| کد خبر: 122957 |

◄ توسعه مترو؛ نیاز اول شهر تهران

تین‌نیوز| رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران گفت: در داخل تهران ۵۴۰ کیلومتر و در حومه تهران ۲۰۰ کیلومتر و در مجموع ۷۴۰ کیلومتر خط مترو لازم داریم.

محسن سرخو با اعلام اینکه در حمل و نقل شهری باید از تمام سیستم های حمل و نقل استفاده کنیم و نمی شود برای همه شهرها یک نسخه کلیشه ای واحد بنویسیم، گفت:مترو، شبکه انبوه بر پایتخت است و در داخل تهران ۵۴۰ کیلومتر و در حومه تهران ۲۰۰ کیلومتر و در مجموع ۷۴۰ کیلومتر خط مترو لازم داریم، در صورتی که در ابتدای سال ۹۲ تنها ۱۵۲ کیلومتر خط مترو داشتیم.

وی افزود: روزانه ۲۲ میلیون جا به جایی در تهران انجام می شود که ۱۱ میلیون جا به جایی با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و ۱۱ میلیون جا به جایی نیز با استفاده از وسایل نقلیه عمومی انجام می شود.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر این که برنامه ۵ ساله گسترش متروی تهران و حومه برنامه ای کاملاً دقیق است، اعلام کرد: در کنار توسعه خطوط مترو، ورود سالانه حداقل یک هزار دستگاه اتوبوس شامل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نوسازی و بازسازی شده به ناوگان اتوبوسرانی تهران ضرورت دارد.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛  یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.
 
این کابر در پیام خود عنوان کرده است: باید بزرگراه سازی متوقف شود و مترو اولویت اول و سپس تراموا و بی آر تی نقش جابجایی  را به‌عهده بگیرند.

وی تاکید کرده است: تک‌سرنشین بودن اکثریت خودروهای عبوری از پل طبقاتی صدر نشان داد که اضافه کردن بزرگراه فقط تشویق به حمل و نقل خودروهای تک‌سرنشین و گسترش ترافیک آلودگی هواست. هرچقدر ما بزرگراه گسترش دهیم خودروهای شخصی ظرفیت بیشتر پیدا می‌کنند و مثل قضیه آهو بدو و من بدو است.

این کابر در ادامه پیام خود آورده است: اما با فرض نیاز 740 کیلومتر مترو اگر ما به طور خوشبینانه سالی 30 کیلومتر مترو بسازیم فقط 18 سال زمان می‌خواهد تا به هدف برسیم که تا آن‌زمان سطح فناوری و تکنولوژی تغییر کرده و مطمئنا نیازهای شهری پایتخت هم تغییر و دچار تحول شده است و شاید در آن‌زمان فناوری‌های جدید و کارآمدتر دیگری به‌وجود آید.

این کاربر خاطرنشان کرده است: بر این اساس باید برنامه‎ها را کوتاه مدت و پنج ساله دید تا منافع حداکثری داشته باشد. 

وی با بیان این که پیشنهاد دیگر برای گسترش حمل و نقل پاک؛ رایگان شدن گمرک و مالیات و عوارض و طرح ترافیک ماشین‌های برقی و هیبریدی است، افزوده است: مطمئنا اگر خودروهای برقی در مرکز شهر رواج داشته باشند آلودگی بسیار کمتر خواهد شد کما این‌که خودروهای برقی جدید قابلیت پیمایش 400 کیلومتر در روز را در هر شارژ دارند که این برای شهر تهران مناسب است.

این کابر تاکید کرده است: البته باید در آینده محل شارژ خودروهای برقی در شهرداری تهران برای رواج این وسیله نقلیه پاک پیش‌بینی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.