| کد خبر: 1468 |

معاون وزیر راه:

ساخت ۱۱ کیلومتر آزادراه رشت ‌ قزوین نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

تین نیوز | معاون امور دولت و مدیریت بحران وزارت و شهرسازی گفت: ساخت 11 کیلومتر باقی‌مانده آزادراه رشت‌ ـ قزوین نیازمند 50 درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

احمد مجیدی در حاشیه سفر خود به گیلان درباره آخرین وضعیت 11 کیلومتر آزادراه رشت ‌ـ ‌قزوین اظهار کرد: چند قرارداد با طرف مشارکت داشتیم که یکی 400 میلیارد تومان و دیگری 700 میلیارد تومان است.
 
وی با بیان اینکه در حال مطالعه برای کاهش قیمت قرارداد احداث 11 کیلومتر آزاد راه رشت ‌ـ قزوین هستیم، تصریح کرد: در صورتی که قیمت قرارداد پایین بیاید این قرارداد منعقد می‌شود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در ساخت 11 کیلومتر آزادراه باید 50 درصد طرف بخش خصوصی مشارکت داشته باشد، یادآور شد: 50 درصد 11 کیلومتر آزادراه باید با مشارکت بخش‌خصوصی انجام شود.
 
وی گفت: احداث این قطعه باقی‌مانده منوط به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.
 
*فعالیت 11 هزار نفر راهدار کشور در نوروز 93
مجیدی با اشاره به تمهیدات راهداری برای نوروز 93 خاطرنشان کرد: 11 هزار نفر از راهداران کشور مانند عملیات زمستانی در نوروز 93 آماده فعالیت هستند.
 
وی کشور را دارای 220 هزار کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی و روستایی و آزادراه عنوان کرد و گفت: 200 هزار میلیارد تومان قیمت روز این راه‌ها است.
 
مسئول امور هماهنگی استان‌های وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: طبق اصل 44 قانون اساسی بحث بهره‌برداری از راه‌ها به بخش راه‌سازی و بخش خصوصی سپرده شده است.
 
وی فرهنگ کشور را بیشتر توجه به ساخت راه‌ها بیان کرد و افزود: نسبت به نگهداری راه‌ها توجه کمتری صورت می‌گرفت و امروز باید این فرهنگ تغییر یابد.
 
مجیدی از افزایش 500 میلیارد تومان به بخش راهداری کشور خبر داد و یادآور شد: در استان‌ها باید به راهداری توجه شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علیرضا حشمتی 0 0

    پس اسفند ۹۰ احمدی نژاد کلنگ افتتاح این۱۱کیلومتر رو بدون قرار داد زد؟ با یه موجود خیالی؟ یعنی دروغ بود؟ ضمن اینکه همین دولت تابستان پیشرفت این ۱۱کیلومتر رو۱۲%اعلام کرد اگر قراردادی نیست و پیمانکاری وجود نداره پس کی این۱۲%رو ساخته؟

  • سعیدی 0 0

    پس یعنی جدی جدی شما فکر کردی آن کلنگ زنی واقعی ابود. آن هم مثل بقیه کلنگ زنی ها و وعده هایی که داده شد و عمل نشد. مگر قرار نبود این ۱۱ کیلومتر ۱۸ ماهه ساخته شود یعنی شهریور امسال؟ راه آهن قزوین رشت هم که قرار بود مهر ماندگار باشد و تا پایان دولت دهم افتتاح شود اما ماندگاریش واقعا ماندگار شد.

  • امین 0 0

    وقتی نمایندگان گیلان با هم یکدل ویک زبان نیستند نتیجش می شه همین. نمایندگان استانهای دیگه علاوه بر بودجه سالیانه بودجه های متممی برای پروزه های کوچک خودشون می گیرند ولی در گیلان پروژه ملی کمبود بودجه داره. راه اهن اصفهان - شیراز با ۵۰۰ کیلومتر ۴ ساله تموم میشه راه اهن ۱۶۰ کیلومتری ما بعد از ۱۰ سال ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داره.

  • بنده خدا 0 0

    یک سال بعد از کلنگ زدنش؛ رفتیم دیدیم ۵۰متر بیشتر پیشرفت نکرده؟؟؟