| کد خبر: 122485 |

خادمی:

◄ خبرهای خوب ریلی برای استان کرمانشاه در راه است

تین‌نیوز| معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور عصر جمعه از راه‌آهن غرب کشور بازدید کرد.
 
به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، خیرالله خادمی در جمع‌بندی سفر یک ‌روزه خود گفت: با بازدیدی کارشناسی و دقیق محور تهران–همدان را بررسی کردیم، خوشبختانه کار ریل‌گذاری این محور در حال انجام است و در ادامه هم محور ملایر–کرمانشاه را مشاهده کردیم و در بعضی نقاط که گره‌هایی وجود داشت، تصمیم‌گیری‌های لازم را هم صورت دادیم.
 
مدیرعامل شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: خوشبختانه امروز ۲ اکیپ ریل‌گذار حضور داشتند و یکی از آن‌ها کار ریل‌گذاری را شروع کرد و دیگری هم قرار است هفته آینده در جاهایی که زیرسازی مسیر آماده است کار را شروع کند که به این ترتیب تعداد اکیپ‌های فعال ریل‌گذاری به ۵ اکیپ خواهد رسید.
 
خادمی افزود: البته در حدود ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر با موانع و مشکلات ارزیابی مسیر، جابجایی لوله‌های گاز و همچنین تغییر مسیر زمین‌های کشاورزی مواجهیم که قرار شده با همکاری مسئولان استان، حداکثر تا اوایل فروردین سال آینده این موانع را هم رفع کنیم.
 
وی گفت: زیرسازی مسیر تقریباً تا اوایل سال آماده می‌شود و امیدواریم با افزایش راندمان ریل‌گذاری و با کاری جهادی بتوانیم به تعهداتمان جامه عمل بپوشانیم چرا که برنامه‌ریزی‌ها و تلاش ما برای تکمیل این پروژه برای بهار سال ۱۳۹۶ است تا صدای سوت قطار را به کرمانشاه برسانیم.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هر چند این پروژه سال‌هاست شروع شده و تا امروز ادامه یافته گفت: پروژه‌ای به این بزرگی که تاکنون در آن بیش از هزار میلیارد تومان فقط از ملایر تا کرمانشاه هزینه شده، الان هم برای تکمیل و بهره‌برداری آن ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
 
خیرالله خادمی به سرعت و همت ایجاد شده برای ساخت و تکمیل پروژه راه‌آهن غرب اشاره کرد و افزود: قرار شده تا هفته آینده در این مسیر کار ریل‌گذاری به صورت فعالانه در ۵ نقطه انجام شود.
 
وی سپس با تأکید بر اینکه در سال ۹۶ خبرهای خوبی برای استان کرمانشاه خواهیم داشت، گفت: امیدواریم انتظار و آرزوی طولانی مردم این استان را به نتیجه مطلوب برسانیم و در ادامه مسیر، راه‌آهن را به مرز خسروی متصل کنیم که در آنجا هم مقدمات فعال‌تر شدن کار فراهم شده است.
 
خادمی همچنین از ارائه اوراق مشارکتی برای تأمین اعتبارات لازم برای مسیر کرمانشاه-خسروی خبر داد و با اظهار امیدواری گفت: از هفته آینده بتوانیم تمامی مطالبات پیمانکار این محور را بپردازیم تا شاهد فعالیت‌های لازم و قابل ارائه باشیم.
 
مدیرعامل شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در خصوص اینکه آیا پروژه راه‌آهن غرب دیگر با مشکلات اعتباری مواجه نخواهد شد، گفت: خوشبختانه این محور با محورهای دیگر تفاوت‌هایی دارد که از آن جمله اختصاص ۳۷۵ میلیارد تومان از محل منابع مختلف اعتباری شامل اوراق مشارکت، اسناد خزانه و ابلاغ اعتبار به صورت نقدی است که از این مبلغ حدود ۲۸۰ میلیارد تومان آن شامل ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و ۸۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی و بخشی هم نقدی تخصیص‌یافته است.
 
وی افزود: از اول سال تا امروز برای این طرح حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است که فعلاً ۲۸۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار شده و پیمان‌کاران می‌توانند با ارائه صورت‌وضعیت به مطالباتشان برسند.
 
خادمی گفت: یکی از موانع اصلی ما در این پروژه و پروژه‌های مشابه تأمین ریل بود که از حدود ۶ ماه پیش مقدمات ورود ریل به کشور مهیا شده و الآن ریل با روندی خوب در حال ورود به کشور است و بخشی را هم از تولیدات داخلی تأمین می‌کنیم تا گره ریلی از طریق فاینانس خارجی و نیز تولیدات داخلی حل شود و بتوانیم ۵ استان جدید را به عنوان اولویت اول دولت در سال ۱۳۹۶ به شبکه ریلی متصل کنیم.
 
خیرالله خادمی در پایان در خصوص اقدامات برای تکمیل ساختمان ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه هم گفت: ۵۰۰ میلیارد تومانی که اعلام کرده‌ایم هم برای ریل‌گذاری مسیر است و هم برای بهره‌برداری از فازهای اولیه ایستگاه کرمانشاه. اولویت ما هم راه‌اندازی اولیه ایستگاه در دو بخش مسافربری و باربری است که برای آن همین مبلغ اعلام شده کافی است اما برای تکمیل نهایی طرح و در ادامه ریل‌گذاری به سمت خسروی نیازمند اعتبارات دیگری هستیم

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.