| کد خبر: 124903 |

◄ مدیرعامل رجا: حال صنعت ریلی در همه بخش‌ها خوب نیست

تین‌نیوز|

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجاء با بیان اینکه شرکت رجاء همچنان زیان‌ده است، گفت: برای سودده کردن رجاء یا باید تردد در مسیرهای تکلیفی را مشخص کنیم یا دولت یارانه ما را بپردازد.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد رجبی، مدیرعامل رجا در مراسم افتتاح 113 واگن جدید و بازسازی شده به نمایندگی از انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی که ریاست آن را بر عهده دارد و به عنوان اولین سخنران مراسم با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل ریلی امروز با همت بخش‌خصوصی در حال انجام است، گفت: واقعیت این است که حال صنعت ریلی چه در بخش‌خصوصی و چه در حاکمیت و چه در بنگاه‌داری خوب نیست و در سنوات گذشته نتوانستیم جایگاه حمل‌ونقل ریلی را ارتقاء بخشیم.
 
وی افزود: این در حالی است که تمام توجهات مسئولان به موضوعات ریل پایه بوده اما در تحقق اهداف سیاست‌های مقاومتی موفق عمل نکردیم.
 
رجبی با بیان اینکه بخش‌خصوصی در ساختارهای سیاست‌گذاری صنعت ریلی کمرنگ هستند، گفت: متأسفانه بخش‌خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها حضور جدی ندارند این در حالی است که همواره شعار ریل‌پایه سر داده می‌شود.
 
مدیرعامل شرکت حمل‌ونقلی رجاء با تأکید بر اینکه توفیقات خوبی در بخش زیرساخت‌های راه‌آهن در طول سه سال گذشته داشتیم، گفت: هر چند در بخش زیرساخت‌ها طبق برنامه عمل کرده‌ایم اما در دستیابی به اهداف نوسازی ناوگان موفق نبوده‌ایم.
 
وی تأکید کرد: معتقدم تقویت و ایجاد نهادهای تنظیم مقررات در این حوزه باید روشن شوند.
 
رجبی ادامه داد: درحالی‌که سال 88 شرکت رجاء از مجموعه ریلی راه‌آهن جدا شد و از همان زمان نطفه تشکیل بخش‌خصوصی در حوزه ریلی تشکیل شده اما هنوز هم با گذشت این چند سال ساختار رجاء تغییری نکرده و سرعت بازرگانی در حمل‌ونقل ریلی بسیار پایین است.
 
رئیس انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی با بیان اینکه باید در تعرفه‌های بخش ریلی بازنگری جدی انجام شود، گفت: این وظیفه دولت است که سطح فضای رقابتی برای شرکت‌های بخش خصوصی حوزه ریلی را مدیریت کند.
 
رجبی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت رجاء یک شرکت زیان‌ده است، گفت: برای اینکه شرکت رجاء را به سود برسانیم ناگزیر هستیم ترددهای تکلیفی و حمل‌ونقل بومی را متوقف سازیم یا اینکه دولت یارانه این اقدامات رجاء را بپردازد.
 
رجبی با تأکید بر اینکه هر روز شاهد افت شرکت حمل‌ونقل ریلی هستیم، گفت: این شرایط در حالی است که رهبر انقلاب همواره به انتقال ترافیک از جاده به ریل تأکید داشتند.
 
وی افزود: همچنین رفع گلوگاه‌های شبکه ریلی با دو خطه و سه خطه کردن مسیر یکی دیگر از عوامل افزایش سرعت بازرگانی در حمل‌ونقل ریلی است که البته اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام شده است.
 
وی با اشاره به ضرورت کاهش تعداد شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در کشورمان گفت: در حال حاضر 12 شرکت حمل‌ونقل ریلی مسافری و 24 شرکت حمل‌ونقل ریلی باری در کشورمان فعال هستند که معتقدم برای اصلاح ساختار اقتصادی راه‌آهن تعداد این شرکت‌ها باید کاهش پیدا کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.