود؟ چرا وزارت راه موضع خود را معلوم نمی کند؟

  • تبریزی 0 0

    نمایندگان مازندران در مجلس اول به دنبال امتداد متروی تهران به آمل بودنه که زیر نظر مهندس محسن هاشمی مطالعه شد و نتایج مطالعه به صورت کتاب با نام عبور از البرز منتشر شده است و نشان می دهد این موضوع یک مگاپروژه است که نیازمند مطالعات مفصلی است تا بتوان تصمیم گیری نمود و نمی توان بی گدار به آب زد بعد که نمایندگان از شهرداری مایوس شدند سراغ وزارت راه رفتند و در کشاکش ادغام وزارت راه و بی سر و صاحب بودن وزارت راه، این طرح را مطرح کردند و هنوز هم اسمش را مترو می گذارند!!

  • 0 0

    دکتر لاریجانی کجا موافق این طرح بوده، شما برایم یک مصاحبه بیار، شما لازم نکرده برای و افزایش قیمت زمین هایی که در ایسنتاه مترو امل وجود داره، از اعتبار لاریجانی خرج کنی!

  • 0 0

    شما نمی خواد برای رانت خواری و افزایش قیمت های زمین هاییی که داری از اعتیار رییس مجلس خرج کنی، لاریجانی کی از این طرح حمایت کرده؟

  • 0 1

    به جای این که این همه پول خرج این پروژه غیر کارشناسی بشه، بهتره که این پول خرج مترو شهر های دیگر بشه، الان اسلامشهر، ورامین، پردیس و بونمهن بیشتر احتیاج به مترو دارند، بخیلی از ساکنین این شهر ها هر روز به تهران تردد دارند، ولی در طول هفته چند نفر از امل به تهران میاند، اگر برای توریست ها دارید می خواید این خط را بکشید، یابد بگم مگر جند نفر میاند امل!؟ خیلی از از نور تا استارا میرند که بیاند امل اصلا صرفه نداره، خیلی ها هم میرند گرگان و بهشر وساری که با امل کاری ندارند، فقط میمونه، امل و بابل و بابل سر و محمود اباد که اون ها هم این قدر مسافر نمی شند و تازه تمایلی ندارند که بیاند امل

  • 0 0

    این حرف که میگید: " به شدت پیگیر این جریانات و تعقیب افرادی هستیم که نامه ای به ریاست مجلس نوشتند و از اعمال فشار وکلای مجلس در اجرایی شدن طرح های غیر ضروری سخن گفتند. "، یعنی چه؟ چرا شما شاکی شدید؟

  • یکی از کارشناسان وزارت راه در مطالعات طرح جامع 0 0

    در طرح جامع حمل و نقل چنین طرحی وجود ندارد و کاملا نامناسب است. بسیاری از طرحهایی که طبق طرح جامع حمل و نقل ضروری هستند هنوز شروع نشده اند یا نیمه کاره هستند مثل راه آهن قزوین - انزلی یا اصفهان - اهواز و ضمنا وزیر محترم راه در حکم مدیرعامل محترم شرکت ساخت زیربناها بر غربالگری طرحهای راه و راه آهن تاکید نموده اند اگر در این شرایط این طرح کلنگ زنی شود معلوم می شود یا حرف قبلی ایشان حرف مفت بوده یا اینکه این زور خیلی پر زور است

  • حقیر 0 0

    بجای مناقشه بین انجمن پیمانکاران راهسازی و نماینده مجلس که هیچکدام سمت رسمی در این خصوص ندارد بهتر است مقامات مسئول پروژه در وزارت راه و در شرکت ساخت زیربناها توضیح دهند که ماهیت این طرح چیست و آیا طرح خوبی است یا خیر و منافع آن چیست و چرا بعضی کارشناسان نظر منفی دارند؟. در صورت امکان تین نیوز با مقامات ذیربط مصاحبه نماید.

  • مهندس بسیجی 0 0

    بعضی آقایان راست راه می روند و دروغ می گویند و سپس دیگران را به دروغگویی متهم می کنند. تیتر این خبر را مقایسه کنید با اینکه ایشان به مسئول اجرایی طرح گفته است هرکس که جلوی این طرح بایستد را برکنار می کنم. آیا این فشار ایشان بر افراد دولتی نیست؟ مگر فشار آوردن نماینده شاخ و دم دارد؟ ایشان حقوقدان است و موظب خودش هست و دم به تله نمی دهد ولی غافل است که خداوند در کمین است و در روز جزا ایشان را محاکمه می کند که چه صدمه ای به نظام اسلامی می زنند.

  • کارشناس ارشد راه و ترابری 0 0

    این نماینده مجلس کارشناسان را به دروغگویی متهم می کند. وقتی کارشناسان با پروژه ای مخالف هستند حتما علت مهمی دارد و کارشناسان که دروغ نمی گویند و علتی برای دروغ گفتن آنها نیست. ممکن است کارشناسان اشتباه کنند که اگر پاسخ مستدلی به ایرادات وارده از سوی کارشناسان وجود دارد مسئولان امر بیان فرمایند. بیان تهدید آمیز این نماینده موید نظر کارشناسان و وجود فشار از سوی نماینده مزبور است.

  • بابک 0 0

    این پروژه نه اولش نه آخرش به جایی از راه آهن و مترو وصل نمی شود و یک پروژه غلط اندر غلط است. من در شرکت پیمانکاری هستم و در جلسه ای که کارفرما برای پیمانکاران گذاشت تا در مناقصه شرکت کنند گفتند که هنوز مطالعاتش انجام نشده و هنوز زمین تملک نشده و تامین مالی آن مانند بقیه پروژه ها خواهد بود. یعنی معلوم نیست چه موقع باشد و هنوز مسیرش در بخش کوهستانی معلوم نیست از کجا عبور می کند و هنوز طرح مصوبی ندارد و هنوز حتی هزینه ساخت آن مشخص نیست و هنوز موقعیت ایستگاه ها معلوم نیست و هنوز شرایط اجرا فراهم نیست. بپرسید چرا در مناقصه پیمانکاران جرات نکردند قیمت پیشنهاد دهند چون همین شرایط فراهم نبود. ولی زور نمایندگان زیاد است و زور مقامات زیاد است و زور بر حرف حساب می چربد و اگر مدیری بخواهد حرف حساب را گوش کند عزل می شود.

  • مهندس وزارت راه 0 0

    جناب وزیر راه گفته که اعتبار لازم برای اتمام طرحهای نیمه تمام این وزارت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است و اعتبار سالانه سه هزار میلیارد تومان. پس یعنی تا چهل سال دیگر باید طرحهای نیمه تمام و کلنگ خورده ساخته شوند و در این شرایط شروع کردن یک پروژه عظیم یعنی چه؟ این کار حیثیت وزیر را بر باد می دهد اگر اینکار را بکند در واقع یعنی تف سربالا. ضمنا ضرب المثلی است که موشه به لونه اش نمی رفت جارو به دمبش بست

  • رضا کاسب 0 0

    مثل اینکه قضیه خیلی جدیه - - اگر وزارت راه ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که این پروژه را شروع می مند چرا آزادراه تهران - شمال را نیمه کاره رها کرده و می گوید پول ندارد؟ شاید هم می خواهند بی سرو صدا بجای آزادراه راه آهن بسازند؟

  • y y 0 0

    یک نماینده ای هست که عضو کارگروه مبارزه با مفاسد اقتصادی است. اما وای به روزی که بگندد نمک

  • 0 0

    جوانمردی وازادگی برای چند روز هم تحمل نشد پربحثترین خبر شفاف سازی انتقال وتبعید کارکنان بود ولی همان طور که پیش بینی می شد بسرعت حذف شد