| کد خبر: 127280 |

با حضور وزیر راه و شهرسازی

افتتاح پروژه قطار حومه‌ای گرمسار - تهران

هفته‌نامه حمل ونقل|

 

 

 

شهرسازی ریل‌پایه موجب تغییر الگوی زندگی و سرمایه‌گذاری می‌شود، درآمدزایی نباید هدف اصلی در ایستگاه‌های راه‌آهن کشور باشد و جابجایی ۹۵ هزار مسافر نوروزی با راه‌آهن شمال در ایام نوروز سایر عناوین مهم حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

 قطار حومه‌ای تهران-گرمسار روز ۱۷ فروردین با حضور وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر رئیس جمهوری افتتاح شد. خطوط ریلی این قطار در ایستگاه مرکزی تهران، ایستگاه شهریور، جوانمرد قصاب، ورامین و گرمسار در تردد است و در صورت استقبال شهروندان استان سمنان، تمهیدات لازم برای تردد بیشتر قطار در این مسیر در نظر گرفته می‌شود.

البته آیین کلنگ‌زنی این طرح در مردادماه سال ۸۶ انجام گرفت و تا پایان دوره دولت دهم این طرح با مدیریت شرکت راه‌آهن ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت. همچنین این طرح در دولت یازدهم به شرکت متروی تهران واگذار شد و در ابتدای سال ۹۴ دوباره به شرکت راه‌آهن تحویل داده شد.وزیر راه و شهرسازی با سفر به گرمسار پروژه قطار حومه‌ای تهران- گرمسار را که با هزینه ۳۵۰ میلیارد تومان انجام شده، با حضور جمعی از مقامات استان افتتاح کرد.

پروژه قطار حومه‌ای تهران -گرمسار، خط سوم مسیر ریلی تهران-ورامین-پیشوا-گرمسار محسوب شده و برای ساخت‌وساز عمرانی و زیرساختی این طرح به ازای هر کیلومتر ریل بدون پل، یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و با توجه به وجود پل‌های متعدد در طول مسیر، حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح قطار حومه‌ای تهران- گرمسار هزینه شده است.

براساس گزارش اعلام شده طول کل این مسیر ۱۱۴ کیلومتر بوده و سرعت حرکت در آن ۱۶۰ کیلومتر اعلام شده است. پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این پروژه ریلی زمان طی مسیر از گرمسار به تهران به کمتر از ۵۰ دقیقه کاهش پیدا کند.

شهرسازی ریل‌پایه موجب تغییر الگوی زندگی و سرمایه‌گذاری می‌شود
وزیر راه وشهرسازی با بیان این مطلب که ما باید الگوی سکونت در کلان‌شهرها را مورد تجدید نظر قرار دهیم و الگوی سکونتی جدیدی متکی بر سیستم حمل ونقلی طراحی کنیم، گفت: این الگو بدان معناست که در صورت اجرایی شدن ما شاهد سکونتگاه‌هایی با کیفیت در اطراف کلان‌شهرها خواهیم بود که ساکنان آن‌ها می‌توانند از طریق حمل ونقلی سریع و ایمن به صورت روزانه با کلان‌شهر در ارتباط باشند.

وی در رابطه با پروژه افتتاحی قطار حومه‌ای تهران-گرمسار نیز گفت: طبق برآورد انجام شده پیش‌بینی می‌شود که این خط ریلی می‌تواند در سال ۱۴۰۵ نزدیک به ۱۱۰ هزار نفر را بین تهران و گرمسار جابه‌جا کند. مفهوم این مسئله در عمل آن است که ما توانسته‌ایم بخش زیادی از بار و مسافر را از جاده به ریل منتقل کنیم.

یادداشت تفاهم برای تامین ۵۰۰ واگن مسافری میان ایران و روسیه نویدبخش است
آخوندی نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی را مهم‌ترین راهبرد وزارت راه وشهرسازی برای تحقق شعار سال ۹۶ خواند و گفت: در جریان سفر رئیس جمهوری به کشور روسیه یادداشت تفاهمی میان صنعتگران ایرانی و روسی به منظور تامین ۵۰۰ واگن مسافری به امضا رسید.

وزیر راه و شهرسازی نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی را مهم‌ترین راهبرد این وزارتخانه برای تحقق شعار سال ۹۶ مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال خواند و گفت: این اقدام در بخش‌های مختلف ازجمله صنعت و گردشگری و حمل‌ونقل افزایش اشتغال را به همراه دارد.

درآمدزایی نباید هدف اصلی در ایستگاه‌های راه‌آهن کشور باشد. قائم مقام راه‌آهن بابیان اینکه درآمدزایی در داخل ایستگاه‌ها نباید هدف اصلی باشد، تاکید کرد: ازجمله کارهایی که در این راستا بایستی انجام شود ایجاد غرفه فرهنگی در ایستگاه‌ها و جمع‌آوری تابلوهای اطلاع‌رسانی غیرضروری از ایستگاه‌ها و اتلاف وقت کمتر مسافران است.

لینک خبر


 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.