| کد خبر: 125910 |

افتتاح مجتمع بندری کاسپین و آغاز عملیات ساخت اسکله مارینا و بزرگترین آکواریوم ایران

تین‌نیوز| دو پست از اسکله‌های مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر و بزرگترین پروژه زیرساختی مناطق آزاد کشور افتتاح و عملیات اجرایی احداث اسکله مارینا به عنوان بزرگترین اسکله گردشگری دریای خزر و همچنین بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان ایران در این منطقه با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، مجتمع بندری کاسپین در فاز نهایی دارای ۲۲ پست اسکله با ظرفیت ۱۵ میلیون تن خواهد بود و اسکله‌هایی که امروز با حضور رییس جمهور بهره‌برداری می‌شود، هر یک به طول ۱۷۵ متر بوده که یک پست آن اسکله تجاری با سرمایه‌گذاری مستقیم سازمان مناطق آزاد و دیگر اسکله نفتی دلفین با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته شده است. ارزش سرمایه‌گذاری سازمان منطقه انزلی در احداث این مجتمع بندری ۷۰۰ میلیارد تومان و همچنین میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است.
همچنین مجتمع گردشگری دریایی مارینای منطقه آزاد انزلی دارای بخش‌هایی نظیر اسکله قایق‌های تفریحی، هتل، رستوران دریایی، مرکز ورزش‌های دریایی و امکانات تفریحی مرتبط با ساحل و دریا می‌باشد. این مجتمع به عنوان بخشی از مجتمع بندری کاسپین تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید که امکان پهلوگیری ۳۵۰ قایق مسافری – تفریحی به صورت همزمان و کشتی کروز در این اسکله فراهم می‌شود.
بزرگترین پروژه آکواریوم و باغ خزندگان کشور نیز با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون یورویی خارجی احداث می‌شود که این پروژه گردشگری در مدت ۳۶ ماه در فضایی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع ساخته خواهد شد که شامل بزرگترین آکواریوم و باغ خزندگان کشور، شهربازی سرپوشیده، سینماهای چندبعدی، سوئیت‌های اقامتی، تونل آکواریوم و بخش‌های تجاری و خدماتی است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • Irani @ gmail. com 0 0

    ایجاد اسکله در انزلی با عمق آب کم دریای مازندران باید توجیه داشته باشد، چون این دریاچه است و به آبهای آزاد راه ندارد که بتوان مدعی شد کالاها ارسال یا دریافت خواهند شد۰اصولا پروژه مجددا حکومتی دولتی است و بخش خصوصی در همان قیود مناطق آزاد حکومتی گرفتار خواهد شد و چه بهتر این مستحدثات بیرون از منطقه آزاد تاسیس شوند تا، خیرش به مردم و منطقه گیلان برسد، چون تأسیسات توریستی حکومتی معنی ندارد و مطمئن باشید از همین حالا شکست خورده است۰علاوه بر اینها پیشنهاد می شود کل اراضی را در اختیار سرمایه گذاران خصوصی قرار داده و حکومت عوارض و اجاره اش را بستاند و بس۰ این باعثحذف قاچاق مانند سایر مناطق آزاد می شود۰ارتباط دریائی با کشورهای حاشیه دریای مازندران خوب است بشرطیکه فقط کالا وارد و خارج نشود و انحصا ر روسی وجود نداشته باشد۰بطور کلی پروژه حکومتی دولتی نباشد بهتر است چون حیف و میل ها زیاد خواهند بود و سالیان درازی بطول خواهد انجامید۰به بخش خصوصی واقعی غیر وابسته میدان دهید۰