| کد خبر: 125634 |

◄ وعده افتتاح خطوط ۶ و ۷ مترو چه زمانی بود؟

تین‌نیوز| آنگونه که در کلیات لایحه بودجه 96 شهر تهران مصوب 5 بهمن‌ماه آمده، سهم حمل‌ونقل عمومی تهران از بودجه سال 96 پایتخت با تدوین بودجه انقباضی 40 درصد خواهد بود. رقم دقیق بودجه مصوب 96 پایتخت 17.9 هزار میلیارد تومان است. بدین‌ترتیب بیش از 7 هزار میلیارد تومان از بودجه سال آینده تهران قرار است برای حمل‌ونقل عمومی شهر هزینه شود. در بخش احداث و توسعه مترو 2100 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که اولویت آن با اتمام ساخت و بهره‌برداری از خطوط 6 و 7 مترو است.

همچنین سایر ابزارهای تأمین مالی نظیر 2 میلیارد یورو فاینانس داخلی و خارجی و 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تأمین مالی پروژه‌های حمل‌ونقل عمومی درصورت عدم‌ تحقق سهم دولت درنظر گرفته شده است. همچنین اعتبار بخش بهره‌برداری مترو با توجه به افزایش ایستگاه‌های مترو در سال 96 و با عنایت به عدم‌تحقق سهم دولت در پرداخت یارانه بلیت مترو 33 درصد افزایش خواهد داشت و از 600 میلیارد تومان به 800 میلیارد تومان خواهد رسید.

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در این‌باره می‌گوید: کمبود امکانات مرتبط با حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران به یک معضل اساسی تبدیل شده و در بودجه سال 96 موضوع حمل‌ونقل عمومی باید در اولویت فعالیت‌های تهران قرار گیرد.

وی با اشاره به کم‌کاری‌های صورت‌گرفته پیرامون بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی در تهران تصریح می‌کند: نباید منتظر بمانیم که حادثه‌ای ایجاد شود تا برای توسعه حمل‌ونقل عمومی چاره‌اندیشی کنیم بلکه بهتر است قبل از هرگونه حادثه‌ای در این رابطه برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی می‌افزاید: در حوزه اتوبوسرانی نیز به‌شدت با کمبود اتوبوس مواجه بوده و در کنار آن اکنون هزار واگن مترو نیز کم داریم...

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری–تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کاربر در پیام خود آورده است: همین خطوط قرار بود دهه فجر افتتاح بشود البته منظور این نیست که کیفیت فدای سرعت بشود ولی همین خط 6 و 7 باید پارسال افتتاح می‌شد.

وی افزوده است: تراموای همت موضوع خوبی است اما دو نقیصه وجود دارد، آیا تراموا یکی از لاین‌های بزرگراه را می‌بندد یا روی فضای بالای سطح قرار دارد که منوریل است؟

این کاربر تاکید کرده است:  علت این سوال اتصال همت به آزادراه تهران شمال است که تا چند ماه آینده در شرف افتتاح است. همین‌طور اتصال آزادراه همت به شهر کرج که مطمئنا ترافیک همت را افزایش می‌دهد لذا باید در نظر گرفت چگونه این تراموا اجرا شود که خود باعث ترافیک نشود.

وی در ادامه پیام خود آورده است: البته خود تراموا می‌تواند از تردد ماشین‌های شخصی بکاهد و ترافیک کاهش یابد اما باید روی این طرح مطالعات ترافیکی توسط کارشناسان صورت گیرد چه بسا شاید مترو مناسب‌تر باشد.

این کاربر در پایان تاکید کرده است: آزادراه تهران شمال در آینده به تنهایی می‌تواند همت را قفل کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • tak _ med @ yahoo. com 0 0

    این شورا و شهردار باید بروند