| کد خبر: 14827 |

تغییر مسیر راه آهن اصفهان - شهرکرد

تین نیوز | مسیر راه آهن اصفهان به شهرکرد تغییر کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با موافقت وزارت راه و شهرسازی مسیر این محور از منطقه ویژه اقتصادی به پشت این منطقه در جوار گردنه رخ تغییر کرد.

آقای سلیمانی افزود : مسیر قبلی راه اهن از منطقه ویژه اقتصادی استان می گذشت که واگذاری زمین های این منطقه را با مشکل مواجه کرده بود.

وی گفت : با این تغییر ، مطالعات جانمایی و واگذاری زمینهای فاز های یک و 2 منطقه ویژه اقتصادی استان در سطحی به وسعت هزار و 100 هکتار از مناطق حاشیه فرخشهر انجام شد و به زودی با واگذاری زمینهای فاز یک به متقاضیان دارای شرایط ،ساخت واحدهای تجاری در این منطقه آغاز می شود .

استاندار چهارمحال و بختیاری مساحت فاز یک منطقه ویژه اقتصادی را 430 هکتار اعلام کرد و افزود : با دریافت مجوزهای قانونی برای این اراضی ، مراحل طراحی و واگذاری این زمین ها به سرمایه گذاران متقاضی در کوتاه ترین زمان شروع می شود.

مرحله نخست طرح اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور با 75 درصد پیشرفت در حال اجراست.
مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت : مرحله نخست این طرح به طول 22 کیلومتر از تنگ بیدکان تا گردنه زردیها در منطقه سفیدشت است .

آقای علیخانی افزود: برای اجرای این طرح حدود 10 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت : مطالعات قطعه نخست از مسیر حسن آباد اصفهان به سمت تنگ بیدکان به طول 44 کیلومتر انجام شده است و در مرحله مناقصه قرار دارد.

علیخانی افزود : برای بهره برداری از طرح اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور 350 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است .

وی گفت : طرح راه آهن چهارمحال و بختیاری سال 90 آغاز شده است و پیش بینی می شود این طرح بصورت کامل در سال 96 به بهره برداری برسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهرام 0 5

    کجا هستند اونهایی که می گفتن راه آهن برقی یا مترو ویا هر چیز دیگری بین تهران رودهن آمل خرج اضافه است. ولی برای رد شدن از گردنه رخ و سرویس دادن به ٢ شهر کم جمعیت شهرکرد و فرخشهر ٣٥٠ میلیارد کنار گذاشتن این نمونه کوچکی از تبعیض است، محرومیت مازندران و گیلان زیر سر سبزی پنهان شده است، استانی که ۶ ماه از سال ٢٠ میلیون جمعیت دارد، از داشتن خط آهن و جاده درست وحسابی محروم است

  • سیدمرتضی ناصریان 3 0

    آقا شهرام عزیز - من اینجا هستم همین شهر کرد مرکز یک استان هست در حالکه مرکز استان مازندران به شبکه ریلی وصل هست پروژه راه آهن آمل هزینه اش بیش از پانزده برابر هزینه راه آهن شهر کرده همین راه آهن شهرکرد قابل توسعه به سمت بروجن هست که کارخانه فولاد در دست احداثاست کسی مخالف توسعه راه و راه آهن به مناطق محروم و یا در مسیرهای پر ترافیک نیست ولی هر پروژه ای باید سنجیده باشد که پروژه راه آهن آمل نیست پروژه راه آهن آمل به درستی شکل نگرفته و سر و ته آن به شبکه ریلی وصل نیست و به این شکل نمی تواند برای حمل بار و مسافر به درستی نقش ایفا کند. هیچ پروژه ای مانند آن نداریم. می توانید با متخصصین ریلی مشورت کنید یا اعتماد کنید که بنده با متخصصین بسیاری صحبت کرده ام و همگی با این پروژه مخالف بودند. لطفا به فهرست اولویت بندی پروژه ها نگاهی کنید. حتی مدیرعامل راه آهن هم با آن مخالفت کرده است.

  • 2 0

    آقا شهرام عزیز، اولا اگر طرحی غلط باشه باید جلویش گرفته بشه، حالا هر کا می خواد باشه، ولی در مورد فرمایشات شما: ۱ - چهار محال بختیاری از استان های محروم کشور می باشد و احداثراه آهن به اقتصاد و مردم این استان کمک میکند ۲ - چمعیت این استان به مراتب بیشتر از شهر آمل می باشد، ۳ - برای اطلاع شما باید بگم به قائم شهر، ساری … راه آهن دارند و با سه ربع ساعت رانندگی می توانید از آمل به قائم شهر و ساری بروید، همچنین در آن بخش از مازندران ۲ جاده فیروزکوه و هراز را داریم که به زودی ۴ بانده میشوند ۴ - در سمت استان گیلان علاوه بر آراد راه به زودی راه آهن رشت هم احداثمی شود که این راه آهن برای گیلان بسیار مفید خواهد بود، این راه آهن با بودجه ای بسیار کمتر از مترو آمل احداثخواهد شد ۵ - تازه مگر هر ۲۰ میلیون نفر می خواند برند آمل، توی کل این ۳ استان پخش می شوند

  • 2 0

    آقا شهرام شما تو آمل چقدر زمین داری که این طور جوش آوردی؟ چرا فقط می خوای به منافع خودت نگاه کنی؟ در ضمن هر ۲۰ میلیون نفر میرند آمل؟ در ضمن قائم شهر در فاصله ۴۰ کیلومتری شما راه آهن داره

  • شهرام 0 2

    از بین تمام نظرات فقط نظر آقا مرتضی را باید پاسخ بدهم، بقیه پاسخها و نظرات از سر لج بازی و غیر کارشناسی ذکر شده است. چهارمحال اصولا ودقیقا در مسیر توسعه کشوری قرار دارد، ولی ساخت جاده های ریلی و شوسه بر اساس اولویت اقتصادی و صرفه ملی شکل می گیرد نه قومیت و قبیله گرایی، حالاما باید راه آهن را از اصفهان به قهفرخ و سپید دشت ببریم شاید روزی به بروجن برود واز آنجا به…، خوب چه ترافیکی برای این خطوط متصور هستید، عملا خیلی پایین تر از استاندارد خواهد بود، خوب اشکال ندارد راه آهن خوب است ولی طرح ملی و بودجه ملی، در ضمن به آن لج بازان بگویم که بنده بختیاری هستم نه آملی، ولی ملی فکر می کنم و منطقه ایی عمل می کنم، هیچوقت هم در آمل نه خودم و نه دوستانم زمین نداشته ایم و جز پنیر کاله آمل هیچ دلبستگی به سرزمین طبرستان ندارم

  • fateme. kf @ gmail. com 1 0

    سلام از این خبر حدود دو سال میگذره لطفا توضیح بدید این طرح به کجا رسیده چقدر پیشرفت داشته و بد بینانه کی به سر انجام میرسه

    • صادق شهولی وند 0 0

      برادران عزیز دعوا نکنید انشآلله ریل قطار بیاد تا وسط سفره هممون رد بشه . ب یاری خدا ره نبو ور ریل بگدردیم

  • بی نام 1 0

    این طرح ی توفیق اجباریه
    چون در اصل میخوان اصفهان رو به اهواز وصل کنن
    اینجا بدلیل اینکه چهارمحال بختیاری وسط این دو استان هست ،مجبورن از اون رد بشن،همین
    دعواکه نداره