| کد خبر: 123163 |

◄ صنعت هوانوردی را نمی‌توان جزیره‌ای اداره کرد

تین‌نیوز| معاون فرودگاهی و عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد: نباید در صنعت هوانوردی جزیره‌ای عمل کنیم؛ این صنعت نیازمند قرار گرفتن در شبکه‌های بین‌المللی است.

غلامحسین باقریان در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با بیان اینکه متاسفانه هنوز در کشور حتی یک برند در حوزه صنعت فرودگاهی وجود ندارد، عنوان کرد: ما در هیچ حوزه‌ای نظیر (هلدینگ، کترینگ، بهره‌برداری فضای تجاری، آموزش و ...) برندسازی نکرده‌ایم که در نوع خود جای تامل دارد.

وی با بیان اینکه نوع مالکیت (خصوصی – دولتی) در فرودگاه‌های کشور در نحوه اداره فرودگاه تاثیر چندانی ندارد و ضرورت بازنگری برخی قوانین است، گفت: در همین راستا در سال جاری در برنامه ششم مجوزی برای مشارکت شرکت فرودگاه‌‌ها و ناوبری هوایی ایران با شرکت‌های دیگر گرفتیم تا بتوانیم بعد چندین سال یک برند در عرصه صنعت فرودگاهی تاسیس کنیم.

معاون فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها ضمن اعلام مطلب فوق افزود: با توجه به اینکه ظرفیت فرودگاه مشهد کاملا اشباع شده و نیازمند توسعه است و شرکت فرودگاه‌ها بودجه‌ای را برای توسعه این فرودگاه ندارد لذا با شرکت ونسی فرانسه قراردادی را برای توسعه فرودگاه مشهد به صورت BOT بستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: قرارداد شرکت فرودگاه‌ها با شرکت ونسی باعث ارتقا دانش فرودگاهی، حضور در شبکه‌های بین‌المللی و در نهایت ایجاد برند فرودگاهی خواهد شد؛ با این حال به این موضوع انتقاد شد، که جای سوال است که چرا همه چیز از مسائل تخصصی خارج و به مسائل سیاسی تبدیل شده است؟

وی با اظهار اینکه نیاز به دانش صنعت فرودگاهی در این صنعت به جد احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: نباید در صنعت هوانوردی جزیره‌ای عمل کنیم؛ این صنعت نیازمند قرار گرفتن در شبکه‌های بین‌المللی است.

باقریان می‌‌گوید؛ شرکت فرود‌گاه‌ها و ناوبری هوایی ایران توان توسعه فرودگاه‌های کشور را ندارد؛ برای مثال در سال جاری در فرودگاه اردبیل 11 میلیارد تومان صرف هزینه‌های جاری شد اما تنها 5/3 میلیارد تومان این فرودگاه‌‌ها درآمد داشت.

وی معتقد است؛ سازمان هواپیمایی کشوری باید در این شرایط قانون و مقررات گذاری کند تا حداقل نظارت را تشدید و شرکت‌ فرودگاه‌ها را از خدمات تکلیفی که بر گردنش است خارج کند.

معاون فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها به مشکلات قانونی و مقررات تاکید کرد و گفت: شهرداری‌ها هزینه 5 درصدی بلیت را از مسافران می‌گیرد این به آن معناست که میزان درآمد شهرداری از هر مسافر به طور متوسط 11 تا 12 هزار تومان است اما درآمد شرکت فرودگاه‌ها به عنوان ارائه دهنده خدمات فرودگاهی 7 هزار تومان است؛ روزی که این قانون گذاشته شد حمل‌ونقل هوایی یک وسیله تشریفاتی و لوکس بود اما امروز یک ضرورت است، یعنی می‌گفتند کسانی که سوار هواپیما می‌شوند وضع مالی خوبی دارند و بایستی به شهرداری و هلال احمر کمک کنند. در همین  راستا عنوان می‌کنم که برخی از قوانین و مقررات صنعت هوانوردی نیازمند بازنگری است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    ولی میشود جزیره ای بودجه اش را اختصاصی کرد. قانون خاص