◄ تنها نقطه ضعف آخوندی کجاست؟
تیننیوز| به دنبال استیضاح وزیر راه و شهرسازی که کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس را در پی داشت، «سلیمان محمدی» در یادداشتی در تیننیوز نوشت: « استیضاحطلبان وزیر راه، حسابی خراب کردند؛ آنقدر که میشود از ادبیات غیر مصطلح تخصصی استفاده کرد و گفت به تمام معنا «به کاهدان زدند». با نطقهایی که کردند و پاسخهایی که عباس آخوندی و همکارانشان دادند؛ نه تنها وزیر راه را به معتمدترین وزیر کشور برای مجلس تبدیل کردند {با سه بار رای اعتماد}، بلکه هر اتهام و انتقادی که به او و اطرافیانش وجود داشت چنان پاک شد
که حالا حالاها کسی نتواند او را متهم کند.
این استیضاح که حدود دو ماه طول کشید، در دو سه ساعت چنان قاطعانه بساطش برچیده شد که تا مدتها کسی نتواند حوالی آرژانتین بساط کند. با این حال به اعتقاد نگارنده استیضاح وزیر راه و اتفاقات پیرامونش نمایی کلی از وضعیت عمومی سیاسی و تخصصی کشور است. از همینرو میتوان این اتفاق را در دو حوزه سیاسی و تخصصی بررسی کرد.
پیش از هر چیز باید تعارفات را کنار گذاشت و یادآور شد که بهانه استیضاح یک اتفاق تخصصی بود اما استیضاح و روندش صد در صد سیاسی. کمااینکه گزارشات فنی تنها چیزی بود که به آن استناد نشد. البته که بندهای رنگارنگ استیضاح قبل از آماده شدن گزارشات تخصصی آماده شده بود. از همین رو جلسات متعدد وزیر و وزارتیها با نمایندگان کاری از پیش نبرد و استیضاح به رویارویی دولت و اصولگرایان معتدل با تندروها تبدیل شد.
این مساله در صحنهآرایی استیضاح نیز کاملا مشهود بود. خیل رسانههای خاص به تریبون معدود نمایندگان استیضاحطلب تبدیل شده و به این ترتیب این اقلیت سیاسی اکثریت رسانهای را در اختیار را داشتند. در طرف مقابل هم دولت و چند رسانه معدود و زبان رسانهای الکنش قرار داشتند و به همین خاطر استیضاح بیشتر از اینکه در فضای واقعی در جریان باشد، در عالم مجازی و رسانهای در جریان بود؛ مثل همه فرافکنیهای دیگر این خواص و دست پر و زبان الکن دولت.
دوم وزن سیاسی این گروه خاص است که در این اتفاق کاملا بروز پیدا کرد. هر چند در انتخاباتهای پیاپی مردم پیام خود را به وضوح اعلام کردند، اما این اقلیت با خیل عظیم رسانههایشان کماکان توهم باقی ماندن در قدرت و جایگاه تصمیمگیری برای مردم را داشتند. عباس آخوندی امروز در حالی تنها 70 رای مخالف گرفت که پیش از این رسانههای خاص تعداد اصلاحطلبان مجلس را زیر 100 و اصولگرایان را نزدیک به 150 نفر اعلام کردند...»
پس از انتشار این یادداشت در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حملونقل، تیننیوز؛ کاربران نظرات و پیامهای بسیاری ارسال کردند که بخشی از آنها را در ادامه میخوانید.
یکی از کابران در پیام خود مطرح کرده است: همچنانكه این استیضاح سیاسی بود رایآوری وزیر هم بیشتر سیاسی بود تا كارشناسی. از حق نباید گذشت كه نحوه مدیریت ایشان هم در بعضی از عزل و نصبهای كرده و نكرده به شدت دارای نقد است و امیدوارم ایشان نسبت به رفع آن اقدام نماید.
یک کابر هم با طرح چند پرسش آورده است: آیا در کابینههای سه رئیس جمهور قبلی، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهها سوابق درخشانی در جهت توسعه ناوگان، توسعه فرودگاهها، ارتقاء ایمنی عملیات هوانوردی، توسعه روابط پروازی با اکثر کشور، حضور مؤثر در کنفرانسهای هوانوردی بین المللی، ارتقاء کیفی مدیران فرودگاههای کشور، تسویه حساب به موقع با پیمانکاران و مشاوران، جذب واقعی سرمایهگذاری خارجی برای توسعه صنعت هوانوری کشور، تربیت کارشناسان و مدیران استاندارد جهانی داشتهاند؟ پاسخ منفی است.
در ادامه پیام این کابر آمده است: دللیش ورشکسته بودن همه فرودگاهها و خطوط هواپیمائی کشور و ناقص بودن ۹۵ درصد فرودگاههای کشور است، بنابراین کسی که خود در سیستم بوده و ایراد میگیرد، کمی تعقل کند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.