| کد خبر: 124026 |

جزییات نوسازی کامیون‌های فرسوده

تین‌نیوز| اوایل بهمن ماه بود که قرارداد نوسازی 5 هزار دستگاه کشنده بین سازمان راهداری و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به نمایندگی از دولت با شرکت ماموت منعقد شد و روز گذشته در مراسمی 350 امین کشنده در روند اجرای این طرح به متفاضی تحویل داده شد.
 
به گزارش پرشین خودرو، در حاشیه بررسی مراحل اجرای این طرح و تحویا 350 امین دستگاه به متقاضی که در شرکت ماموت برگزار شد، داوود کشاورزیان، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای اقتصاد بنا شده از محل ماده 12 قانون رفع موانع  تولید 65 هزار دستگاه کامیون با سن بیش از 35 سال، با خودروهای جدید جایگزین شوند؛ اظهار کرد: خوشبختانه مراحل اجرایی این طرح طی یک ماه گذشته از سوی سازمان راهداری به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به نمایندگی از وزارت نفت با همکاری شرکت ماموت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه امروز 350 امین دستگاه کامیون تحویل مشتری شده است و امیدواریم روند اجرا سرعت بیشتری بگیرد، خاطرنشان کرد: در مصوبه شورای اقتصاد تعیین شده که 65 هزار دستگاه طی 5 سال نوسازی شود و در این راستا امیدواریم که در سال 96 بتوانیم سهم یک پنجم مربوط به این سال که رقمی حدود  13 هزار دستگاه می شود را نوسازی کنیم.

رییس سازمان راهداری با اشاره به  اینکه در این طرح 20 تا 25 درصد بهای خودرو به صورت نقد و مابقی به صورت تسهیلات از سوی بانک پرداخت می شود، افزود:البته نرخ تسهیلات 18 درصد است که دولت 9 درصد را پوشش داده و مصرف کننده نهایی نرخ سود 9 درصد را برای تسهیلات پرداخت می کند.
وی سقف  تسهیلات را حدود 376 میلیون تومان اعلام و اظهار کرد:در صورتی که فردی مایل به خرید نقدی باشد، طی مدت 5 سال تا 40 درصد بهای خودرو را به تدریج دریافت می کند.

در ادامه علی وکیلی،  مدیرعامل سازمان یهینه سازی مصرف سوخت نیز با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این طرح سرعت بیشتری بگیرد و سازندگان دیگر نیز به این طرح بپیوندند، گفت:در روند اجرای این طرح و سایر موارد مربوط به ماده 12 پشتیبانی مالی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به حضور بانک صادرات در نوسازی 5 هزار دستگاه کشنده در این طرح، تاکید کرد:البته بسیار مهم است که بتوانیم از منابع خارجی نیز استفاده کنیم که در این راستا شرکت ماموت برای فراهم سازی استفاده از منابع خارجی اعلام آمادگی کرده است.

در این مراسم مهرزاد فردوس، مدیرعامل گروه صنعتی ماموت نیز با اشاره به اینکه هدف ما و اسکانیا علاوه بر نوسازی ناوگان حمل و نقل، کمک به کاهش آلودگی هوا است، تاکید کرد: خودروهای اسکانیا که در این طرح تحویل داده می شود به گونه ای طراحی شده که خروجی هوا از ورودی هوا پاک تر است.

وی با بیان اینکه موتور یورو 6 در این خودروها استفاده شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه گازوئیل های موجود یورو 4 است کارهایی بر روی موتور انجام شده که قابلیت استفاده با این گازوئیل را نیز داشته باشد اما فیلتر DPF بر روی این خودروها نصب شده که هوای خروجی آن مطابق با استاندارد یورو6 است.

فردوس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هزینه ایجاد این تکنولوژی که صرفا از سوی اسکانیا برای ایران انجام شده است، 15 میلیون یورو بوده است، تصریح کرد:از سال آینده این خودروها در داخل کشور تولید خواهد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ماموت مدت قرارداد برای نوسازی 5 هزار دستگاه ناوگان سنگین را دو سال اعلام و خاطرنشان کرد:در صورتی که شرایط مالی فراهم باشد مشکلی برای اجرای این تعهد طی مدت یک سال نیز نخواهیم داشت چرا که  ظرفیت تولید تا 10 هزار دستگاه در سال را داریم.
 
 
نوسازی کامیون ها
 
 
نوسازی کامیون ها
 
 
نوسازی کامیون ها
 
 
نوسازی کامیون ها
 
 
نوسازی کامیون ها
 
 
نوسازی کامیون ها
 
 
نوسازی کامیون ها
 
 
نوسازی کامیون ها
 
 
نوسازی کامیون ها
 
 
نوسازی کامیون ها
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.