◄ پل خلیجفارس و اتصال قشم به آسیای میانه
تیننیوز| معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفتگو با تیننیوز به پل ارتباطی جزیره قشم به بندرعباس اشاره و تاکید کرد: ما قشم را به عنوان یک بندر آزاد داشتیم. پس چرا باید به قشم پل بزنیم؟ این یک اشتباه بزرگ تاریخی است. هم قشم را از هویت میاندازیم و از هر نظر حساب کنید به ضرر منطقه آزاد قشم است. وصل کردن این جزیره با جاده به سرزمین مادر اصلا به نفع قشم و کشور نیست.
محمود صفارزاده با اشاره به طولانی شدن پروژه ساخت این پل گفت: ما قصد ساخت این پل را داریم در حالی که با همین سیستم فعلی این کار انجام میشود. ما چرا باید حجمی از ترافیک را به آنجا بکشانیم. آن هم پلی که قابلیت خورندگی بالایی دارد. 20 سال است داریم این پل را میسازیم و ممکن است 20 سال دیگر هم تمام نشود و احتمالا تا پروژه تمام شود عمر مفید آن هم تمام شده باشد. خب این چه کاری است؟ در حالی که یک سیستم پاک حمل و نقل دریایی ارزان و سازگار با محیط زیست هم داریم.
صفارزاده همچنین از خشکسالی و کم آبی نیز سخن به میان آورد و تاکید کرد: در شرایطی که مرکز ایران با تمرکز جمعیتی بالا پدیده کم آبی مواجه است، باید در سطح کلان اقداماتی کنیم که توسعه ما دریامحور باشد و مردم و اشتغال و کار را به سمت سواحل بکشانیم. وقتی این اتفاق افتاد، جمعیت زیاد میشود و آنوقت ارزش سرمایهگذاری بیشتری هم خواهد داشت.
پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حملونقل، تیننیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه میخوانید.
این کابر در پیام خود عنوان کرده است: اتصال جزیره قشم به بندرعباس و اتصال به خط ریل سراسری جزیره قشم را متحول خواهد کرد و توانایی اقتصادی این جزیره استراتژیک کشور را افزایش داده و بهراحتی میتواند با بنادر مهم کشورهای عربی از جمله جبل علی و شارجه و فجیره و .... رقابت کند.
در ادامه پیام این کابر آمده است: جزیره قشم و استان هرمزگان در صورت وجود امکانات کافی از جمله اسکلههای مناسب و تجهیزات بندری خوب و انصال بنادر به خطوط ریلی و جادهای و مدیریت کارآمد میتوانند درآمد سرشاری نصیب کشور عزیزمان کنند.
وی افزوده است: بنابراین بهتر است که مشکلات پروژه را برطرف کنیم تا هر چه زودتر این پل ساخته و نصب و مورد بهرهبرداری واقع شود.
این کابر تاکید کرده است: شک ندارم کشورهای عربی همسایه از تحقق این امر وحشت دارند چون با انصال قشم به ریل سراسری کشور در واقع قشم به کشورهای آسیای میانه هم متصل شده و تجار و بازرگانان از نظر اقتصادی و همچنین کاهش زمان حمل ونقل ترجیح میدهند که کالای خود را مستقیما در ضلع شمالی خلیج فارس که در اختیار کشورمان است ارسال نمایند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.