| کد خبر: 124400 |

◄ سن یا مشخصات هواپیما؛ مسئله این است

تین‌نیوز| بهمن‌ماه سال گذشته مصوبه طرح کفایت سرمایه شرکت‌های هواپیمایی توسط سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شد؛ طبق این ابلاغیه شركت‌هایی كه مبادرت به اخذ پروانه برقراری پروازهای برنامه‌ای داخلی خواهند كرد، ۱۷۵ میلیارد تومان، پروازهای بین‌‌المللی ۲۰۰ میلیارد تومان، همچنین شركت‌هایی كه مبادرت به اخذ پروانه پروازهای چارتری(دربستی) می‌كنند داخلی ۱۴۰ میلیارد تومان و بین‌المللی ۱۷۵ میلیارد تومان تعیین شده بود.

در همین راستا پروانه بهره‌برداری شركت‌های بار هوایی ۵۰ میلیارد تومان و خدمات ایرتاكسی ۳۰ میلیارد تومان، پروانه بهره‌برداری كامل شامل برقراری پروازهای برنامه‌ای، چارتر و بار ۳۵۰ میلیارد تومان تعیین شده بود.

بعد از این موضوع تمام ایرلاین‌های داخلی به موضوع طرح کفایت سرمایه شرکت‌های هواپیمای واکنش نشان دادند اما پس از آن 7 شرکت درخواست تاسیس ایرلاین را داشتند که مقصود اسعدی سامانی در رابطه با تاسیس ایرلاین‌ها به تین‌نیوز گفته بود که مجوز فعالیت ایرلاین‌ها منوط بر این است که بتوانند سرمایه خود را تامین کنند تا مجوز بهره‌برداری بگیرند. (متن کامل خبر را اینجا بخوانید)

وی در همین رابطه عنوان کرد:‌ تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی، مراحل گرفتن موافقت اصولی را طی می‌کنند و در حال تکمیل پرونده و مدارک خود هستند تا در شورای عالی هواپیمایی برای گرفتن موافقت مطرح شوند.

پس از آن در شهریور ماه امسال دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی‌ از موافقت با درخواست تاسیس ۶ شرکت هواپیمایی خبر داد.

پس از انتشار این خبر در در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ تعدادی از کاربران پیام‌هایی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.


یکی از کاربران در پیام خود عنوان کرده است: با توجه به مجوز جدید به 6 شرکت جدید چرا، محدودیت سن هواپیما را برنمی‌دارند و توجه به مشخصات هواپیما را ملاک قرار نمی‌دهند.

کابر دیگری نوشته است: اگر می‌خواهیم علم روز دنیا را بدانیم باید ببینیم که هر کشور فقط یک یا نهایتا 3 خط هوایی مستقل و مجزا دارد و سایر خطوط به‌صورت ساب سایدری در کنار خطوط دیگر بار اتفاقات و رخدادهای فنی و حمل بار و بسته‌های پستی و ... را بر دوش دارند.

این کابر در ادامه پیام خود آورده است: حال این‌که این‌گونه رقابتی کردن بازار در صنعت کوچک (از نظر فنی و تخصصی و پروازی) و بزرگ و تاثیرگذار (از نظر زیرساختی و توسعه‌ای و گروه‌های اجتماعی درگیر) اصطکاک را بسیار بالا برده و در جهان منسوخ شده است.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    به نظر میرسد مطرح کردن سن هواپیما، دادن آدرس اشتباه به مخاطب و سرپوش گذاشتن به ضعف و ناتوانی فنی سازمان هواپیمایی کشوری است. آنچه که باید ملاک ایمنی قرار گیرد، استانداردها و آمادگی فنی هواپیما براساس دستورالعمل کارخانه سازنده و مقررات ایکائو و نیز دستورالعملهای سازمان هواپیمایی کشوری است. برای شفاف شدن موضوع، دو سوال را مطرح میکنم: ۱ - در کشور آمریکا که صاحب صنعت هست و اتفاقا نسبت به اروپا و آسیا بیشترین پرواز را در شبانه روز دارد، چرا از هواپیماهای دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی بسیاری از ایرلاینها استفاده میکنند و بالاترین ایمنی رادارند؟ ۲ - فرض کنیم هواپیمای ساخت ۲۰۰۰ میلادی و یا جوانتر استفاده نماییم، اما سابقه تعمیر و نگهداری استاندارد نداشته باشد، سازمان هواپیمایی کشوری چه پاسخی دارد؟ متاسفانه موضوع سال ساخت هواپیما را به گونه ای به آقای وزیر القا کردند که ایشان نیز از اصل موضوع غافل شده و همواره در مصاحبه ها روی سال ساخت مانور میدهد ونه استاندارد تعمیر و نگهداری.