|
کد خبر:
123019
|
مدیرعامل رجا در گفتوگوی اختصاصی با هفتهنامه حملونقل
کیفیت «سفر» دغدغه اصلی رجا است
هفتهنامه حمل ونقل|
هادی عیار: شهریور ماه امسال بود که تغییر در هیئت مدیره شرکت حملونقل ریلی رجا خبر از تغییر در این ناوگان بزرگ در بخش ریلی حملونقل میداد، در راس مدیریت جدید محمد رجبی قرار داشت که از سال ۸۱ وارد بخش حملونقل شده بود و در ردههای مختلف مدیریتی شرکت رجا فعالیت کرده و پیش از آن در بخش نفت مشغول به فعالیت بود، اصلیترین تغییرات در مدیریت جدید رجا را میتوان در حوزه افزایش تسهیلات، کیفیت خدمات و نوسازی ناوگان دانست، هفتهنامه حملونقل میزبان مدیرعامل رجا بود و با او درباره فعالیت رجا در بخش گردشگری، تسهیلات ویژه و
برنامههای شرکت در سال پیش رو به گفتوگو پرداخت، در ادامه مشروح گفتوگو با محمد رجبی، مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی رجا را میخوانید:
شرکت رجا در بخش خدمات جانبی ریلی تا امروز بهعنوان ناوگانی بیرقیب شناخته شده است، امسال و با ورود راهآهن به بخش گردشگری با اختصاص دو مسیر ریلی در شمال و جنوب کشور، به نظر شما این اتفاق چه نتایجی برای این حوزه در چی خواهد داشت؟
همواره ورود رقیب تازه موجب افزایش سطح خدمات و توسعه خواهد شد، شرکت رجا از خیلی وقت پیش در بخش گردشگری فعالیت میکند اما بیشتر فعالیت رجا به شکل چراغ خاموش بوده و تبلیغاتی دراینزمینه نکرده است، قطار تشریفات رجا قطاری ویژه در بخش گردشگری محسوب میشود، ورود راهآهن به بخش گردشگری بدون شک روی توسعه این بخش در ناوگان رجا نیز تأثیرگذار خواهد بود، رجا برنامهریزی بلند مدتی دراینزمینه داشته و مذاکراتی نیز با تورلیدر برخی شرکتهای اروپایی داشته است، ماه گذشته حدود ۷۰ نفر از تورلیدرهای اروپایی را در مسیر تهران-اصفهان- یزد جابه جا کرده و جاذبههای گردشگری این مناطق را به آنها نشان دادیم،
در بعد داخلی نیز از ظرفیت مسیرهای گردشگری ایران استفاده کردهایم، متأسفانه برخی مشکلات اقتصادیای که برای رجا ایجاد شده مانع از توسعه بیشتر رجا در بخشهایی همچون بخش گردشگری شده است، قسمتی از بودجه رجا در بخش نوسازی ناوگان سرمایهگذاری شده است، چند نمونه از قطارهای گردشگری چین و آلمان را نیز شناسایی کردهایم و امیدواریم اگر فضا فراهم شود و مشکلات اقتصادی رجا حل شود، شاهد ارائه خدمات گردشگری خاص نیز در رجا باشیم.
اخیراً رجا تسهیلاتی با عنوان سفر اولیها درباره ارائه تخفیف برای کسانی که برای نخستین بار به مشهد مسافرت میکنند در نظر گرفته است، درباره این طرح نیز توضیحاتی ارائه بفرمائید؟
این تسهیلات با همکاری آستان قدس رضوی و شرکت رجا صورت گرفته است، این تسهیلات درباره سفر اولیها به مشهد مقدس صورت میگیرد، البته رجا نمیتواند همه این تقاضا را پوشش دهد و به مرور بقیه شرکتها نیز درگیر این طرح خواهند شد، در این طرح آستان قدس افرادی که تاکنون به مشهد سفر نکردهاند را از چهارگوشه ایران شناسایی کرده و اسامی آنها را در اختیار ما قرار میدهد و ما نیز ظرفیتهای خود را در این بخش اعلام کرده و تخفیف مناسبی به این مسافران اختصاص خواهیم داد، در مجموع با توجه به اقدامات امسال میتوان گفت سال ۹۶ برای رجا سال بسیار موفقی خواهد بود،
برنامههای رجا برای سالهای آتی شامل چه اقداماتی خواهد بود؟
به نظر من باید تمرکز رجا در بخش مخاطب بر روی نسل جوان باشد، نسلهای قدیمیتر تا امروز یا از ناوگان ریلی استفاده کردهاند یا نه، کسانی که استفاده کردهاند بدون شک جزو طرفداران بخش ریلی در مسافرت هستند و کسانی هم که تا امروز سوار نشدهاند به نظر دیگر به این بخش ترغیب نخواهند شد، متأسفانه عدد قابل توجهی از ایرانیان هیچوقت سوار قطار نشدهاند، این موضوع در میان مسئولان کشور نیز وجود دارد، بنابراین تمرکز ما بایستی در بخش نسل جوان که هنوز ناوگان حملونقل مناسب سفر خود را انتخاب نکردهاند باشد، در همین خصوص نیز برنامههایی برای دانشآموزان و دانشجویان در نظر گرفتهایم، شعار، دغدغه و موضوع اصلی رجا واژه «سفر» است، امروزه ناوگان فرسوده متأسفانه تمام توجه ما را به خود جلب کرده و امیدواریم با رفع این دغدغه به هدف اصلی خود که همان به وجود آوردن «سفری» با نشاط و خاطره ساز است دست پیدا کنیم.
یکی از دغدغههای کارکنان بخش ریلی موضوع پرداختها است، شرکت رجا برای حل این معضل اصلی چه اقداماتی انجام داده است؟
پس از سانحه دردناک هفت خوان با آقای آقایی درباره این موضوع صحبت میکردیم، در آن گفتوگو به ایشان گفتم یکی از عوامل دخیل در اشتباهات انسانی بحث تفاوت پرداختها است، پرداخت نامناسب از جهت میزان و زمان بدون شک بر روی کیفیت کار نیروها تأثیرگذار است، مشکل اصلی رجا نیز در بخش پیمانکاری است، با نیرویی که حقوق او در زمان مناسب پرداخت نمیشود نمیتوان از افزایش کیفیت خدمات بخش ریلی سخن گفت، از زمانی که بنده به رجا آمدم سنتی را در این شرکت به وجود آوردم که هم اکنون ۶ ماه است اجرا میشود و آن هم این است که ۲۵ هر ماه نخست حقوق کارکنان شرکتهای پیمانکار پرداخت میشود و سپس نیروهای خود رجا حقوق دریافت میکنند، همین موضوع به میزان بالایی رضایت کارکنان شرکتی رجا را به وجود اورده است.
لینک خبر
شرکت رجا در بخش خدمات جانبی ریلی تا امروز بهعنوان ناوگانی بیرقیب شناخته شده است، امسال و با ورود راهآهن به بخش گردشگری با اختصاص دو مسیر ریلی در شمال و جنوب کشور، به نظر شما این اتفاق چه نتایجی برای این حوزه در چی خواهد داشت؟
همواره ورود رقیب تازه موجب افزایش سطح خدمات و توسعه خواهد شد، شرکت رجا از خیلی وقت پیش در بخش گردشگری فعالیت میکند اما بیشتر فعالیت رجا به شکل چراغ خاموش بوده و تبلیغاتی دراینزمینه نکرده است، قطار تشریفات رجا قطاری ویژه در بخش گردشگری محسوب میشود، ورود راهآهن به بخش گردشگری بدون شک روی توسعه این بخش در ناوگان رجا نیز تأثیرگذار خواهد بود، رجا برنامهریزی بلند مدتی دراینزمینه داشته و مذاکراتی نیز با تورلیدر برخی شرکتهای اروپایی داشته است، ماه گذشته حدود ۷۰ نفر از تورلیدرهای اروپایی را در مسیر تهران-اصفهان- یزد جابه جا کرده و جاذبههای گردشگری این مناطق را به آنها نشان دادیم،
در بعد داخلی نیز از ظرفیت مسیرهای گردشگری ایران استفاده کردهایم، متأسفانه برخی مشکلات اقتصادیای که برای رجا ایجاد شده مانع از توسعه بیشتر رجا در بخشهایی همچون بخش گردشگری شده است، قسمتی از بودجه رجا در بخش نوسازی ناوگان سرمایهگذاری شده است، چند نمونه از قطارهای گردشگری چین و آلمان را نیز شناسایی کردهایم و امیدواریم اگر فضا فراهم شود و مشکلات اقتصادی رجا حل شود، شاهد ارائه خدمات گردشگری خاص نیز در رجا باشیم.
اخیراً رجا تسهیلاتی با عنوان سفر اولیها درباره ارائه تخفیف برای کسانی که برای نخستین بار به مشهد مسافرت میکنند در نظر گرفته است، درباره این طرح نیز توضیحاتی ارائه بفرمائید؟
این تسهیلات با همکاری آستان قدس رضوی و شرکت رجا صورت گرفته است، این تسهیلات درباره سفر اولیها به مشهد مقدس صورت میگیرد، البته رجا نمیتواند همه این تقاضا را پوشش دهد و به مرور بقیه شرکتها نیز درگیر این طرح خواهند شد، در این طرح آستان قدس افرادی که تاکنون به مشهد سفر نکردهاند را از چهارگوشه ایران شناسایی کرده و اسامی آنها را در اختیار ما قرار میدهد و ما نیز ظرفیتهای خود را در این بخش اعلام کرده و تخفیف مناسبی به این مسافران اختصاص خواهیم داد، در مجموع با توجه به اقدامات امسال میتوان گفت سال ۹۶ برای رجا سال بسیار موفقی خواهد بود،
برنامههای رجا برای سالهای آتی شامل چه اقداماتی خواهد بود؟
به نظر من باید تمرکز رجا در بخش مخاطب بر روی نسل جوان باشد، نسلهای قدیمیتر تا امروز یا از ناوگان ریلی استفاده کردهاند یا نه، کسانی که استفاده کردهاند بدون شک جزو طرفداران بخش ریلی در مسافرت هستند و کسانی هم که تا امروز سوار نشدهاند به نظر دیگر به این بخش ترغیب نخواهند شد، متأسفانه عدد قابل توجهی از ایرانیان هیچوقت سوار قطار نشدهاند، این موضوع در میان مسئولان کشور نیز وجود دارد، بنابراین تمرکز ما بایستی در بخش نسل جوان که هنوز ناوگان حملونقل مناسب سفر خود را انتخاب نکردهاند باشد، در همین خصوص نیز برنامههایی برای دانشآموزان و دانشجویان در نظر گرفتهایم، شعار، دغدغه و موضوع اصلی رجا واژه «سفر» است، امروزه ناوگان فرسوده متأسفانه تمام توجه ما را به خود جلب کرده و امیدواریم با رفع این دغدغه به هدف اصلی خود که همان به وجود آوردن «سفری» با نشاط و خاطره ساز است دست پیدا کنیم.
یکی از دغدغههای کارکنان بخش ریلی موضوع پرداختها است، شرکت رجا برای حل این معضل اصلی چه اقداماتی انجام داده است؟
پس از سانحه دردناک هفت خوان با آقای آقایی درباره این موضوع صحبت میکردیم، در آن گفتوگو به ایشان گفتم یکی از عوامل دخیل در اشتباهات انسانی بحث تفاوت پرداختها است، پرداخت نامناسب از جهت میزان و زمان بدون شک بر روی کیفیت کار نیروها تأثیرگذار است، مشکل اصلی رجا نیز در بخش پیمانکاری است، با نیرویی که حقوق او در زمان مناسب پرداخت نمیشود نمیتوان از افزایش کیفیت خدمات بخش ریلی سخن گفت، از زمانی که بنده به رجا آمدم سنتی را در این شرکت به وجود آوردم که هم اکنون ۶ ماه است اجرا میشود و آن هم این است که ۲۵ هر ماه نخست حقوق کارکنان شرکتهای پیمانکار پرداخت میشود و سپس نیروهای خود رجا حقوق دریافت میکنند، همین موضوع به میزان بالایی رضایت کارکنان شرکتی رجا را به وجود اورده است.
لینک خبر
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.