| کد خبر: 124521 |

جزئیات آخرین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در سال ۹۵

تین‌نیوز| وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه « یک اقدام هماهنگی هم‌سطح در ایران به دلیل نیاز به یک رئیس بالادستی کار بسیار مشکلی است» گفت: کمیسیون ایمنی راه‌ها جزو معدود هماهنگی‌های هم‌سطحی است که بیشتر بر اساس فهم و حس مشترک اعضا شکل گرفته است.
 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در آخرین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در سال ۹۵ این کمیسیون را یکی از بهترین کمیسیون‌های داخل کشور خواند و اظهار داشت: اگرچه انجام هر کاری می‌تواند داری نواقصی باشد اما کمیسیون ایمنی راه‌ها جزو کمیسیون‌های موفقی است که به‌طور منظم و مرتب تشکیل می‌شود و نمایندگان مختلف با اهمیت کامل در جلسات شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه «اهمیت موضوع به‌طور کامل توسط اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها درک شده است» گفت: من شاهد حضور مسئولانه اعضا، نظم، طبقه‌بندی موضوعات، اقدامات کارشناسی اولیه در کمیسیون ایمنی راه‌ها هستم.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه خاطرنشان کرد: معمولاً یک اقدام هماهنگی هم‌سطح در ایران کار بسیار مشکلی است و معمولاً هماهنگی‌ها نیازمند یک رئیس بالادستی است؛ اما کمیسیون ایمنی راه‌ها جزو معدود هماهنگی‌های هم‌سطحی است که بیشتر بر اساس فهم و حس مشترک اعضا شکل گرفته است.

آخوندی تقدیر و تشکر از اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها را وظیفه خود دانست و گفت: همکاران ما در سایر سازمان‌ها از پلیس راهنمایی و رانندگی و راهور ناجا گرفته تا سازمان‌های امداد و نجات، حلال احمر و نهادهای پشتیبانی مانند سازمان برنامه و بودجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت با جدیت و اهمیت کار کرده‌اند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در کمیسیون ایمنی راه‌ها بیان داشت: این سازمان در کانون مبحث ایمنی قرار دارد و زحمات کارکنان این سازمان بر کسی پوشیده نیست.

این عضو کابینه دولت یازدهم تصریح کرد: علی‌رغم تمام اقدامات انجام‌شده، هیچ‌یک نمی‌تواند مانع نقد کردن خودمان باشد، لذا باید با نقد خود نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و اقدامات لازم برای سال آینده را برنامه‌ریزی و تجزیه و تحلیلی از آنچه در ایران رخ داده تهیه کنیم.

وی با توجه به نیاز دستگاه‌ها و نهادها به اقدامات یکپارچه و هماهنگ تأکید کرد: اقدامات یکپارچه و هماهنگ اصلی‌ترین بحث ما به شمار می‌رود و تجزیه‌وتحلیل این موضوع در راستای میزان دستیابی به مفهوم یکپارچگی در اقدامات و شناسایی نقاط خود در واقع کلیدی‌ترین بحث ما خواهد بود و باید در سال آینده نیز مورد بررسی قرار گیرد.

آخوندی خطاب به معاون حمل‌ونقل خود بیان داشت: فارغ از بحث میزان موفقیت در اجرای مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌ها، لازم است تجزیه‌وتحلیلی در خصوص نحوه ورود، طبقه‌بندی آن‌ها و مسائلی که از آن‌ها غافل مانده‌ایم انجام شود. همچنین گزارش عملکرد کلان‌تری نسبت به خودمان تهیه شود.

وزیر راه و شهرسازی در آخرین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در سال ۹۵ با اشاره به اظهارات برخی افراد در خصوص تشکیل کمیسیون ایمنی با حضور رئیس‌جمهوری بیان داشت: بنده به‌شخصه هیچ‌گاه با این پیشنهاد موافق نبوده‌ام، زیرا همواره از اینکه مانند سایر کمیسیون‌های موجود در کشور با ریاست رئیس‌جمهوری تعویق و مهار شود بیم داشته‌ام و نتایج حاصل از چنین کمیسیونی ضعیف‌تر از کمیسیون فعلی می‌شود.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: به نظرم حفظ این روحیه همدلی و تبادل اطلاعات به وجود آماده در کمیسیون ایمنی راه‌ها بهتر از ایجاد یک «پُز سازمانی» با نام رئیس‌جمهوری در رأس این کمیسیون و تشکیل نشدن جلسات آن به دلیل مشغله ایشان است. البته رئیس جمهوری و معاون اول ایشان می‌توانند با قوانین موجود نیز اقدام به تشکیل کمیسیون کنند.

وی بر حفظ شرایط موجود و رفع نواقص تأکید کرد و گفت: در کشورهایی که موافق نظر تشکیل کمیسیونی به ریاست رئیس‌جمهوری هستند، اراده از بالا اعمال شده و در کشورهایی که اراده از پایین بوده این اتفاق رخ نخواهد داد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان علاوه بر ملت شریف ایران، عید نوروز را به اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها تبریک گفت و یادآور شد: به‌طور حتم سیستم‌های تبادل اطلاعات برای حفظ ارتباط با مردم و عوامل ذی‌نفع در ایمنی راه‌ها برای انجام اقدامات مشترک در بالاترین سطح آماده خواهند بود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.