منشور حقوق مسافر در فرودگاهها نصب میشود
تین نیوز| در آستانه سفرهاي نوروزي فرودگاهها موظف شدند منشور حقوق مسافر را در ترمینالها و در دید عموم نصب کنند.
بهگزارش تین نیوز به نقل از روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، براساس ابلاغ دستورعمل تکمیلی نشست طرح خدمترسانی ویژه نوروز 1396 شرکت فرودگاهها٬ از مدیران فرودگاهها خواسته شده است علاوه بر نصب منشور حقوق مسافر بر تعیین شیفتهای کامل 24 ساعته برای راهنمایی مسافران و اعلام یک سامانه مرکزی برای اظهار نظر و بیان مسائل توسط مسافران و همچنین بر پاسخگویی فوری مسئولان مرتبط به این پیامها و مسافران اهتمام کنند.
این دستورعمل همچنین مدیران فرودگاهها را ملزم کرده است تا در روزهای نوروز بهویژه در زمانهای پیک مسافر٬ در فرودگاه حضور داشته باشند و علاوه بر امور فرودگاهی نظارتی جدی بر قیمت کالاها و خدمات عرضه شده در فروشگاههای مستقر در فرودگاه انجام دهند و با نصب قیمتها در دید مردم و ترجیحاً پورتال فرودگاه و اعلام سامانه شکایات مسافران در این زمینه از هرگونه تخلف جلوگیری کنند.
همچنین در زمینه مدیریت بحران نیز از مدیران فرودگاهها خواسته شده است که با تأکید بر هماهنگی با ارگانها و دستگاههای مختلف نظیر گمرک، پلیس، گذرنامه، سپاه و غیره، حوادث و بحرانهای احتمالی را پیشبینی کرده و برای عبور از آنها، سناریوی مناسب در نظر بگیرند و در مواقع بروز حوادث یا بحرانهای احتمالی اقدام به مستندسازی صوتی و تصویری آنها کنند.
تأکید بر هماهنگی جدی و کامل با شرکتهای هواپیمایی در خصوص عدم تأخیر، عدم ابطال پروازها، حضور به موقع مسئولان شرکتهای هواپیمایی در فرودگاهها و جلوگیری از بحرانهای احتمالی نیز یکی دیگر از بندهای این دستورعمل است.
به این ترتیب شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاههای آن با برنامهریزیهای انجام شده در روزهای اخیر خود را برای خدمترسانی مناسب به مسافران نوروزی آماده کردهاند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.